Lidija Petek Malus | 16. 5. 2020, 07:00

Nastja Kramer (Malinca): "Moje vodilo je: bodi povsod."

osebni arhiv

Nastja Kramer je solastnica blagovne znamke Malinca, obenem pa tudi najbolj izpostavljena oseba hitro rastočega podjetja, ki je imelo med zdravstveno krizo obilo dela, saj se je njihova spletna prodaja povečala za 100 odstotkov. Nastja nam je zaupala, v čem se njihova zgodba o uspehu razlikuje od drugih in v čem so najboljši.  

Vaš slogan je WORK SMART -> HAVE FUN -> MAKE A DIFFERENCE – kako bi ga vi, Nastja, po sedmih letih uspešnega delovanja opisali danes, ali še velja?

Ja, moj slogan ostaja že 7 let popolnoma enak. Originalni slogan se je glasil work hard namesto smart, ampak mislim, da če delamo pametno, ni nujno, da moramo vedno delati veliko. Pomembno je, da v svojem delu uživamo in da z delom sprožimo neko spremembo na bolje v svetu oziroma pri strankah, ki uporabljajo izdelke.

Malinca – od kod ideja za ime blagovne znamke?

Ime blagovne znamke je nastalo zelo hitro in spontano med nekim sproščenim brainstormingom. Vedela sem, da želimo nekaj v povezavi s hrano in da je domena oz. ime še prosto. Super je izpadlo in super se mi zdi, saj mi danes polovica ljudi reče Malinca namesto Nastja. (smeh)

Kako pomembno je, da imaš podporo doma in pri prijateljih, ko se vržeš v podjetništvo?

Zelo pomembno. Pogosto so ljudje, ki so nam blizu, zelo skeptični, ko se lotevamo samostojne podjetniške poti. Pogosto tudi zato, ker nas želijo tako zaščiti. Vsakemu, ki se loteva podjetništva, svetujem, da si najde vsaj eno osebo, ki ga bo pri tem 110-odstotno podpirala, saj je tako veliko lažje. Sama sem imela podporo staršev, ki so mi tudi posodili začetnih 7.500 evrov za odprtje podjetja, in najboljše prijateljice, s katero sva skupaj začeli pot Malince.

Je dejstvo, da sami tudi živite zdravo in športno, se pravi, da poosebljate to, kar kupcem, strankam svetujete, pomembno?

Ja, to je zelo pomembno. Malinca je moj način življenja. Rada kuham, sem športno aktivna, zdravo in dobro jem ter to delim z našimi sledilci. To delam z veseljem, in če s tem še pomagam ljudem in pridobim njihovo zaupanje, je to zgolj dodatna prednost.

osebni arhiv

Kam se usmerja marketing v vaši branži – od vsebinskega marketinga do osebnega pristopa – oziroma kako pridobivate nove stranke? Ali so kakovostni videi na YouTubu še popularni, TikTok ...

Veliko pozornosti namenjamo izobraževanju strank o zdravem načinu življenja skozi članke, bloge, osebne izkušnje, recepte v pisani in video obliki. To ljudje zelo cenijo in to je tudi razlog, da imamo veliko zvestih strank. Moje vodilo, ki ga poskušam čim bolj upoštevati, je 'bodi povsod', zato je Malinca prisotna na različnih kanalih. Glavna so družbena omrežja, predvsem Instagram, Facebook, YouTube in TikTok. Pojavljamo se še na drugih spletnih portalih, sodelujemo s spletnimi vplivneži in  oglašujemo na Googlu. Prav tako smo prisotnih tudi v medijih, kot so televizija, radio, revije in časopisi, jumbo plakati …

Kako je biti drugačen v poplavi spletnega oglaševanja?

Glavna stvar, ki nas razlikuje od drugih, sta osebni pristop in prijazna uporabniška izkušnja, na katero danes marsikatero podjetje v želji po čim večjem zaslužku pozabi. Drugačni smo, ker se jaz kot obraz podjetja izpostavljam in skozi lastne izkušnje prikažem uporabo izdelkov. Pri oglaševanju poskušamo biti čim bolj osebni, izobraževalni in hkrati zabavni. Po tem se bistveno razlikujemo od drugih.

Kako se je zdravstvena kriza odrazila v vašem podjetju – ker imate odlično spletno trgovino, predvidevam, da sta se vam povpraševanje in prodaja povečala?

Ja, prodaja prek spleta se nam je v tem času povečala za 100 odstotkov, tako da smo morali zaposliti tudi dodatno osebo in celotna ekipa je večkrat priskočila na pomoč pri pakiranju in odpremi paketov. Medtem ko je veleprodaja upadla. Malincine izdelke namreč prodajamo tudi v prodajalnah dm in večjih Mercatorjih.

Veliko izdelkov je slovenskega porekla in organskih z bio in eko certifikati. Česa pa pri nas ni mogoče dobiti in morate kupovati v tujini?

Trudimo se, da čim več surovin dobimo iz Slovenije. Je pa res, da kar nekaj surovin pri nas ne uspeva ali pa ne uspevajo v dovolj velikih količinah. Če kot primer navedem bio šipkovo olje, ki je čudovito za večerno nego obraza, to prihaja iz Čila, ki je največja pridelovalka šipka in kjer je podnebje idealno za rast te rastline. V proizvodnji uporabljamo veliko izdelkov iz kokosa, ki pri nas ne uspeva, zato kokosov sladkor in kokosovo mleko dobavljamo iz Indonezije.

Kako ste med koronakrizo dobavljali vse sestavine, ste imeli kaj težav?

Z vidika dobave surovin nismo imeli večjih težav. Izziv je bil, ker nismo bili pripravljeni na tak porast prodaje in nismo imeli dovolj izdelkov na zalogi, tako da smo morali hitro povečati proizvodne kapacitete in se malce reorganizirati.

Kaj je trenutno najbolj vroč produkt, s katerim se ukvarjate?

Trenutno imamo v rokavu kar 3 adute. Najbolj je trenutno 'vroča' naravna vlažilna krema za obraz, ki smo jo lansirali ravno pred izbruhom koronavirusa, torej marca. Aprila smo lansirali veganske kapsule Omega 3  in konec maja še naravni Vitamin D3, ki je ključnega pomena za močan imunski sistem.

Od kod ideje za nove produkte? Se zgledujete po tujini, sledite trendom ali so stranke tiste, ki povprašujejo po izdelkih in vas navdihnejo?

Največ navdiha nam dajo prav stranke in velikokrat se na podlagi povpraševanja odločamo za razvoj določenih produktov. Kar nekaj idej pa je nastalo tudi med mojimi potovanji po svetu. Na primer idejo za pink kavico sem dobila med potepanjem po Baliju.

Koliko časa potrebuje produkt – od ideje do police?

Tukaj pa je veliko odvisno od samega produkta ter tega, ali ga razvijamo sami ali v sodelovanju z zunanjimi strokovnjaki. Rekla bi, da povprečno okoli 6 mesecev.

osebni arhiv

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču