Cilj kampanje je odpraviti napačne predstave o avtomatični vožnji in izpostaviti njene prednosti.
Avto-moto zveza Slovenije se je pridružila mednarodni kampanji Hi-Drive, ki bo do oktobra 2024 v enajstih evropskih državah ozaveščala o avtomatizirani vožnji. Cilj kampanje je izboljšati razumevanje in odpraviti napačne predstave o avtomatični vožnji ter izpostaviti njene prednosti, kot sta varnost v cestnem prometu in manjši vpliv na okolje.
Veliko sodobnih vozil je opremljenih z naprednimi asistenčnimi sistemi in funkcijami avtomatizirane vožnje, ki nam pomagajo voziti varneje, so zapisali na AMZS. Opozorili pa so, da moramo vozniki te sisteme razumeti in jih znati uporabljati, da bodo lahko pripomogli k večji varnosti.
V sklopu kampanje Hi-Drive, ki bo potekala od novembra letos, je izpostavljenih štirinajst funkcij avtomatizirane vožnje, med drugim tudi radarski tempomat, samodejno zaviranje v sili, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, opozarjanje pred naletom, samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev in prepoznavanje ovir pri vzvratni vožnji.
"V AMZS smo prepričani, da lahko napredni asistenčni sistemi pripomorejo k večji varnosti. Če ne preprečijo v celoti, lahko vsaj omilijo posledice prometnih nesreč, ki se najpogosteje zgodijo zaradi napak voznikov oziroma človeškega dejavnika," je v sporočilu za javnost navedel vodja področja varna mobilnost pri AMZS Erik Logar.
Avtomobili🚗🚙🛻 znajo danes sami zavirati in zavijati ter opozarjati na številne nevarnosti in ovire.
— AMZS (@AMZS_si) November 21, 2023
Veste, koliko je ravni avtonomne vožnje? 🙂
Več o #HiDriveCampaign 👉 https://t.co/ZDg5IhUXIq, kjer je tudi odgovor. 🙃#AutomatedDrivingFunctions @_HiDrive_ @FIARegionI
Voznik je odgovoren za varno vožnjo
Pomembno pa je tudi zavedanje o omejitvah tehnologij avtomatizirane vožnje, velika večina funkcij namreč še vedno zahteva voznikovo pozornost in znanje, so poudarili. Vozniki se morajo zavedati, da so napredni asistenčni sistemi le pripomočki, ki pomagajo k varnejši vožnji, in da je še vedno voznik tisti, ki je v največji meri odgovoren za varno vožnjo.
Rešitve s področja avtonomne vožnje imajo tudi dogovorjeno terminologijo in sistem klasificiranja avtonomnih tehnoloških rešitev, ki so razdeljene v šest stopenj - od ničelne, ki pomeni vozilo brez kakršnekoli avtomatizacije, do pete stopnje, ki pomeni popolno avtomatizacijo vozila. Avtomobilov s funkcijami stopenj štiri, pet in šest avtonomne vožnje pa še ni na cestah.
Poleg AMZS so se mednarodni kampanji pridružili tudi avtomobilski klubi iz Italije, Nemčije, Nizozemske, Finske, Hrvaške, Velike Britanije, Madžarske, Francije, Belgije in Španije.
https://www.metropolitan.si/scena/viralno/prometne-nesrece-nevarna-voznja-slovenske-avtoceste-dars/
Novo na Metroplay: “Ljubljana ni najbolj varno mesto za vsa moja stilska izražanja!” | Metro minutke X Glasovi ponosa