D.H. | 14. 10. 2024, 15:00

Šokantno razkritje: vodilni pri TikToku točno vedo, koliko posnetkov je potrebnih, da postanete odvisni!

Profimedia

V procesu kopice tožb proti kitajskemu družbenemu omrežju na dan kapljajo različna razkritja. Eno od teh je dvignilo še posebej veliko prahu.

Novi interni dokumenti razkrivajo, da je TikTok namerno ustvarjal okolje, v katerem so aktivnost na platformi postavljali pred varnost uporabnikov in da jim je bila javna podoba bolj pomembna kot duševno zdravje mladih. 

TikTok trenutno toži kar 14 ameriških državnih tožilcev, ki družbenemu omrežju med drugim očitajo lažno oglaševanje njihovega zasvajajočega algoritma, s čimer so ogrožali otroke in mladino. Tožbe se osredotočajo na različne škodljive segmente tega družbenega omrežja, vključno z lepotnimi filtri, For You stran (FYP) in TikTok Live

Ob tem se je v tožbi razkrilo, da je TikTok izvedel interno raziskavo, v kateri so ugotovili, da ko povprečni uporabnik pogleda 260 posnetkov, postane odvisen od aplikacije.

V isti raziskavi so odkrili tudi, da "kompulzivna uporaba aplikacije sovpada s serijo negativnih učinkov na duševno zdravje, med drugim izgubo analitičnih sposobnosti, oblikovanja spominov, kontekstualnega razmišljanja, zmožnosti poglobljenih pogovorov, empatije in povečano anksioznost." Raziskava potrjuje še, da je algoritem imel "boljše odzive" z mlajšimi uporabniki.

Ukrepi, ki niso delovali

V tožbah se izpostavlja, da je platforma uvedla nekatere varnostne ukrepe, kot so opomniki o času uporabe in možnost nastavljanja omejitev, čeprav je interna raziskava pokazala, da to ne bo imelo vidnega vpliva na uporabnike. Orodje za omejevanje uporabe je, sodeč po dokumentih, uporabo TikToka med uporabniki znižalo za zgolj povprečno 1,5 minute.

Izpostavljeni so tudi negativni vplivi na samopodobo, saj naj bi platforma na funkciji FYP (For You Page) prioritizirala privlačne uporabnike. Vodilni pri podjetju TikTok so ignorirali predloge, da bi se na platformo vključile informativne pasice ali izpeljala kampanja za ozaveščanje glede popularnost posnetkov in lepotnih filtrov. 

Vodilni so bili tudi seznanjeni, da so mladi uporabniki na platformi pogosto izpostavljeni vsebinam, v katerih se promovirajo samomorilne misli in motnja hranjenja, ker so takšne vsebine zdrsnile mimo moderatorjev in se zasidrale v obstoječ algoritem. 

V izjavi za javnost je TikTokov predstavnik za medije povedal: "Na žalost so v tej pritožbi izbrani zavajajoči citati in zastareli dokumenti, vzeti iz konteksta, da bi napačno predstavili našo zavezanost varnosti skupnosti. Imamo močne zaščitne ukrepe, ki vključujejo proaktivno odstranjevanje domnevnih mladoletnih uporabnikov, prostovoljno pa smo tudi uvedli varnostne funkcije, kot so privzete omejitve časa uporabe, družinsko seznanjanje in privzeta zasebnost za mladoletnike, mlajše od 16 let."

Novo na Metroplay: Z Manco Trampuš o ustvarjanju s Koala Voice in vlogi pojoče krave