V jesenskem drugem valu epidemije covida-19 in delnega zaprtja javnega življenja je medletni upad števila vozil, ki vozijo po slovenskem omrežju avtocest in hitrih cest, okoli 40-odstoten. Medtem ko je število težkih vozil z maso nad 3,5 tone blizu lanski ravni, je po drugi strani število vozil do 3,5 tone precej manjše, pojasnjujejo na Darsu.
Na Darsu so postregli s podatki o prometu na petih glavnih avtocestnih krakih od spomladanske prve razglasitve epidemije covida-19. Iz njih je razvidno, da medletni upad v drugem valu epidemije ni tolikšen kot spomladi, saj je jesensko zapiranje dejavnosti manj izrazito kot v spomladanskih mesecih, prav tako precej bolj gladko poteka čezmejni tovorni promet.
Upad tovornega prometa je tako v zadnjih tednih majhen, v prvih tednih po vnovični uvedbi epidemije pa je celo naraščal in bil v začetku novembra za nekaj časa celo rahlo nad ravnjo v enakem obdobju lani. V zadnjih nekaj tednih se število vozil z maso nad 3,5 tone medletno giblje rahlo nižje, sredi decembra je bil upad triodstoten. Na vrhuncu spomladanske koronske krize je bil sredi aprila medletni upad celo 53-odstoten, že sredi marca pa je strmoglavil na 40 odstotkov nižjo raven kot v enakem obdobju 2019. Po aprilski najnižji ravni je nato začel naraščati.
Drugače je pri vozilih do 3,5 tone, torej predvsem osebnih vozilih, kjer je upad prometa v celotnem jesenskem obdobju epidemije več kot 40-odstoten v primerjavi z enakim obdobjem lani. Giblje se med 40 in 50 odstotki, sredi decembra je bil 43-odstoten.
Kot pojasnjujejo na Darsu, so se močno zmanjšale dnevne migracije t. i. vinjetnih vozil na avtocestnem omrežju, kar pripisujejo zmanjšanju tranzitnega oziroma turističnega prometa, ukrepom pri omejevanju prehoda občinskih meja, koriščenju ukrepa dela na daljavo in drugim z epidemijo covida-19 povezanim razlogom.
Še huje je bilo spomladi. Na vrhuncu spomladanskega dela epidemije je bil sredi aprila medletni upad števila vozil z maso do 3,5 tone celo 80-odstoten, nato pa kljub postopnemu povečevanju ostal močno pod lanskimi ravnmi.
Izjema je bil promet težkih vozil nad 3,5 tone, ki je sredi avgusta za kratek čas dosegel 20 odstotkov višjo raven kot v 2019, nato pa spet upadel na približno enako raven kot lani.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem