Alenka Kraljič je psihologinja in direktorica operativnega poslovanja v kadrovskem podjetju Trenkwalder. Psihološki vidik se prepleta z vsemi področji delovanja na njenem delovnem mestu, predvsem pa je v nenehni interakciji z ljudmi, kar ji nadvse ustreza.
M: Zaupajte nam najtežjo poslovno lekcijo, ki ste se jo naučili skozi leta izkušenj?
Poudarila bi pomen vztrajanja pri nečem, v kar človek verjame in vztrajanja pri udejanjanju vsega tistega, kar si človek želi. Le dovolj trdna volja, akcija in delovne ročice nas bodo pripeljale do želenih stvari, želenih ljudi ali želenih odnosov. Tudi grajenje in vzdrževanje odnosov je zahtevno delo na dolgi rok, pa naj bo to v privatnem ali poslovnem življenju.
M: Kaj je za vas najpomembnejša stvar za uspešno vodenje podjetja?
Imeti širok in poglobljen uvid v poslovanje podjetja, v organizacijo podjetja in v zaposlene v podjetju. Ustvarjati moramo skupaj z vsemi zaposlenimi, prepoznavati njihova močna področja, jih spodbujati k učenju in sprejemanju novosti, kar je lahko tudi prijetno. Obenem nesporno zagovarjam dejstvo, da je dober vodja tisti, ki je operativen in ima specifičen vpogled v delo svojega tima. Da pozna dela in naloge sodelavcev v svojem timu, da po potrebi tudi izvaja določena dela in naloge tima, da nenehno skrbi za optimizacije in refleksije glede lastnega dela in dela svojega tima.
Bistven je pomen komunikacije, vedno in povsod, v službi ali doma. Neprestano bodimo odprtih mislih, skušajmo prepoznati tudi pričakovanja drugih, skušajmo svoja pričakovanja čim bolj jasno in odkrito skomunicirati ljudem okoli sebe. Zavedati se, da nismo mi sami eni in edini na svetu ter da bosta dva usklajena in zadovoljna človeka naredila lahko celo za tri. Si predstavljate, koliko lahko potem ustvari t.i.»dream team«, sestavljen iz več raznolikih posameznikov, ki se med seboj spoštujejo in spodbujajo?
M: Najboljši nasvet glede zaposlovanja, ki ste ga prejeli in ga morebiti podajate dalje še danes?
Sporočilo za delodajalce: Resnično se močno potrudite najti in sprejeti medse nove sodelavce, ki bodo obogatili in nadgradili vaš obstoječ tim. Približajte se v največji možni meri svojim zaposlenim, z vsemi orodji, znanji, odnosi in pozornostjo. Pokažite zaposlenim, da vam je mar.
Sporočilo za zaposlene: Pri opravljanju svojega dela se potrudite po svojih najboljših močeh in v nobenem primeru drugim ne prenašajte odgovornosti za svoje naloge oz. zadolžitve. Razmišljajte o svojem delu, razmišljate o sebi in svojih kompetencah.
Sporočilo za iskalce zaposlitve: Bodite aktivni in vztrajni pri iskanju službe v čim večji meri. Odkritost se vam bo zagotovo obrestovala.
M: Kdaj je čas, da se iskalec zaposlitve obrne na vas in vaše strokovnjake?
Ko začuti in prepozna, da mu pri menjavi službe ali iskanju novega dela ne gre po planu, ko prejema negativne odzive s trga dela po poslanih prijavah, ali ko sploh ne prejema povratnih informacij, ko začuti, da potrebuje spremembo na poklicnem področju, pa ne ve, kam in kako dalje, ko bi rad v krajšem času spoznal zelo veliko različnih delovnih mest in finančnih ponudb, ki so v ozadju.
M: Kako zelo je pomembno, da opravljamo službo, ki je primerna za nas in ki nas hkrati veseli?
Za vsakega od nas je izredno pomembno, da opravljamo delo, ki nas veseli in ob katerem doživljamo zadovoljstvo. V službi navadno preživimo tretjino svojega dne in če človek toliko časa doživlja neprijetnosti in neugodje, se hitro začnejo kazati pri posamezniku neželene psihološke posledice kot so doživljanje stresa, nesigurnost, slabša samozavest, negativne misli, anksioznost ali razdražljivost, neželene sociološke posledicekot so slabši medosebni odnosi, umik v osamo, pretirano izkazana določena vedenja v družbi, nestrpnost in nerazumevanje v družini ali v službi in fiziološke posledice kot so različne vrste bolečin, spremembe apetita, zmanjšana vitalnost, povečana utrujenosti in druge.
"Zaradi vsega tega je pomembno, da si najdemo v življenju tudi prijetne stvari in da počnemo v življenju stvari, ki nam daljo zadovoljstvo in ob katerih doživljamo ugodje. To ni lahko delo. V največji meri pa je odgovornost vsakega od nas. In ne naših sosedov, ne našega partnerja, ne našega delodajalca, ne naših sodelavcev, staršev niti ne prijateljev."
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del