Radostno smo zakorakali v dobo umetne inteligence in to je s seboj prineslo tudi nekaj neprijetnih stranskih učinkov. Recimo to, da bomo kmalu težko zaupali uporabniškim ocenam izdelkov, storitev, lokalov in hotelov, saj jih je vedno več umetno ustvarjenih za pretirano hvaljenje ali pa kot napad z nižanje splošne ocene.
Doba umetne inteligence
Že tako sivo področje uporabniških ocen je postalo še bolj zamegljeno s splošno uporabo umetne inteligence, ki omogoča hitro ustvarjanje zelo prepričljivih, četudi lažnih uporabniških ocen. Ta praksa je sicer nezakonita, a težko prepoznavna.
Po zadnjih raziskavah nobeno področje ni imuno na kopičenje lažnih uporabniških ocen. Najdemo jih v spletnih prodajalnah, hotelih, restavracijah, mehaničnih delavnicah, celo v medicini. Tehnološko podjetje The Transparency Company, ki preiskuje stanje na trgu in lovi lažne uporabniške ocene, je sporočilo, da so v sredini leta 2023 prvič zabeležili izreden poskok v številu uporabniških ocen, ki jih je spisala umetna inteligenca.
V poročilu, ki so ga izdali ob koncu leta, so analizirali 73 milijonov uporabniških ocen v treh sektorjih: domače storitve, pravne storitve in zdravstvene storitve. Skoraj 14% vseh uporabniških ocen je bilo lažnih, dodali pa so, da je bilo skoraj zagotovo 2,3 milijone uporabniških ocen deloma ali v celoti spisanih z umetno inteligenco.
Pozorni bodite pri ocenah aplikacij
Programsko podjetje DoubleVerify poudarja, da je velik problem porast lažnih uporabniških ocen pri aplikacijah za pametne telefone in pametne televizorje. S temi lažnimi ocenami skušajo prepričati uporabnike, da si namestijo aplikacije, ki so v resnici namenjene vdoru v napravo.
Je pa seveda zelo težko prepoznati lažne ocene, saj zna umetna inteligenca ustvarjati zelo prepričljive in raznolike vsebine. Prav tako ni nujno, da je vsaka ocena, ki je spisana s pomočjo umetne inteligence, lažna. Nekateri uporabniki eksperimentirajo z uporabo UI pri pisanju, drugim je to orodje, ki ga potrebujejo, ker niso najbolj vešči pisanja, spet tretji pa morda želijo objavljati ocene na straneh, ki niso v njihovem maternem jeziku in se zato zanašajo na pomoč UI.
Zato se tehnološke platforme zdaj osredotočajo predvsem na prepoznavanje vedenjskih vzorcev uporabnikov, ki želijo zavajati ali manipulirati z lažnimi ocenami. Nekatere večje platforme že imajo podporo orodij za prepoznavanje takšnih uporabnikov, Amazon in Yelp pa obenem opravljata redno neodvisno revizijo ocen uporabnikov.
Kako prepoznamo ocene, ki jih je spisala umetna inteligenca
V študiji, ki jo je objavila univerza Yale, so odkrili, da ljudje praktično ne morejo več ločiti med uporabniškimi ocenami, ki jih je spisal človek ali umetna inteligenca. Prav tako naprednejša umetna inteligenca že piše dovolj kakovostne tekste, da ti pretentajo orodja za prepoznavanje UI-vsebin.
Obstajajo pa določeni indici, da je vsebino morda ustvarila umetna inteligenca. Pri uporabniških ocenah bodite pozorni predvsem na daljše recenzije, z izredno strukturiranim tekstom in pretirano uporabo generičnih fraz. Če zaznate veliko vsebinskih klišejev, kot npr. 'prva stvar, ki sem jo opazil' in 'revolucionarna funkcija', je to lahko znak, da je ocena spisala umetna inteligenca.
Novo na Metroplay: "Videli smo, da bi umetna inteligenca lahko bila odličen pomočnik!"