Evropska unija trenutno razpreda o novih omejitvah, ki bodo prizadele več milijonov voznikov. Prvi zakonski osnutek predvideva omejitve za vse voznike začetnike in starejše.
Odbor Evropskega parlamenta za promet in turizem je v torek razpredal o noveli cestnoprometne zakonodaje, ki bi lahko znatno vplivala na voznike. Šlo naj bi za prenovo starih smernic glede vozniškega dovoljenja 2006/126/EG, ki so bile sprejete decembra 2006.
Osnutek še ni dokončno potrjen. V primeru, da bodo EU smernice potrjene, bodo vse države članice primorane spremeniti svoje dosedanje predpise. A vendar je ena stvar že zdaj jasna, na obstoječa vozniška dovoljenja nova zakonodaja ne bo vplivala, poroča nemški portal Bild.
Povod za prenovljeno zakonodajo je "Vizija nič" Evropske unije, ki želi do leta 2050 čim bolj približati število umrlih v prometnih nesrečah številki nič.
Mogoči novi predpisi
Predsednica odbora in francoska političarka Zelenih, Karima Delli, je v zdajšnjem osnutku predlagala naslednje ključne točke:
- Omejitev hitrosti vožnje glede na starostno skupino. Voznikom začetnikom bi omejili hitrost vožnje na 90 kilometrov na uro. To naj bi jim praktično onemogočilo prehitevanje na avtocestah. Poleg tega bi bili vozniki začetniki po preteklem poskusnem vozniškem dovoljenju primorani ponovno opraviti vozniški izpit.
- V odboru prav tako razpredajo o možnosti, da bi bila za voznike začetnike prepovedana nočna vožnja. Vožnja bi bila omejena med polnočjo ter 6. uro zjutraj.
- Naslednja točka zadeva starejše voznike. Novela namreč predvideva, da bi bilo vozniško dovoljenje od 60. leta starosti naprej veljavno le še sedem let, od 70. leta pet let in od 80. leta le še dve leti. Obnovitev vozniškega dovoljenja naj bi tudi padla na pleča voznikov, saj bi sami morali plačati za psihološke ter zdravniške preglede. Na podlagi pregledov bi se nato Evropska unija odločila, ali bo izpit obnovljen ali ne.
- Ključna točka, ki vzbuja veliko polemike v odboru, je omejitev teže vozila glede na vozniško dovoljenje. Sodeč po osnutku, naj bi za vsa vozniška dovoljenja za vozila razreda B veljala omejitev teže do 1800 kilogramov. Teža naj bi bila povezana tudi z najvišjo dovoljeno hitrostjo, ki bi bila omejena na 110 kilometrov na uro. Osebe, ki bi si želele voziti večja vozila, bi morale pridobiti vozniško dovoljenje razreda "B+". Tega bi lahko vozniki dobili šele po dopolnjenem 21. letu.
Predlagana zakonodaja cilja predvsem na to, da bo mlajšim od 21 let otežena ali celo onemogočena vožnja velikih vozil ter vozil SUV, še poroča Bild.
Članice se trenutno še niso odzvale na osnutek. Sprva bo osnutek obravnavan v parlamentu, kasneje pa ga bodo obravnavale tudi članice Evropske unije.