D.H. | 5. 12. 2024, 13:10

Pametni semaforji postajajo še pametnejši - bodo povsem spremenili režim semaforizacije križišč?

Profimedia

Nadgradnja sistema semaforjev je namenjena predvsem varnosti najbolj ogroženih pešcev.

Krajinski načrtovalci so na Dunaju prve pametne semaforje namestili že leta 2018 (v sklopu razvoja t.i. 'pametnega mesta'), s katerimi so želeli izboljšati varnost peščev na ključnih cestnih odsekih. Po letih analiz in izboljšav so na Tehnični univerzi v Gradcu (TU Graz) razvili drugo generacijo, ki temelji na bolj kompleksnem, učečem modelu, s katerim bo sprva opremljenih 21 semaforjev na štirih velikih dunajskih križiščih. 

Novi model je namenjen predvsem varnosti najranljivejših pešcev - pešcev, ki uporabljajo različne pripomočke za hojo, invalidske vozičke ali so na sprehodu z otroškim vozičkom. Novi semaforji bodo uporabljali kar tisočkrat več računalniške moči za dinamično preračunavanje situacij. 

Pametni semaforji bodo tako recimo zaznali, kdaj cesto prečka pešec na invalidskem vozičku in ustrezno podaljšali čas zelene luči. Semafor bo odreagiral še preden bo pešec stopil na prehod (semafor ga bo zaznal, opredelil, če gre za pešca, s kakršnokoli oviro gibanja in avtomatsko prilagajal čas zelene luči).

Dolgoročna ideja je, da umetna inteligenca preko učenja dinamično prilagaja režim semaforizacije na ključnih križiščih, da na eni strani omogoči čim večjo varnost pešcev, na drugi strani pa poveča pretok prometa skozi križišče. Algoritme v pametnih semaforjih bodo na TU Graz seveda še naprej razvijali in izboljševali.

Ob tem se je seveda nemudoma pojavilo vprašanje varstva zasebnosti in tudi za to so poskrbeli. Pametni semaforji bodo s senzorji pregledovali in analizirali pešce na področju 30 kvadratnih metrov čakalne cone ob semaforju, procesirani podatki pa bodo po aktivaciji semaforja zbrisani v 50 milisekundah. 

Edini podatki, ki jih bodo semaforji hranili, so število pešcev, ki je prečkalo križišče in kategorije pešcev. S tem podatki bodo lahko načrtovalci bolje koordinirali sistem semaforjev in optimizirali urnike za krajša in daljša obdobja rdečih luči za voznike.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del