Čeprav je yugo eden najbolj znanih avtomobilov na balkanskem območju, se še vedno najde kakšna zanimivost, ki je širši javnosti manj znana.
Spodaj si lahko preberete nekaj zanimivosti iz knjige Jasona Vujića 'Yugo – vzpon in padec najslabšega avta v zgodovini'.
1. "Jugo" se ne imenuje po Jugoslaviji
Čeprav se zdi logično, da je avtomobil ime dobil po naši nekdanji državi, je "jugo" dobil ime po istoimenskem morskem vetru. Vujić v svoji knjigi piše, da je bilo to narejeno po vzoru Volkswagna, ki je takrat "krstil" svoje modele, kot sta "passat" in "scirocco".
2. Izvirno ime
Izvirno ime yuga je bilo "zastava 102".
3. Črka Y
"Jugo" se je sprva pisalo z "j". Kasneje so ga preimenovali v "yugo", da bi zvenel bolj mednarodno in pritegnil kupce iz tujine.
4. Oblikovan v Italiji
Zasnovali so ga Fiatovi oblikovalci in Zastavini inženirji leta 1978 v Fiatovem oblikovalskem centru v Torinu. Temelji na legendarnem "fiatu 127", ki je bil leta 1972 razglašen za evropski avto leta. Vendar je imel yugo v primerjavi s tem avtomobilom popolnoma novo zunanjost.
5. Dan republike
Serijska proizvodnja se je začela 28. novembra 1980. Ta datum ni bil izbran naključno, saj je bil prvi dokončan na dan republike – 29. novembra.
6. Sužnji
Nekateri ameriški politiki so nasprotovali uvozu avtomobilov iz komunistične Jugoslavije, češ da je zaradi izjemno nizke cene dampinški, poročajo na portalu Krstarica. Slišati je bilo celo očitek, da Zastava uporablja "suženjsko delo", na kar je predsednik Yugo Amerike Bill Pryor odvrnil z duhovito besedno igro: "Ne uporabljajo sužnjev, ampak Slovane." (ang. "They don't use slaves, but Slavs.")
7. Darilo za Tita
Čeprav so prvi serijski modeli izšli po Titovi smrti, je maršal dobival primerke yuga. Nekdanji direktor Zastave Toma Savić je povedal, da je Josip Broz dobival prototipe yuga kot darilo. Na žalost njihova usoda ni znana.
Z legendarnim yugom na poti iz Žirov na sever Evrope (za dober namen)
Novo na Metroplay: Anja Ramšak o poroki, ljubezenski zgodbi, vrnitvi v jutranji radijski program in hobijih