Nova študija Svetovnega gospodarskega foruma (WEF) razkriva, da bo nekatera delovna mesta do leta 2030 povsem prevzela umetna inteligenca. Kateri poklici pa bodo verjetno še dolgo časa ostali v rokah ljudi?
V poročilu o prihodnosti delovnih mest za leto 2025 so strokovnjaki podali kritičen vpogled v to, kako tehnologija, zlasti umetna inteligenca in avtomatizacija, preoblikuje industrije in trge dela po vsem svetu.
Napovedali so, da bo s spremembami na trgu dela prizadetih okoli 22 odstotkov delovnih mest, na ta delovna mesta pa bo vplivalo bodisi ukinjanje delovnih mesti ali pa ustvarjanje novih, ki jih bodo nadomestila.
Po podatkih iz poročila naj bi tako do leta 2030 integracija umetne inteligence in robotizacije omogočila 170 milijonov novih delovnih mest, a naj bi na drugi strani kar 92 milijonov delovnih mest iz istega razloga bilo ukinjenih.
Kateri poklici ogroženi in kateri ne
Glede na poročilo so uradniški in tajniški poklici med najbolj verjetnimi, da jih povsem prevzame umetna inteligenca. V tem segmentu se pričakuje, da bo največji upad poštnih uradnikov, bančnih uradnikov (blagajnikov) in referentov za vnašanje podatkov, saj bodo te vloge lahko v popolnosti prevzeli digitalni sistemi.
Ta delovna mesta v veliki meri vključujejo rutinska, avtomatizirana opravila (izpolnjevanje obrazcev, vnašanje podatkov ipd.) in so zato idealna, da jih opravlja umetna inteligenca, avtomatiziran sistem robotskih procesov ('robotic process automation' oz. RPA) ali tehnologije, ki strankam omogočajo, da postopek opravijo same (podobno kot danes na hitrih blagajnah).
Nekateri sektorji imajo na drugi strani precej bolj optimistične prognoze. Po poročilu Svetovnega gospodarskega foruma se pričakuje, da se bo v naslednjih letih znatno povečalo zaposlovanje v panogah kot so dostava, gradbeništvo, kmetovanje in predelava hrane. Ta delovna mesta zahtevajo človeški nadzor, reševanje kompleksnejših problemov in praktično delo, ki ga umetna inteligenca in stroji težko v celoti replicirajo.
Podobno se pričakuje, da umetna inteligenca ne bo posegla v sektor oskrbe. Poklici kot npr. medicinske sestre, svetovalci, učitelji in socialni delavci so v veliki meri odvisni od empatije, medosebnih veščin in človeške presoje – lastnosti, ki jih umetna inteligenca še zdaleč ne more posnemati.
Novo na Metroplay: "Videli smo, da bi umetna inteligenca lahko bila odličen pomočnik!"