Kako odgovoriti na 5 težkih vprašanj na razgovoru za službo in pustiti dober vtis

11. 4. 2022, 10:05 | Maja Fister
Deli
Kako odgovoriti na 5 težkih vprašanj na razgovoru za službo in pustiti dober vtis (foto: Unsplash)
Unsplash

Izredne razmere so prevetrile stanje na trgu dela. Medtem ko so se številne službe zamajale, so se na drugi strani odprle tudi mnoge nove priložnosti. Če ste med tistimi, ki se te dni odpravljate na razgovor za novo delovno mesto, vam morda prav pride nekaj spodnjih nasvetov.

Razgovori za službo znajo biti naporni, saj se na njih – kakopak – želimo dokazati in izkazati. A stres in želja po dobrem rezultatu lahko pripeljeta do tega, da naša predstavitev ni takšna, kot smo si jo zamislili v varnem zavetju doma, ko smo si svoj razgovor predvajali v glavi. Nekaj priprav na pogosta vprašanja zato nikoli ne škodi.

Spodaj dodajamo nekaj idej, kako odgovoriti na 5 pogostih, a težkih vprašanj, ki vas lahko doletijo na razgovoru. Vsekakor pa si zapomnite sledeče: bodite odločni, kratki, a jedrnati, vedno pa imejte v mislih, da mora vaš odgovor na nek način naslikati vašo sposobnost reševanja izzivov, s katerimi se dotično podjetje sooča.

"Zakaj ste zapustili prejšnje delovno mesto?" 

Verjetnost, da bo potencialnega bodočega delodajalca zanimalo, zakaj menjate službo, je velika. Bistveno je, da pri odgovoru ostanete pozitivni. Negativni komentarji o prejšnjem delodajalcu bodo več povedali o vas, kot o podjetju, za katerega ste delali. Zato se temu izognite. Ja, tudi če imate s prejšnjim delovnim mestom RES slabo izkušnjo. 

Potres zbudil del Slovenije. Ste ga čutili tudi vi? 

Namesto tega pokažite entuziazem in pomislite, zakaj si želite na novo karierno pot. Morda, ker si želite novih izzivov, ker se želite naučiti nečesa novega, ker se vidite v večji zgodbi, želite zrasti in napredovati. To so odlične priložnosti, kako pokazati, da se radi premikate naprej.

"Zakaj so vas odpustili?" 

Če prejšnjega delovnega mesta niste zapustili po lastni volji, obstaja verjetnost, da vas bodo vprašali po razlogih, zakaj ste izgubili prejšnjo službo. Brez panike. Tudi najboljšim se kaj takšnega lahko zgodi. Podobno kot pri prejšnjem vprašanju se izognite kritiziranju prejšnjega delodajalca in ostanite korektni. 

"Moje vloge in zadolžitve so se izkazale za nekaj drugega, kot tisto, za kar smo se dogovarjali na začetku" ali "V podjetju se nisem počutil/a kot del skupnega cilja," so še vedno korektni odgovori, ki ne mečejo krivde ne na eno ne drugo stran, hkrati pa prevzamete odgovornost in gledate naprej v optimističnem tonu. Če je za izgubo delovnega mesta krivo finančno stanje podjetja, ki ga je zamajala trenutna koronakriza, lahko omenite tudi to. Vsekakor pa odgovor sklenite z razmislekom, zakaj menite, da v tem podjetju svojo vlogo vidite bolj jasno in vam pisano na kožo.

"Kaj je vaša šibka točka?"

Če bi rekli, da je nimate, bi lagali. Zato brez sramu priznajte svoje "napake". Dokler imate v glavi idejo, da "ne znam" ne obstaja in ga zamenjate z "ne znam ŠE", ste na dobri poti.

Morda je pametno, da izpostavite tisto "napako", oziroma šibko točko, ki pri tem delovnem mestu niti ni tako ključna za vaše uspešno opravljanje nalog. Na primer – če ste na razgovoru za finančni sektor in upravljanje družbenih omrežjih ne bo del vaših zadolžitev, lahko izpostavite to.

Bistveno pa je, da pokažete, da kljub šibkim točkam vendarle delate na tem, da jih izboljšate. Na primer: "Moja šibka točka je bilo od nekdaj upravljanje s časom, a odkar si zapisujem opomnike in pišem urnike nalog, se je to občutno izboljšalo." Prepoznavanje lastnih slabosti in usmerjenost k reševanju problemov je odlična lastnost, le pokažite jo. 

"V vašem življenjepisu je med zaposlitvama daljši časovni predah. Kaj ste počeli vmes?" 

Če ste bili med zaposlitvami dlje časa brez dela, za to obstaja razlog. Če je razlog dober in govori vam v prid, potem ne potrebujete naše pomoči. Če je slab, ga poskusite obrniti sebi v prid. Nenazadnje, tudi takrat, ko ne počnemo ničesar, se lahko naučimo česa uporabnega, kar lahko izkoristimo tudi pri novi zaposlitvi. 

Bodisi: "Leto dni sem potoval/a po svetu. V tem času sem spoznal/a številne različne kulture in načine življenja ter dela, kar mi je odprlo številna spoznanja o sebi in svojih življenjskih ter kariernih ciljih." Ali morda "Med daljšim iskanjem službe sem vzgajal/a otroke, renoviral/a dom, se naučil/a novega jezika (ali drugih veščin), bral/a knjige o *vstavi temo, ki prav pride na dotičnem delovnem mestu* in izpilil/a organizacijske veščine ter upravljanje s časom ... Vsekakor upamo, da ste vse to med daljšo odsotnostjo dejansko tudi počeli, če ne, pa je zagotovo kaj podobnega, kar lahko zapakirate v pozitivno lekcijo. 

"Kako bi rešili nestrinjanje z nadrejenim?" 

S tem vprašanjem preverjajo vašo sposobnost dobre komunikacije in reševanja sporov oziroma nestrinjanj. Dejstvo je, da nadrejeni nimajo vedno prav, a način, kako to skomunicirate, je ključen dejavnik, kako uspešno boste prišli do kompromisa. Ne glede na to, da se ne strinjata, je vedno pametno podkrepiti svoja prepričanja z dobrimi argumenti in preverjenimi dejstvi, saj je temu težje oporekati. Pokažite, da znate iskati rešitve, predvsem pa ne pozabite, da je cilj vseh nestrinjanj nenazadnje tisto, kar je dobro za podjetje. 

Če povzamemo, bistveno pri kateremkoli vprašanju je, da ostanete zbrani, pristni, kratki in korektni ter iskreni – a premišljeno iskreni, ne glede na negativno vprašanje, pa poskusite iz njega izvleči svoje prednosti in jih obrniti sebi v prid. Vso srečo!

PREBERITE ŠE: Nina Majcen: Tista podjetnica, ki v krizi podira rekorde in razvija posel ALI Kako izkoreniniti zastonjkarstvo na račun prijateljev in jih dejansko podpreti

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"