Anja Oman | 14. 11. 2019, 14:29
Izvršna direktorica Maira Genovese: “To je največji izziv pri iskanju primernih vplivnežev"
Maira Genovese se je kljub zavidanja vredni službi v domači Braziliji podala na lov za svojimi sanjami in se preselila v Evropo. Jezika ni znala, vedela je le, da hoče delati z modo. Po obisku sestre v Londonu je v srcu začutila, da je to mesto zanjo. Sledila je svoji intuiciji in danes je mnenjska voditeljica, izvršna direktorica in podjetnica, pa tudi mamica. Delala je s podjetji, kot so American Express, Yves Saint Laurent, Burberry in Value Retail, ledino pa orje na novejšem marketinškem področju - delu z globalnimi vplivneži in s platformo TikTok.
Medtem ko je vplivnostni marketing v Sloveniji še pereča tema, se drugod po svetu že zavedajo njegove moči. Maira Genovese je vizionarka, ki je potencial uvidela med prvimi in s svojim podjetjem MG Empower danes odločno oblikuje prihodnost komunikacije blagovnih znamk.
Njeno podjetje je postalo eno vodilnih v razvijajočem se sektorju vplivnostnega marketinga, saj ji je uspelo pridobiti zavidanja vredne naročnike, kot so Chopard, TikTok, Snapchat Group, Porsche, BY TERRY in Amyris. Prisotna je na petih svetovnih tržiščih (Latinska Amerika, ZDA, Evropa, severovzhodna Azija in Indija), v letu 2019 pa načrtuje širitev na Kitajsko
Pred pogovorom z Mairo sem pričakovala klišejsko odločno, ambiciozno, strogo, grem-čez-vsa-trupla poslovno žensko, a težko bi me bolj presenetila. Zakaj je njej uspelo, mnogim pa ne, se skriva predvsem v njeni skromnosti, intuiciji, njenih vrednotah in načelih.
V zgodbah o uspehu vedno govorimo o dosežkih, rezultatih, prepoznavnosti in poslovnih zvezah. Meni pa je najbolj občudovanja vreden ta prvi korak, prvi skok v neznano, začetek. 24-letna Maira živi v Braziliji. Ima dobro službo, dela pri American Expressu. Na prvi pogled je vse popolno. Ampak sanje o delu v modi so bile močnejše in nekega dne ste se odločili, da boste zapustili varnost in se podali v neznano. Od kod pogum? Je bilo težko?
Najtežje je bilo začeti čisto z ničle. Naučiti sem se morala jezika, spoznati kulturo in navade ljudi. Pogrešala sem svojo družino in prijatelje. Ni bilo lahko. Čeprav sem imela v Braziliji dobro službo v oglaševanju, moje izkušnje v Londonu niso bile sprejete in cenjene same po sebi. Tu moraš vse dokazati s svojim delom.
Začela sem kot pripravnica pri Alexandru McQueenu in sem počasi gradila svojo kariero z delom pri različnih znamkah. Šele nato sem odprla svoje podjetje. Vse skupaj je bil velik izziv. A ves čas sem verjela v svojo vizijo in v to, da me vsi, na pot postavljeni izzivi peljejo do nečesa velikega. Ti izzivi so mi pomagali tudi, da sem obdržala svojo ponižnost in hvaležnost.
Zakaj prav lastno podjetje?
Čeprav sem v karieri imela srečo, da sem lahko delala na dobrih položajih v več priznanih podjetjih, mi je vedno manjkal smisel. Želela sem si poiskati svoj smisel in skozi lastno podjetje mi je uspelo, kar sem si želela - dajati moč ljudem. Osrečuje me tudi dejstvo, da lahko pomagam drugim pri uresničevanju podobnih sanj in jim pomagam graditi kariere na mednarodnem trgu. Vračanje znanja je moja oblika izražanja hvaležnosti.
Zdite se zelo skromni in hvaležni za vse priložnosti, a vseeno ste glavni akter na poti do uspeha prav vi. Ste pričakovali tak uspeh?
Mislim, da sta za uspeh zaslužni predvsem vztrajnost in doslednost pri vsakodnevnem iskanju potenciala. Začela sem z butičnim svetovanjem, ki je počasi preraslo v svetovanje večim strankam na različnih celinah. Tako je moje podjetje počasi raslo korak za korakom. Iskreno povedano, nisem pričakovala uspeha v tako kratkem času. Hvaležna sem za svojo izjemno ekipo, ki verjame v moje sanje in skupaj nam je uspelo doseči neverjetne rezultate, ki so nas vodili do prepoznavnosti na globalnem trgu.
Vedno pravim: “Če hočeš iti hitro, pojdi sam. Če hočeš priti daleč, pojdi z drugimi.”
Medtem ko ste lovili sanje, se vam je veliko dogajalo tudi na zasebnem področju, saj ste zanosili in postali mama. Si predstavljam, kakšen velik izziv je moral biti to. Po drugi strani pa materinstvo žensko naredi še močnejšo. Ste izkoristili to moč? Je materinstvo vplivalo na vašo poslovno pot?
Pravzaprav se je moja vizija o lastnem podjetju porodila ravno v času nosečnosti. Da ji bom zagotovo sledila, pa sem se odločila v trenutku, ko se je rodil moj sin. Po 27 urah poroda sem bila prepričana, da je ni stvari, ki je ne bi zmogla. Če sem prestala takšen izziv, ki je med drugim ogrozil celo moje življenje, sem vedela, da bom lahko premagala tudi vse druge. To je bil močan trenutek. Postala sem mama in počutila sem se nepremagljivo.
Je bilo težko “žonglirati” med materinstvom in poslom?
Če bi rekla, da je bilo lahko, bi se zlagala. Če bi rekla, da je bilo nemogoče, bi se še bolj. Skrivnost je v ravnovesju. Najti pravo razmerje med ljubeznijo in strastjo na obeh področjih. Potem gre.
MG Empower je eno vodilnih podjetij v globalnem merilu, ki se ukvarja z vplivnostnim marketingom. V Sloveniji so ljudje še zelo skeptični okoli te oblike oglaševanja. Zakaj vi vanj verjamete?
Družbeni mediji nesporno igrajo močno vlogo v današnjem svetu. Oglaševanje na družbenih omrežjih viša prepoznavnost podjetja, saj omogoča grajenje znamke s poudarkom na avtentičnosti in dejanskim stikom s končnim kupcem. Tega s klasičnim oglaševanjem preprosto ne moreš doseči. Oglaševanje na družbenih medijih je tesno povezano z vplivnostnim marketingom, saj imajo vplivneži moč vplivati na kupne odločitve in navade drugih.
Kdo so vplivneži? Vsi, ki imajo določeno število sledilcev?
Vplivneži so posamezniki, ki s svojo avtoriteto, znanjem, pozicijo ali odnosom s svojimi sledilci vplivajo na skupino ljudi. Odvisno od področja oglaševanja in ciljne skupine oglaševalca so nekateri vplivneži bolj ali manj primerni za oglaševanje določenega podjetja. Vsak vplivnež ima svojo nišo. In to je največji izziv pri iskanju primernih vplivnežev: najti tistega, ki v celoti izžareva bistvo točno določene kampanje, je pri izvajanju iskren in edinstven ter zna najti moč, da se s svojimi sledilci poveže do te mere, da mu zaupajo in verjamejo.
Mislim, da se pri vplivnostnem marketingu najbolj čuti energija, ki združuje kampanjo, vplivneža in podjetje, ki ga zastopa. Če je prava, je meja nebo. Ali mislite, da bo vplivnostni marketing še naprej rasel s tako hitrostjo?
Zagotovo. Vplivnostni marketing kot industrija zadnjih nekaj let raste z naraščujočo hitrostjo. Leta 2016 je bil vreden 1,7 miljarde dolarjev, v letu 2017 3 miljarde, v letu 2018 pa je narasel že na 4,6 miljarde dolarjev. Pričakuje se nadaljna rast in predvidevamo, da bo v letu 2020 vplivnostni marketing težek že 6,5 miljarde dolarjev.
Vaš posel zahteva, da veliko časa preživite na družbenih omrežjih, jih spremljate in ste v koraku s trendi. Takšne službe so znane po tem, da nas hitro posrkajo vase in narekujejo naš življenjski slog. Se težko odklopite?
Zelo se trudim sama sebi omejiti čas, ki ga preživim na spletu. Največ časa preživim na Instagramu in Linkedlnu. V povprečju okoli 6 ur na dan. Kot ustanoviteljica in vodilna delavka sem zelo aktivna in se res težko odklopim, sploh ker moje delo zajema veliko praktičnega dela. Vsako leto si v poletnem času vzamem dvotedenski dopust za družino.
Prebrala sem, da veliko prispevate tudi k skrbi za okolje in da trdno verjamete v prijaznost in poštenost tako v zasebnem življenju kot pri poslu …
Verjamem, da prijaznost rodi prijaznost in da hvaležnost prinaša obilje vsega lepega. To je moja dnevna mantra.
Na kaj ste na svoji poti najbolj ponosni?
Ponosna sem na to, da imam družino, ki me podpira pri mojem poslu. Na to sem zares zelo ponosna. Pri sebi pa na to, da sem premagala toliko izzivov in zrasla kot oseba tako na zasebnem kot poslovnem področju. In da sem mama. To je darilo na katerega sem zelo ponosna.
Veliko mladih ljudi sanja, a le redki se odločijo za prvi korak. Kaj bi jim svetovali?
Nikoli ne obupajte! Ni pomembno kolikokrat se zmotite, vse napake lahko popravite. To vas bo naredilo samo močnejše. Pot ni nikoli lahka, a z vero in vztrajnostjo lahko uresničimo vsake sanje! Vredno je! Jaz bi vse še enkrat ponovila. Še vedno se učim in še vedno me čaka dolga pot. To je šele začetek MG Empower.
Navdihujočo Mairo Genovese lahko v živo spoznate na letošnjem 21.Semplu, ki bo potekal 28. in 29. novembra v Portorožu. Maira bo ena izmed več kot 30 govorcev, predavala bo o oglaševalskem potencialu nove platforme Tik Tok.