Potovalna industrija je zaradi pandemije doživela strašanski šok, posledice globalne zaustavitve večine letalskih potovanj, pa se zdaj kažejo tudi v ukinitvah ponudbe letenja v prvem razredu. Z dobrimi razlogi.
Med letalskimi družbami, ki so vsaj začasno ukinile ponudbo letov v prvem razredu, so med drugim Qantas, Singapore Airlines in Lufthansa. Ker se je število daljših potovanj z letali dramatično znižalo, so številne letalske družbe sprejele raznolike ukrepe, ki pa jih bodo potniki čutili še lep čas.
Nekatere letalske družbe, med njimi tudi Virgin Atlantic, so v višjih razredih prenehale streči alkohol, številne družbe pa na letih več ne ponujajo toplih obrokov.
Lufthansa je iz ponudbe umaknila ponudbo prvega razreda v praktično vsej svoji floti, letala A380 pa ne bodo letela vsaj do leta 2021.
Deset letal A380 bodo za vsaj eno leto parkirali tudi pri Qatar Airways, medtem ko je Akbar al-Baker, direktor letalske družbe Qatar namignil, da ta njihova letala morda ne bodo nikoli več letela.
Pri konkurenčni družbi Emirates so ubrali nekoliko drugačno pot. Karte za prvi razred sicer še ponujajo, bodo pa potniki v najbolj prestižnem razredu med letom bili brez tuša in možnosti uporabe bara.
Med letalskimi družbami, ki ravno tako še vedno ponujajo karte prvega razreda, so British Airways (izdatno so le zmanjšali število operativnih letal), Air China, Cathay Pacific in ANA.
Letalska družba Qantas, ki je v preteklih letih vložila milijone dolarjev v prenovo kabin prvega razreda na njihovih dvanajstih letalih A380, je prejšnji teden vseh teh dvanajst letal do nadaljnjega prizemljila in izločila iz prometa. Namignili so celo, da jih morda nikoli več ne bodo vrnili v floto, saj bodo letala zdaj precejšen delež njihove uporabne življenjske dobe neaktivna.
Preberite še: Najhujša kriza v zgodovini Airbusa. Odpustili bodo 15.000 zaposlenih.
Letalska družba Singapore Airlines, ki je marca ukinila kar 95 odstotkov kapacitet, zdaj vsaj do novembra ne bo prodajala kart za njihove luksuzne kabine prvega razreda na njihovih ključnih letih med Azijo, Londonom, ZDA in Avstralijo.
Ponudba prvega razreda v letalih je bila sicer že nekaj let trn v peti številnih letalskih družb, saj so kabine prvega razreda zavzele preveč prostora in tako niso bile skladbe s pritiski, da naj letalske družbe optimizirajo profit na potnika.
Nekateri strokovnjaki menijo, da bodo kabine prvega razreda v prihodnosti verjetno na voljo samo na posebnih letih visokih vrednosti (recimo v Abu Dhabi, Dubai ali Doho), še bolj pa se bodo posledično zabrisale meje med prvim razredom in vedno boljšim poslovnim razredom. Kot je za Telegraph povedal Arthur Wu, nekdanji kreativni direktor pri oblikovalskem podjetju Teague, je današnji poslovni razred na letalih po ponudbi in kakovosti primerljiv s prvim razredom pred petimi leti.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?