N. D. | 6. 10. 2022, 15:16

Slovenka s svojimi izdelki osvojila svet in dokazala, da se sanje lahko uresničijo

Aleksandra Saša Prelesnik

Metropolitan Slovenija je letos prvič v sodelovanju s partnerji in strokovno komisijo izbral 33 uspešnih mladih ljudi s petih različnih področij, ki ustvarjajo svet, v katerem bomo živeli jutri. S ponosom vam predstavljamo drugega izjemnega posameznika, ki na področju kulture ustvarja nove trende, ruši rekorde in presega pričakovanja. 

Generacija 2022 projekta Metropolitanovih 33 pod 33 je razdeljena na pet kategorij: šport, znanost, kultura, poslovni svet in zagonska podjetja. Celotni nabor je na voljo na posebni strani Metropolitanovih 33 pod 33.

Spoznajte Aljo Horvat, grafično oblikovalko in ilustratorko: 

Alja Horvat je absolventka Naravoslovnotehniške fakultete v Ljubljani, smer grafično oblikovanje. Njeni priljubljeni in prepoznavni motivi upodabljanja so ženske, rože, živali ter tiskani vzorci na blagu. Doslej je sodelovala s svetovno priznanimi podjetji, kot so Urban Outfiters, Ban.do in CeliaB, marca 2020 pa jo je revija Forbes celo uvrstila na laskavi seznam Forbes 30 Under 30 Europe v kategoriji Umetnost in kultura. Z njo smo med drugim poklepetali o prvih umetniških potezah, zastopanju etične mode ter sodelovanju z mednarodno uveljavljenimi blagovnimi znamkami. 

Od kod izvira vaša strast do umetnosti in kateri je prvi spomin, povezan z njo? 

Prvi spomin je iz vrtčevskih let. Že kot majhna sem ogromno časa s svojo mamo in prijateljicami porabila za ustvarjanje raznih "naredi sam" projektov. Mama je po poklicu vzgojiteljica in je doma imela ogromno "naredi sam" revij, ki so se mi že takrat zdele zelo zanimive. Ogromno prostega časa sem posvetila risanju - ker takrat še ni bilo aplikacije Pinterest za inspiracijo, sem jo iskala po družinskih albumih in risala fotografije, ki so se mi zdele zanimive.

Se spomnite dneva, ko ste prodali svoj prvi produkt in kateri je to bil? 

Čisto prvega produkta se ne spomnim, spomnim pa se, da sem svojo prvo platno prodala gospe, ki je bila iz Ljubljane, vendar je takrat živela nekje v tujini. 

Aleksandra Saša Prelesnik

Bi lahko izpostavili trenutek v karieri, ki je bil ključnega pomena za vašo prepoznavnost? 

Najverjetneje moja rezidenca v Los Angelesu, ki sem jo imela v sklopu sodelovanja pri projektu za takratno znamko Causebox. Po končanem prvem delu so me povabili v njihove pisarne, da sem lahko delala z njimi in dokončala še preostanek projekta. V Sloveniji pa je k večji prepoznavnosti zagotovo prispeval projekt z Barcaffejem.

Sodelovali ste z mnogimi svetovno priznanimi blagovnimi znamkami. Vas je katero še posebej navdihnilo in vam dalo potrditev, da ste na pravi poti? 

Od slovenskih znamk mi je zelo pri srcu moje sodelovanje z Barcaffejem. Za njihovo 50. obletnico so mi zaupali ustvarjanje ilustracij za set skodelic, ki so bile na voljo v darilnem pakiranju po vseh večjih trgovinah v Sloveniji. Zelo me je ganil odziv kupcev, ki so skodelice iskali po celotni Sloveniji, saj so v eni trgovini imeli le en motiv ali dva od šestih. Eno izmed zadnjih slovenskih podjetij, s katerimi sem sodelovala, je Jeruzalem Ormož, ki me je povabilo k ustvarjanju dizajna za njihovo penino. 

Aleksandra Saša Prelesnik

Kakšen pomen pripisujete zastopanju etične mode s svojo znamko by Alja Horvat? 

Ko sem začela svojo pot, sem večinoma ustvarjala vzorce za produkte in ne ilustracij. Tudi moji prvi projekti so bili orientirani na vzorce in za kar nekaj modnih znamk sem v zadnjih letih ustvarila dizajne za njihove kolekcije. Že od začetka je bil moj cilj ustvarjanje vzorcev za produkte, kot so denimo pohištvo in oblačila, in ker me je moda že od nekdaj zanimala, sem se odločila, da bom začela svojo kariero graditi v tej smeri. Pri ustvarjanju kolekcije mi je izjemno pomembno, da v čim večji meri sodelujem z drugimi slovenskimi podjetji in posamezniki. Želim podpirati lokalno. Sodelujem tudi s šiviljo iz Maribora, za katero mi je pomembno, da je na zašit izdelek plačana pošteno. Na spletni strani je zraven vsakega produkta prav tako napisano, koliko so stali materiali in šivanje, produkti pa so narejeni po modelu "made to order" (omejeno število), da se zmanjša potencialni odpad zaradi neprodanih izdelkov. 

Kaj vas zjutraj spravi iz postelje? 

Moja psička. 

Kaj je bilo tisto, kar vas je zares premaknilo na pot do današnjega uspeha? 

Že od majhnega sem vedela, da želim delati v kreativni smeri, tako da si niti nikoli nisem predstavljala, da bi počela karkoli drugega. Vse se je zgodilo zelo spontano in nikoli si nisem predstavljala, da se bo zgodilo vse to, kar se je. Ko sem bila majhna, se je vedno govorilo, da se od umetnosti ne da živeti. Resnično sem vesela, da imam možnost delati to, kar delam, da lahko od tega živim in da je to moja služba. 

Podpornika projekta sta Barcaffè in Zavarovalnica Triglav, več o projektu pa si lahko preberite TUKAJ.

Uredništvo