N. D. | 12. 10. 2022, 13:01
Ženska, ki v življenju žonglira med številnimi vlogami: v šestih letih od pripravnice do direktorice
Metropolitan Slovenija je letos prvič v sodelovanju s partnerji in strokovno komisijo izbral 33 uspešnih mladih ljudi s petih različnih področij, ki ustvarjajo svet, v katerem bomo živeli jutri. S ponosom vam predstavljamo izjemno posameznico, ki na področju poslovnega sveta ustvarja nove trende, ruši rekorde in presega pričakovanja.
Generacija 2022 projekta Metropolitanovih 33 pod 33 je razdeljena na pet kategorij: šport, znanost, kultura, poslovni svet in zagonska podjetja. Celotni nabor je na voljo na posebni strani Metropolitanovih 33 pod 33.
Spoznajte Ajdo Kolar, uredniško direktorico založniške hiše Adria Media Ljubljana:
Ajda Kolar je uredniška direktorica medijske založniške hiše Adria Media Ljubljana, d. o. o., odgovorna urednica revije Cosmopolitan, ustvarjalka podkasta Sprehod na dan in ustanoviteljica blagovne znamke Lady Pippa Co. – vsekakor ženska, ki v življenju žonglira med številnimi vlogami. Dan vedno začne s kavo, natančneje s turško in v družbi dobre knjige. V šestih letih se je njena pot razvila od vloge pripravnice na projektu Hud job v medijski hiši do uredniške direktorice, ki z ekipo bdi nad pripravo vsebin za najbolj priljubljene življenjsko-stilske medijske vsebine pri nas. Svoj navdih išče v naravi in pobegih v hribe, na potovanjih in s prakticiranjem joge.
V svet medijev ste vstopili na nekoliko neobičajen način – lahko na kratko razložite, kaj vas je navdušilo in kako ste se znašli v vlogi, ki jo opravljate danes?
Spomnim se, da sem že kot otrok sanjala, da bom nekoč delala kot novinarka. V osnovni šoli sem se znašla na novinarskem krožku, ki ga je vodila gospa Hedvika Gorenšek, izjemna ženska, knjižničarka in učiteljica slovenščine. Ona je bila tista, ki mi je novinarski poklic približala in me nad njim navdušila do te mere, da sem se potem ves čas mojega šolanja gibala v teh vodah in se novinarsko udejstvovala. Torej, celotno obdobje osnovne šole, v gimnaziji in tudi potem ob študiju muzikologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani, kamor sem se vpisala, ker sem nekje prebrala, da študij zajema tudi vejo glasbenega novinarstva. Glasba in novinarstvo sta dve stvari, ki sta me že od nekdaj zanimali in navduševali. V času študija sem potem delala kot novinarka glasbene revije Glasna, ki še danes izhaja v založništvu Glasbene mladine Slovenije, in kot novinarka ter glasbena kritičarka na 3. programu radia Slovenija, radiju Ars. Po končanem študiju muzikologije sem se vpisala na podiplomski študij strateškega tržnega komuniciranja na Fakulteti za družbene vede, hkrati s študijem pa sem opravljala tudi pripravništvo Hud job, ki mi je odprlo vrata v življenjsko-stilske revije v medijski založniški hiši Adria Media Ljubljana, ki pa so bile od nekdaj moj fokus. In saj vemo, kako je: ko/če imamo jasno definiran cilj in vsaj nekaj naredimo za to, da ga uresničimo, se stvari slej ko prej zložijo in nas postavijo na pravo mesto, na mesto, kjer si želimo biti.
Katera izkušnja na karierni poti vam je doslej ostala v najlepšem spominu?
Ko se ozrem nazaj, sem nanizala kar nekaj stvari, na katere sem ponosna in ki so mi ostale v lepem spominu. Od vseh pa bi vsekakor izpostavila vlogo odgovorne urednice revije Cosmopolitan Slovenija. Ne nazadnje nas je na svetu le nekaj s tem nazivom. Sem izjemno počaščena, da mi je bila dana ta priložnost in hkrati vesela, da sem jo prepoznala, sprejela ter se prepustila ustvarjanju za to čudovito blagovno znamko. Ta me je nedvomno formirala kot osebo in naučila, da se je v življenju ključno zabavati in biti neustrašen.
Medijski svet je že nekaj let na težki preizkušnji, preplet tradicionalnih in digitalnih medijev še išče pravo ravnotežje – kaj bo po vašem mnenju ključni izziv na vašem področju v bližnji prihodnosti?
Eden ključnih izzivov, ki jih vidim v tem trenutku, je hitro prilagajanje spremembam in novim trendom, ki so – še posebej v medijski industriji – edina stalnica. To za seboj potegne nenehno iskanje novih poslovnih modelov in novih načinov monetizacije spletnih portalov, kanalov na družbenih medijih, audio ter video platform. Eden od izzivov, ki nas čakajo, je zagotovo tudi soočanje z nizko stopnjo pozornosti naših odjemalcev vsebin, pa tudi ohranjanje zaupanja naših bralcev. Naše urednike in urednice velikokrat opomnim na odgovornost, ki jo imamo mediji do družbe.
Kaj vas pri vašem delu najbolj navdušuje?
Navdihujoči, entuziastični ljudje, s katerimi delam, in uspešni posamezniki, ki jih srečujem na svoji poti.
Katere veščine naj bodoči mladi novinarji, ki si želijo izboriti svoje mesto v množičnih medijih, najbolj razvijajo?
Na prvem mestu je zagotovo digitalna pismenost. Več kot imajo izkušenj in znanj s področja spleta ter z njim povezanimi tehnologijami, večja je lahko njihova prednost na trgu dela. Velik poudarek dajem tudi pripravljenosti za hitro učenje in hitremu prilagajanju spremembam ter trendom. Z eno besedo: prilagodljivost. Na situacije je potrebno gledati z mnogih zornih kotov in izoblikovati najustreznejši način ukrepanja. Potem pa sledijo še proaktivno reševanje izzivov, radovednost in ljubezen do učenja, razvijanje komunikacijskih sposobnosti in čustvene inteligence.
Kaj je bilo tisto, kar vas je zares premaknilo na pot do današnjega uspeha?
Jasni cilji, vztrajnost in močna volja do tega, kar počnem.
Kaj vas zjutraj spravi iz postelje?
Kava. In občasno tudi jutranja joga ali sprehodi na Ljubljanski grad. Joga in sprehodi me ponastavijo. Pomagajo mi loviti ravnotežje. Nekje sem nekoč zasledila, da sta hoja in joga najboljši zdravili, in lahko se strinjam ter to kar v celoti podpišem. Ko ne veš, kaj bi v življenju, ko te preplavita žalost in tesnoba, ko se ne počutiš dobro, pojdi na sprehod ali samo nežno gibaj svoje telo v različnih jogijskih položajih. Spomin, koncentracija in razpoloženje se nam popravijo že po nekaj korakih, asanah. Zdi se mi pomembno, da konstantno ohranjamo kondicijo in vitalnost telesa. Saj vemo, kako gre: "Močno telo naredi močan um."
Podpornika projekta sta Barcaffè in Zavarovalnica Triglav, več o projektu pa si lahko preberite TUKAJ.