N. D. | 2. 11. 2022, 14:02
To je Slovenec, ki na marketinškem področju premika mejnike največjega mobilnega operaterja pri nas
Metropolitan Slovenija je letos prvič v sodelovanju s partnerji in strokovno komisijo izbral 33 uspešnih mladih ljudi s petih različnih področij, ki ustvarjajo svet, v katerem bomo živeli jutri. S ponosom vam predstavljamo izjemnega posameznika, ki na področju poslovnega sveta ustvarja nove trende, ruši rekorde in presega pričakovanja.
Generacija 2022 projekta Metropolitanovih 33 pod 33 je razdeljena na pet kategorij: šport, znanost, kultura, poslovni svet in zagonska podjetja. Celotni nabor je na voljo na posebni strani Metropolitanovih 33 pod 33.
Spoznajte Matica Žmuca, vodjo marketinških komunikacij za nove produkte pri A1 Slovenija:
Matic Žmuc se opisuje kot marketinški entuziast, njegov portfelj pa priča o nizu ustvarjenih in uspešno implementiranih marketinških strategij. Pred prihodom v A1 Slovenija je snoval marketinške akcije in gradil blagovno znamko v fintech podjetju MBILLS. Skupaj z ekipo sodelavcev je močno dvignil zavedanje o blagovni znamki mBills in iz ambicioznega startupa zgradil vodilno mobilno denarnico v Sloveniji, ki je bila prepoznana kot najboljša mobilna aplikacija za e-plačila v Srednji Evropi. Zdaj v A1 Slovenija skrbi za vzpostavitev in razvoj komunikacijskih strategij na področju novih produktnih segmentov. Organizacija AmCham Slovenija ga je letos izbrala med največje potenciale med mladimi talenti, z Zavodom Ypsilon pa zdaj prek delavnic, povezovanja in mentorstva ponuja podporno okolje mladim na prehodu iz izobraževanja v zaposlitev.
Katere odločitve so vas vodile v ljubezen do marketinga?
Mislim, da sta kultura in umetnost močno zaznamovali mojo karierno pot. Ko sem bil mlajši, sem igral v gledališču in samostojno režiral krajše filme. V gledališču sem se naučil, da se za lahkotnimi trenutki na odru skriva veliko načrtovanja, predvidevanja in pozornosti na detajle. Tako je tudi v marketingu. In vesel sem, da se občasno lahko vrnem na produkcijske sete, ko snemamo oglase in spet dobim tisti vznemirljivi občutek, ko se pripravlja nekaj izjemnega. Sicer pa se je moja ljubezen do marketinga razvila na ekonomski fakulteti. Spoznal sem ga zgodaj, skozi organizacijo dogodkov in vodenje projektov v študentskih društvih; na koncu sem sodeloval tudi v upravnem odboru Študenske sekcije Društva za marketing Slovenije. Tudi delovne izkušnje sem na svojem področju začel nabirati zgodaj. 'Na polno' sem zagrabil priložnost v marketingu MBILLS in izkoristil vsako možnost za osebni razvoj ter razvoj podjetja. Z izkušnjami sem napredoval od študenta v marketingu, v vodjo projektov in na koncu prevzel vodenje marketinškega oddelka. Lahko bi rekel, da sva z MBILLS nekako zrasla skupaj.
Delali ste v samostojni režiji, zdaj ste v podjetju A1 del mednarodne korporacije – kje vidite ključne prednosti prvega in kjer drugega poslovnega ekosistema?
V zagonskih podjetjih je – kot že ime pove – veliko zagona. Majhnih in zagnanih ekip, ki so osredotočene na kreiranje najboljših rešitev za uporabnika in katerih ni strah neuspehov, hkrati pa se nenehno izboljšujejo in poskušajo znova, kar je odlično za razvoj produkta. V agilnem delovanju je tudi ogromno prostora za drzne poteze in priložnosti za disruptivne inovacije. Na drugi strani pa tako velike korporacije, kot je A1, omogočajo dostop do široke baze znanja, izkušenj in virov. Okoli sebe imam ogromno izjemno izkušenih sodelavcev, ki so izvrstni strokovnjaki na svojem področju in vedno pripravljeni priskočiti na pomoč. Najraje delam v okoljih, kjer na inovativne načine razvijamo nove produkte in rešujemo izzive potrošnikov, delo pa je dinamično. Srečo imam, da je A1 Slovenija podjetje, ki v središče svojega delovanja postavlja uporabnika in čeprav gre za mednarodno korporacijo, omogoča spodbudno in agilno okolje za delo in razvoj novih rešitev – tudi tistih drznih. Projekt, na katerem delam, pripravlja manjša ekipa z značilnimi startup potezami. Lahko rečem, da se znamo zelo hitro obrniti in mislim, da imamo v moji ekipi najboljše iz obeh ekosistemov.
Kaj je bil doslej vaš največji izziv in kaj ste se ob premagovanju tega izziva naučili?
V svojem delu uživam in sem mu zelo predan. Tako se hitro zgodi, da 'padem notri' in pozabim na uro. Poleg tega sem navajen početi veliko stvari hkrati. Ob prejšnji zaposlitvi sem na primer opravljal tudi funkcijo direktorja Zavoda Ypsilon in predaval. Pri tem sem pogosto pozabil na ravnovesje; da si je poleg dela v službi treba vzeti tudi čas, ko daš možgane na pašo. Skozi te in podobne izzive so me pogosto vodili mentorji in močno podporno okolje. Zato menim, da vsak na začetku svoje kariere potrebuje mentorja (ali več njih). Ker so mentorji pomagali meni, si zdaj z veseljem vzamem čas in delim znanje ter izkušnje z mlajšimi marketingaši.
Za mnoge podjetnike je najtežji tisti prvi korak – kakšen nasvet lahko ponudite nekomu, ki ima idejo, a ne ve, kako jo začeti uresničevati?
Ideje so super. Treba pa se je zavedati, da imamo ideje vsi. Verjetno je v tem trenutku še mnogo drugih posameznikov z enakimi idejami, kot jih imaš ti, a le nekateri se odločijo, da jih bodo uresničili. Zato poišči znanje, ki ga potrebuješ, in posameznike, ki ti lahko ponudijo kakovostno pomoč, potem pa začni trdo delati.
Misel na kateri uspešno izpeljan projekt doslej vas najbolj pogreje pri srcu?
Projektov je bilo do zdaj že res veliko in med njimi ogromno takih, ki so se mi res vtisnili v spomin. Poseben izziv je bil celoten rebranding znamke mBills iz mladega startupa v resnega ponudnika plačilnih storitev na trgu. Zagotovo pa mi bo v spominu ostalo sponzorstvo Škisove tržnice, ko smo več tisoč mladim omogočili brezplačen vstop na prireditev, hkrati pa na zelo učinkovit način uspeli predstaviti produkt. Presegli smo vsa pričakovanja in cilje, hkrati pa smo se ob tem zabavali in - tako kot udeleženci (čeprav iz drugih razlogov) večer zaključili blatni do kolen. Zagotovo pa je najbolj zanimiv trenutni projekt na A1 Slovenija, a o tem drugič. (smeh, op. p.)
Kaj je bilo tisto, kar vas je zares premaknilo na pot do današnjega uspeha?
Verjamem v trdo delo, predanost, konstantno pozornost in nenehno učenje. Vsak izziv sprejmem z odprtimi rokami in ga izkoristim kot priložnost za rast. Ko se nečesa lotim, se ne zadovoljim s povprečnimi rezultati, ampak stremim k odličnosti. Preseganje zadanih ciljev mi požene kri po žilah. Poleg tega je pomembno, da si preudarno izbereš okolje, v katerem delaš in se obdaš z enako ambicioznimi ljudmi, ki prepoznajo tvoj potencial. V moji karieri je to, da mi je bilo zaupano vodenje marketinškega oddelka, zagotovo predstavljalo pomembno potrditev, da sem na pravi poti in pripravljen, da se lotim še večjih projektov. Na začetku pa so pomembno vlogo imele tudi strokovne organizacije, na primer Združenje Manager, Društvo za marketing Slovenije in AmCham Slovenija, ki so mi omogočile dodatna strokovna znanja, inspiracijo za nove projekte in mi pomagale moj potencial razvijati že zgodaj.
Podpornika projekta sta Barcaffè in Zavarovalnica Triglav, več o projektu pa si lahko preberite TUKAJ.