Darjo Hrib | 25. 3. 2020, 15:36

Facebook s koronavirusom spet orjak med družbenimi mediji

Glen Carrie (Unsplash)

Če se je še nedavno tega zdelo, da je Facebook povozil čas in da se spletno občinstvo premika na druga družbena omrežja, je aktualna kriza Facebook spet povzdignila med najmočnejše spletne platforme. Facebook namreč nudi vse, kar ljudje v tem času potrebujejo – povezovanje s prijatelji in družino ter aktualno prikazovanje vseh ključnih novic iz različnih medijev.

Preobrat je presenetil tudi samo podjetje. Leta 2018 je namreč Facebook popolnoma predelal svoj algoritem za prikazovanje novic, ker so želeli, da bi ljudje pogosteje videvali objave družine in prijateljev. To je takrat najbolj prizadelo medijske hiše in publiciste v zabavni industriji, ki so se močno zanašali na promet s Facebooka. V naslednjih letih je nekaj podjetij celo zaprlo svoje strani na Facebooku, ker so ugotovili, da pozornost spletnih uporabnikov lažje pritegnejo drugod.

V zadnjih tednih pa so pri Facebooku ugotovili, da so se časi spet spremenili. Facebook je praktično čez noč postal dominantno središče zbiranja novic z vseh koncev sveta. Platforma je namreč nadvse pripravna za prav takšne situacije, kot jo živimo danes, saj poleg rednega donosa novic istočasno ponuja povezovanje z drugimi ljudmi. In to povezovanje danes potrebujemo bolj kot kadarkoli prej. Hitro je namreč postalo jasno, da je koronavirus kriza, ki se bo informativno in pogovorno odvrtela predvsem na družbenih omrežjih.

Pri Facebooku so specifično izpostavili Italijo in povedali, da so od začetka krize zabeležili 70-odstotno rast v času, ki ga italijanski uporabniki preživijo na Facebooku, medtem ko je količina ogledov Facebook Live in Instagram Live v Italiji v samo enem mesecu poskočila kar za 1000 odstotkov.

Facebook zdaj hiti ponovno spreminjati svoje algoritme. Ne le zato, da bi prikazovanje objav ustrezalo potrebam in željam uporabnikov, ampak tudi zato, da bi med navalom informacij izpostavili predvsem zanesljive in preverjene vire.

Mimogrede, agencija za analizo spletnih trendov Sprinklr je objavila, kateri čustvenčki (emoji) se v tem času najbolj uporabljajo na družbenih omrežjih v povezavi s koronavirusnimi objavami. Na prvem mestu je 'jok do solz', sledi 'glasno smejanje' in 'rdeča pika'. Slednji emoji se uporablja predvsem v Latinski Ameriki, Španiji in Franciji za označevanje sporočil z opozorili. Na četrtem mestu je simbol roke, ki s prstom kaže dol, na petem mestu pa čustvenček s kirurško masko.

Druga družbena omrežja seveda ravno tako beležijo nepredstavljivo rast. Te dni se koronavirus na družbenih omrežjih omeni tudi do 19-milijonkrat na dan. Google je ob tem oznanil, da kljub izjemni porasti iskalnika ljudje ne izvajajo paničnega iskanja, ampak dejansko iščejo uporabne in zanesljive informacije, na primer 'koliko časa naj si umivam roke'. Med najpogostejšimi iskanji preteklih tednov pa sta tudi dve lažni novici povezani z zvezdniki – prva je bila, da se je s koronavirusom okužil Eminem, druga pa, da se je okužil Daniel Radcliffe.

Največ lažnih informacij v povezavi s koronavirusom pa se menda pojavlja na platformi YouTube, kjer so v porastu lažni video nasveti kako preprečiti okužbo in poskusi služenja na račun ljudi, ki iščejo informacije. YouTube tovrstne vsebine odstranjuje, kolikor hitro je le mogoče.

Številke v teh dneh so torej vsekakor neverjetne – a le za medije, ki pišejo o koronavirusu. Na drugi strani pa spletne publikacije, ki jim ta tematika ne sodi v vsebinski sklop, beležijo dramatične upade. Po zadnjih številkah je recimo tehnološki spletni publikaciji Mashable promet v zadnjem mesecu upadel za kar 72 odstotkov, spletna stavnica BET in športna publikacija Sports Illustrated pa beležita okoli 50-odstotni upad obiska. Razlog je seveda tudi odpoved večinoma vseh športnih dogodkov.

V poročilu Facebooka so razkrili tudi sicer običajno skrito informacijo o najbolj obiskanih straneh prek Facebooka (vključene so samo strani z vsebino v angleščini). Na prvih treh mestih so se znašli The Daily Mirror, The Daily Mail in The Daily Wire. Med prvih deset so se uvrstili še BBC, CNN, The Washington post in Fox News.

Preberite še: Kako pa kaj vaše seksualno življenje v času koronavirusa? (piše: Darjo Hrib) ALI Samoizolacija v času koronavirusa: priložnost, da popravimo, kar ne deluje (piše: Katja Štingl).

Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah