Konkurenca mu je tik za petami.
Tehnološki velikan Apple je lani izgubil prevlado na kitajskem trgu pametnih telefonov, so pokazali najnovejši podatki tržnoanalitske družbe Canalys. Apple je zasedel tretje mesto s 15-odstotnim tržnim deležem in tako zaostal za lokalnima tekmeca Vivo in Huawei.
Kitajski velikan Huawei je dosegel 16-odstotni tržni delež, Vivo pa 17-odstotnega. Po podatkih Canalysa sta se tik za petami Appla medtem prav tako kitajska Oppo in Honor. Prodaja iphonov v drugem največjem svetovnem gospodarstvu na svetu je padla na 42,9 milijona, kar je precej manj od 51,8 milijona v 2023, ko je bil Apple še vodilna znamka na trgu.
V zadnjem četrtletju je Apple zabeležil tudi 25-odstotni padec dobav, čeprav naj bi se celoten kitajski trg pametnih telefonov v zadnjem četrtletju na letni ravni po ocenah povečal za pet odstotkov, so še pokazali podatki.
"Intenzivna konkurenca povzroča nenehno spreminjanje tržnih razmer," je dejala vodja raziskav pri Canalysu Amber Liu in dodala, da se Apple sooča z vse večjim pritiskom hitro rastoče domače konkurence. Applov iphone je sicer na Kitajskem še vedno priljubljen, a so številni potrošniki v zadnjih letih zaradi prešli na lokalne alternative, ki so tudi cenejše.
Oblasti v Pekingu so sicer napovedale uvedbo subvencij za individualne nakupe nekaterih pametnih telefonov. Gre za eno od načrtovanih spodbud, za katere upajo, da bodo spodbudile sektor v času, ko celotno kitajsko gospodarstvo išče zagon.
Novo na Metroplay: Anja Ramšak o poroki, ljubezenski zgodbi, vrnitvi v jutranji radijski program in hobijih