V želji po pomoči se je 74-letni občan obrnil na dežurno zdravstveno pomoč v Zdravstvenem domu Velenje. Tja se je moral pripeljati sam, a je na poti do ZD tragično preminil v prometni nesreči. Kakšni so trenutni izsledki preiskave?
"V sredo zjutraj smo bili okoli pol šestih zjutraj obveščeni o nesreči na Kidričevi cesti v Velenju, v kateri je umrl 74-letni moški. Voznik je v bližini križišča Kidričeve in Vodnikove ceste nenadoma prižgal vse štiri smerokaze, ker ni več obvladoval vozila, zapeljal v desno in trčil v kovinsko ograjo," so sporočili s Policijske uprave (PU) Celje in opisali tragičen dogodek.
Dogodek je sledil klicu na pomoč 74-letnega občana, ki je imel zdravstvene težave in je pomoč poiskal v omenjenem zdravstvenem domu. Ti mu na dom niso poslali reševalnega vozila, temveč se je tja prvič pripeljal sam. V drugem poskusu iskanja pomoči se je zgodila tragična prometna nesreča.
Na dogodek so se zdaj odzvali tudi zdravstveni minister Danijel Bešič Loredan, Aleš Šabeder, direktor urada za nadzor, kakovost in investicije v zdravstvu in direktor Zdravstvenega doma (ZD) Velenje Janko Šteharnik.
Kakšni so njihovi izsledki in kaj je na novinarski konferenci zahteval minister?
Časovnica dogodkov
Občan je poklical dežurno službo v Zdravstvenem domu Velenje. Povedal je, da ima bolečine, ki naj bi jih najverjetneje povzročili ledvični kamni. Dodal naj bi, da ima anevrizmo. Dežurna zdravnica mu je dejala, naj v zdravstveni dom pride sam, saj ni na voljo nobenega reševalnega vozila.
V zdravstvenem domu je prejel injekcijo voltarena, nato so ga poslali domov. Doma je po 15 minutah začel močno bruhati, čutil je tudi hude bolečine. Okoli 6. ure zjutraj je ponovno poklical velenjski zdravstveni dom in ponovno prosil za reševalno vozilo, smo poročali.
Zdravnica mu je ponovno povedala, da trenutno ni na voljo nobenega reševalnega vozila. Nato je občan v pižami sedel v avto in se odpeljal proti zdravstvenemu domu. Vendar je tik pred zdravstvenim domom umrl v avtomobilu, v prometni nesreči.
Direktor ZD Velenje: prevzeti odgovornost je najlažje
Direktor ZD Velenje Janko Šteharnik je opisal, da je v prvem klicu pacient pojasnil svoje stanje, zdravnica je ocenila, da je v ZD sposoben priti sam, v drugem primeru, ko je klical znova, je zaprosil za prevoz v bolnišnico, saj je dobil napotnico za pregled pri urologu. A za prevoz nazaj v urgentno ambulanto ZD Velenje naj ne bi zaprosil.
Direktor je še pojasnil, da je sin preminulega zaposlen v ZD Velenje, prav tako tudi njegova snaha.
"Prevzeti odgovornost je najlažje," je odvrnil na novinarsko vprašanje o prevzemu odgovornosti za tragičen dogodek. "Zaprosil je za prevoz v bolnišnico. Dobil je namreč napotnico za v bolnišnico. Nujno vozilo ni taksi služba," je povedal in se dopolnil, da so vsi vpleteni presodili, da njegovo stanje ni bilo nujno, zato se je v zdravstveni dom pripeljal sam.
Na novinarski konferenci je razložil, da je sklep komisije, ki je končala sestanek, da moški ni bil življenjsko ogrožen. Zato ga je nujna medicinska pomoč predala v obravnavo urgentni ambulanti. Pacient naj ne bi podal vseh informacij o svojem zdravstvenem stanju in opozoril, da ledvični kamni niso življenjsko ogroženo stanje. "Vseh sedem zaposlenih je po dosedanjih ugotovitvah postopalo v skladu z vsemi pravili," je dodal.
Kaj o tem pravi zdravstveni minister?
Minister za zdravje Danijel Bešič Loredan se je sprva opravičil družini umrlega in jim izrekel sožalje. "Podobno, kot smo odreagirali ob dogodku v Celju, smo odregirali tudi zdaj. Takoj in z jasnim načelnim stališčem, da je treba tovrstne dogodke ustrezno razjasniti. Ugotoviti, ali gre za sistemsko ali lokalno napako," je povedal v uvodnih besedah.
"Ta primer, ki se je žal zgodil, potrjuje eno od dejstev: trenutna organizacija sistema NMP ne sledi razvoju stroke, se ne prilagaja resničnim potrebam prebivalstva in predstavlja vedno večja tveganja. Dolgoročno ni kadrovsko vzdržna."
"Pričakujemo, da v zdravstvenem domu izvedejo izredni strokovni nadzor. Ko bomo dobili poročilo, bomo videli, po kakšnih matrikah izvajanja nujne zdravstvene pomoči delujejo. Potem se bomo odločili, ali bomo odredili celostni nadzor," k temu pa je pozneje dodal, da bodo pozorni tudi na način izvajanja klicev zdravstvene pomoči.
"Ključno je, da na državni ravni pridemo do enotnega odziva na klic. To pomeni, da se vsi izvajalci službe nujne medicinske pomoči brez kakršnekoli izjeme vključijo v dispečerski sistem zdravstva, kjer bodo vsi, ki se bodo odzvali na tak klic, odzvali na enak način."
Povedal je, da bodo počakali na zunanji in notranji nadzor in dobili vse natančne informacije glede dogodka. Predvsem pa, na kakšen način je potekal pregled. Vedeti morajo, kako se je pacienta obravnavalo in predvsem, kako se ga ne bi smelo. "Zgodilo se je to, kar se ne bi smelo. Tudi sam sem šest let dežural v urgentni službi. Vsak zdravnik, ki opravi strokovni izpit, ve, da ko te pacient pokliče drugič po obravnavi v manj kot uri, ve, da nekaj ni v redu. A ne želim ničesar prejudicirati."
Več sledi.