Pol stoletja je preteklo, odkar je Ducatijev oblikovalec Miguel Galluzzi narisal prvo skico prvega slečenega motocikla, ki je napovedal novo slečeno ero, kar na Playboyu lahko seveda le pozdravimo.
In če se sprašujete, zakaj smo nov model motocikla iz klana monster pospravili kar v special Trend, je odgovor na dlani: novi monster 797 je lep, lahek in ergonomsko pisan na kožo najširše moto populacije. Trendni motocikli so po novem ustvarjeni zanjo in zanj, za izku šene in manj izkušene, za hitre, drzne in bolj previdne, obenem pa bodo kmalu na voljo tudi v različicah, ki dovoljujejo vožnjo z izpitom kategorije A2. Da gre dejansko za univerzalen motocikel, dokazuje to, da ga je v družbi dirkaških legend in izkušenih motociklističnih novinarjev preizkusila zgoraj podpisana popolna začetnica. Novi ducati monster 797 je namreč sinteza vseh mogočih nasprotij: je pošastno prijazen, ukrotljivo divji in kompleksno preprost. Edino, pri čemer Ducati ni iskal v vsakem primeru zelo zmernih kompromisov, je zvok, sicer pa je novi monster 797 idealen križanec med svojimi starejšimi brati in bratranci iz družine scrambler. Edino, česar si ne boste mogli privoščiti, so daljše zaljubljene vožnje v dvoje, ker vas bo sopotnica nekje na pol poti do Dubrovnika zapustila in se vrnila domov na štop. Monster je bil, je in bo vedno nekoli ko samotarska zver in alfa samec v enem, a do bližnje diskoteke bo šlo.
Števec moje motokariere je na dan odhoda v Nico, kjer Ducati na Azurni obali organizira pomladne testne vožnje, kazal točno 25 ur vožnje. Ne, nisem pozabila pripisati nekaj ničel. V vabilu na test je bilo posebej navedeno, da je nov motocikel iz hiše Ducati namenjen tudi začetnikom in pripadnicam ženskega spola. A to, pozor, ne pomeni, da je novi monster nekakšen pliško med moto cikli – ne, to zgolj pomeni, da ga lahko vozi jo tudi začetniki in – zaradi nekoliko nižjega sedeža, teže in scramblersko pozicioniranih stopalk – tudi ženske. Novi model iz hiše Ducati je, vsaj kar se mene kot testne vozni ce tiče, kot lepo zdresiran arabski konj: osedlati se pusti tudi začetnikom, vso njegovo moč pa lahko izkoristijo le profiji. Ko so leta 1993 pri Ducatiju predstavili prvega monstra kot rezultat iskanja nove smerne palete, so nevede ustvarili znamko znotraj znamke. Danes, 25 let kasneje, je monster kot prvi slečeni športnik na svetovni motosceni postal kulten izdelek s prepoznavnimi značilnostmi. Dvovaljni motor desmodue z zračnim hlajenjem in 803 kubiki prostornine ima hrapav rokerski glas, in čeprav 'motorino' razvije le 75 'konj', se to sliši in čuti tako, kot da bi voznik poveljeval mnogo večji konjenici. Dvovaljnik iz Borgo Panigale je v resnici lepo vodljiv, lahek in tudi ekonomičen. Čeprav ima do scramblerja kar nekaj dolgov, je monster 797 celo bolj podoben izvirnemu monstru od vseh zadnjih monstrov. Protagonistke pošastnega stila so seveda posoda za gorivo, mišičasta in z ikoničnimi linijami pre poznavna rešetka ter predimenzioniran prednji žaromet. Izkušeni dirkači bodo na prvi vožnji težko zatipali stopalke, saj so postavljene niže in bliže krmilu, a položaj voznika je zato bolj sproščen. Morala zgodbe? Monster 797 je idealen sopotnik za vsak dan. Kot kavbojke. Ampak ne kar ene. Tiste najlepše, italijanske. www.ducati.com
TEKST TIna Torelli
FOTO Milagro, Ducatti