N. D. | 7. 11. 2022, 13:32
Spoznajte uspešno Niko Kristino Butina, Slovenko, katere podjetniško idejo je podprlo celo podjetje Amazon
Metropolitan Slovenija je letos prvič v sodelovanju s partnerji in strokovno komisijo izbral 33 uspešnih mladih ljudi s petih različnih področij, ki ustvarjajo svet, v katerem bomo živeli jutri. S ponosom vam predstavljamo izjemno posameznico, ki na področju zagonskih podjetij ustvarja nove trende, ruši rekorde in presega pričakovanja.
Generacija 2022 projekta Metropolitanovih 33 pod 33 je razdeljena na pet kategorij: šport, znanost, kultura, poslovni svet in zagonska podjetja. Celotni nabor je na voljo na posebni strani Metropolitanovih 33 pod 33.
Spoznajte Niko Kristino Butina, soustanoviteljico in direktorico startupa Epidemic:
Nika Kristina Butina podjetjem pomaga poiskati učinkovite poti do končnega potrošnika s pomočjo nano in mikro vplivnežev. To pomeni, da njihov algoritem, ki ga je nagradil celo Amazon, uporablja UI za odkrivanje najprimernejših ljudi na družbenih omrežjih za sodelovanje z določeno znamko. V 2021 so se na Web Summitu, največjem tehnološkem dogodku na svetu, med več kot 2000 podjetji uvrstili med top 15 in Epidemic predstavili pred več kot 40.000 udeleženci. Nika Kristina se lahko pohvali tudi z uvrstitvijo med 5 odstotkov najboljših študentov na magistrskem programu Technology and Innovation Management na IMB, ki ga Financial Times uvršča med 100 najboljših programov na svetu.
Mnogo let so velika podjetja uporabljala inovativni marketing, kar je v praksi pomenilo sodelovanje z velikimi imeni na družbenih omrežjih – z veliko sledilci ter rednimi objavami o svojem življenju ter izdelkih, ki jih uporabljajo. Zakaj se vaše podjetje Epidemic bolj nagiba k nano in mikro vplivnežem?
Izhajali smo iz tega, komu v praksi najbolj zaupamo, ko nam nekaj priporoča. Nano in mikro vplivneži imajo več avtentičnosti in kredibilnosti, saj je manj verjetno, da imajo drugačno motivacijo za svojimi objavami. To so običajno izstopajoči ljudje v naših družbah, ne pol slavni ljudje, zato se z njimi tudi lažje poistovetimo. V Epidemicu sodelujemo z vplivneži vseh velikosti, veliko večino pa z nano in mikro. Različne velikosti influencerjev so namreč primerne za doseganje različnih ciljev.
Kaj je pri iskanju posameznikov, ki produkt želijo predstaviti svojim sledilcem, ključnega pomena?
Pri iskanju pravih vplivnežev za svojo znamko je izredno pomembno razumevanje, da vplivnež ni vaše ciljno občinstvo, pač pa kanal do nje. Zato lahko na primer raper Challe Salle dobro prodaja zvezke, čeprav ne hodi več v šolo. (smeh, op. a.)
Lahko bi dejali, da ime vašega podjetja nekako ponazarja njegovo delovanje – v letu 2020 ste svoje poslovanje nadgradili s širjenjem ekipe ter udejstvovanjem v devetih evropskih državah, Avstraliji in ZDA. Bi lahko izpostavili največji zalogaj, ki ga je za vas predstavljala širitev, in kako ste ga zaobšli?
To je ideja imena, drži! Največji zalogaj je nedvomno rast in menedžment ekipe. Čeprav se zelo potrudim in poskušam čim več znanja posrkati iz knjig, podkastov in od mentorjev, sem vseeno stara 28 let in nimam kilometrine v menedžmentu. To se pozna. Delam napake, ki se jih trudim popraviti, vmes pa spet kakšno naredim. (smeh, op. a.) K sreči imam enkratno ekipo, ki mi napake pomaga odkriti, oprosti ter pomaga popraviti.
Svoje prvo IT podjetje ste ustanovili že pri rosnih 21 letih med magistrskim študijem in z njim osvojili 1. mesto na startup tekmovanju Eureka Innovest Barcelona. Kot častno gostjo so vas povabili na Young Global Leadership Summit na Florido ter Startup & talent exhibition tour v Silicijevo dolino. Zdi se, da ste že kot izjemno mladi posegali po zvezdah – katera izkušnja vas je najbolj izoblikovala v poslovno žensko, kakršna ste danes?
Nedvomno me je daleč najbolj izoblikovalo ravno zaprtje prvega podjetja. Imeli smo četrt milijona prenosov in obetavne številke, a podjetje sem imela skupaj z bivšim fantom. Ko sva se razšla, sem prejela zelo močno življenjsko lekcijo: imeti vsa jajca v eni košari je vedno tvegano. Pri 21 letih je to preprosto nerazumevanje verjetnosti.
Vam v vrtincu vsakodnevnega dogajanja uspe umiriti svoje misli?
Zelo se potrudim, da mi to čim pogosteje uspe, je pa težko. Načrtovano se tega lotevam z meditacijo in plesom, spontano pa mi misli umiri stik z živalmi. Kužki za vedno! (smeh, op. a.)
Kaj je bilo tisto, kar vas je zares premaknilo na pot do današnjega uspeha?
Ekipa. Tako rada soobstajam in soustvarjam v konstruktivnem in živahnem okolju, za katerega se mi zdi, da smo ga uspeli ustvariti ravno z ekipo. Vsak izmed njih je boljši od mene v vsaj eni stvari, kar me navdušuje. Smo skupek različnih talentov, ki se je našel v skupnem "švicarskem nožu". Moj je humor, njihovi pa so bolj uporabni. (smeh, op. a.)
Podpornika projekta sta Barcaffè in Zavarovalnica Triglav, več o projektu pa si lahko preberite TUKAJ.