Stresna obdobja nam tako v zasebnih kot poklicnih življenjih enostavno ne uidejo. So del življenja samega. A kako zaposlene motivirati, da pod pritiskom (ki naj bi bil zgolj začasen in ne toksično kroničen) ne obupajo in povsem dvignejo roke?
Naslednjih 9 priporočil smo si za vodje timov in njihove šefe izposodili iz The Wall Street Journala.
1. Bodite na voljo za podporo.
Bodite na voljo za vprašanja, ki bi jih morda imeli vaši zaposleni. V svojih odgovorih bodite iskreni in nikar ne dajajte obljub, za katere že zdaj veste, da jih ne boste mogli izpolniti.
2. Ne glejte svojim zaposlenim čez ramo.
Imejte v svojo ekipo toliko zaupanja, da jim pustite, da sami poiščejo rešitve in sistem dela, ki bo učinkoval. To, da ste timu na voljo, nikakor ne pomeni, da nadzirate vsak najmanjši detajl v delovnem procesu, za katerega so odgovorni. Trenutki največjega stresa so lahko tudi priložnost za večjo povezanost članov ekipe. Kar pa se ne bo zgodilo, če jim boste neprestano dihali za ovratnik.
3. Dajte priznanje tistim, ki si ga zaslužijo.
Namesto, da iščete morebitne zdrse, se osredotočite na zaposlene, ki že ta trenutek izjemno funkcionirajo. Tako boste spodbudili tudi ostale člane ekipe, da njegovemu zgledu sledijo. Nikoli vam ne sme biti pretežko, da javno pohvalite vidne (in manj) vidne uspehe ekipe. Nikar pa, in še enkrat: NIKAR!, ne skušajte motivirati ljudi, da bi delali še več in bolje z obljubami potencialnih nagrad. Raziskave kažejo, da je to kontraproduktivno. Ustvarja namreč še večji pritisk na že obremenjene zaposlene, da bi morali biti še bolj učinkoviti. O nagradah naj bo govora šele potem, ko so se že izkazali.
4. Ustvarite okolje, ki je polno kariernih priložnosti.
Tudi težki časi so lahko vznemirljivi, namesto da bi bili stresni, če znate v dani situaciji spodbuditi zaposlene tako, da ti rastejo in se iz situacije učijo. In to na način, ki je pomemben njim. Svojo ekipo pa morate seveda dobro poznati, da bi lahko vedeli, kaj žene vsakega posameznika. Bodite torej v svojih zahtevah jasni, vendar prilagodljivi glede na posameznikov ustroj in specifične zahteve njegovega področja dela, prav tako imejte neprestano v vidu, s kakšnimi izzivi ima v danem trenutku opraviti. Da bi vam to uspelo, bi morda ne bilo slabo, če bi izostrili svoje lastne voditeljske sposobnosti, jih okrepili z dodatnimi znanji ali za pomoč zaprosili tudi strokovnjaka za krizno komuniciranje.
5. Obvladajte ’težavne’ zaposlene.
Raziskave kažejo, da motivacija ekipe prične drastično usihati že, ko se z ’zdravimi jabolki v isti košari znajde že eno samo gnilo jabolko’. Nujno je, da prepoznate tiste zaposlene v ekipi, ki so bodisi že obupali ali pa so tudi manj entuziastični, saj obstaja velika verjetnost, da bodo sčasoma demotivirali tudi vse ostale. V skrajnem primeru naj vam ne bo škoda niti denarja za odpravnino, saj bi bila to za podjetje neprimerno manjša škoda kot vpliv, ki ga ima takšen posameznik na produktivnost celotne ekipe.
6. Zaustavite neosnovane govorice.
Zavedati se morate, da so se po pisarnah že razvnele govorice. Šepetanja pa lahko zrastejo tudi čez vaše glave, če se jih še pravi čas ne lotite. Bodite kar se da pošteni in transparentni glede dane situacije. Če boste odreagirali na pravi način, bo to le znatno poglobilo zaupanje vaše ekipe.
7. Pripravljajte se na prihodnost.
V težkih časih, ko zaposlene še nekoliko bolj skrbi za prihodnost in prihodnost vašega podjetja, je nujno, da svojo ekipo seznanite z vizijo prihodnosti ekipe in podjetja, pa tudi okvirnih (in uresničljivih) ciljev, ki bi jih kot dober vodja neprestano morali imeti pred očmi.
8. Ekipo je potrebno resetirati.
Ko postane vzdušje v podjetju tako težko, da je njega težo skorajda mogoče že fizično čutiti, je nujno, da se stvari nekoliko razelektrijo. Odpeljite ekipo za nekaj dni iz pisarn, saj jim bo le tako uspelo stvari ugledati z druge perspektive. Za odmik od kroničnega stresa, ki je že pričel vplivati na produktivnost ekipe, bo dovolj že skupen rekreacijski dan ali obisk dobrodelne razstave. Pravzaprav karkoli, kar bo zbudilo dobre občutke in jih vsaj za dan ali dva psihično odmaknilo od stresnega vsakdana.
9. Obvladajte sebe.
Ne dovolite, da bi vaše skrbi vplivale na delovni proces. Zberite se in svoje občutke zadržite zase. Slednje je morda ena najtežjih nalog, ki pritiče vlogi dobrega vodje ekipe. Težka je tudi zato, ker boste v skušnjavi, da bi se zaupali zaposlenim, s katerimi ste si sicer blizu. Temu se morate ogniti za vsako ceno, so še jasni pri The Wall Street Journal. Če nimate nad seboj supervizorja, h kateremu bi se lahko zatekli po podporo, poiščite pomoč zunaj pisarne, npr. pri kolegih, ki ne delajo v vašem podjetju.
Pa srečno!