Pespektiven industrijski oblikovalec se je lani izkazal tudi kot kurator razstave Spekter: 70 let zbirke UGM, ki si jo vse do konca leta 2025 lahko ogledate v Umetnostni galeriji Maribor.
Kakšni so bili vaši začetki v oblikovanju?
Klical sem na uredništvo modne Jane in sem se dogovoril za sestanek kjer nisem poznal nikogar; nekaj mesecev sem torej risal ilustracije za modno Jano.
Kako menite, da mora industrijsko oblikovanje prispevati k izboljšanju vsakodnevnih izkušenj potrošnikov, onkraj samo estetike?
Lepo je, če se stvari naredijo tako, da se ne postarajo. Osebno mi je zelo bizarna ideja, da se stvari »zavržejo«, ko so stari, saj je lepota stvar materijalnosti in konteksta.
Kako bi opisali svoje delo?
Kot Merchandise flow! Delam od nakita, očal, printov za rute, drobne galetarije. Všeč so mi zelo nonšalantni designi, ne takšni pri katerih izgleda, kot da je nekdo neverjetno trpel, da jih je oblikoval in izdelal. Pri oblikovanju me privlači tudi humor - to, da se nekdo jemlje preresno je izredno antipatično.
Ali vam je vaš študij oblikovanja na Univerzi uporabnih umetnosti na Dunaju pomagal pri kreiranju razstave Spekter?
Na faksu smo predavanja umetnostne zgodovine in podobnih predmetov obiskovali skupaj s študenti umetnostne zgodovine, lahko smo uporabljali tudi laboratorije restovratorstva, predmet knjigovezništva – tam sem res dobil odlično podlago za nadaljne izzive v karieri.
Ste tudi zelo dober poznavalec umetnosti – a mi lahko zaupate enega izmed vaših dosežkov v zbiranju in prepoznavanju umetnosti?
V eni privatni zbirki v Sloveniji sem odkril delo pomembnega italijanskega slikarja Pietra Paolinija iz 17. stoletja, ki je bil ustanovitelj slikarske akademije v Lucci, za katero se je prej domnevalo, da je delo nepomembnega slikarja iz 18. stoletja. Mojo teorijo je po nekaj mesecih raziskovanja potrdila profesorica, ki se ukvarja s Paolinijem.
Kaj so bili največji izzivi pri kuriranju razstave?
Okvirji! Četudi sem pregledal večino del iz depoja UGM, ki so odlično dokumenirana, so v dokumentaciji dimenzije zapisane brez okvirjev, četudi je velika večina uokvirjenih.
A je katero delo iz depoja UGM na vas pustilo poseben pečat?
Ja! Všeč mi je ideja o skromnosti in grozno mi je bilo všeč delo Berača, umetnika Franja Stiplovška, saj sta zelo plastična in v duhu časa.
Kateri del razstave "Spekter" vas je najbolj osebno nagovoril?
Modra soba kjer so razstavljena dela na papirju, ker je zelo mirna, monokromna. Pritegnil me je tudi materijal – papir, ker tudi sam vsak dan rišem.
Kako ocenjujete odziv obiskovalcev na razstavo "Spekter" do zdaj?
Odziv je odličen! Prejel sem tudi nekaj fotografij iz knjige vtisov, kjer so zapisane res čudovite zadeve. Res sem zadovoljen.
A bi se v prihodnosti želeli dotakniti še katere sfere umetnosti?
Jaz mislim, da je to neizogibno. Umetnina je del prostora, jaz se pa ukvarjam s prostorom. Zdi se mi nesmiselno, da bi se te sfere razlikovale in izključevale.
Kateri zaključeni projekt vam je najbolj pri srcu?
Ja trenutno »Spekter«! (smeh). Včasih je treba pri oblikovanju sprejemat nekaj kompromisov, ta razstava pa je bila zelo dobro načrtovana in je bilo kompromisov zelo malo, tako da je ta razstava zares iskrena.
Kaj je vaše glavno vodilo v ustvarjalnem procesu, kaj vas žene?
Moje vodilo je, ne želim spremeniti sveta, pač pa mu ne želim narediti nove škode! (smeh)
Novo na Metroplay: "Treba je poznati žalost, nesrečo in poraz, da lahko ceniš vse te uspehe" | SIDDHARTA INTIMNO