Božična darila za generacijo Z: ideje, s katerimi boste pri mladih zadeli v polno!

22. 12. 2024, 07:00 | Vir: STA | STA/M.P.
Deli
Božična darila za generacijo Z: ideje, s katerimi boste pri mladih zadeli v polno! (foto: Profimedia)
Profimedia

Mladi so v marsičem drugačni, darila s spodnjega seznama pa jih bodo najbolj navdušila!

Številni mladi Evropejci oziroma pripadniki generacije Z (rojeni med letoma 1996 in 2010) so prepričani, da se najboljša darila ne poklanjajo več v škatlah, je pokazala raziskava ponudnika kartičnih plačil Mastercard.

Doživeti, ne pa imeti

Skoraj dve tretjini (63 odstotkov) mladih od 18 do 24 let vse bolj povečuje svojo porabo za doživetja, med drugim za potovanja, koncerte in obiske restavracij.

Katera doživetja puščajo največji vtis njih? To so obisk destinacije z osebnega seznama želja (68 odstotkov), ogled nastopa najljubšega izvajalca v živo (53 odstotkov), obisk sanjske restavracije (42 odstotkov) ter bivanje v edinstvenem ali svetovno znanem hotelu (41 odstotkov).

Profimedia

Privoščiti si nekaj posebnega

Skoraj polovica (47 odstotkov) vprašanih iz generacije Z kot glavni razlog za porabo za doživetja navaja osebne stike, ki jih s tem gojijo. Svoj del pa morda doda tudi strah pred zamujenimi priložnostmi.

Katere pasme psov so najboljše za družine z otroki

Mlajše generacije si želijo tako svetovljanskih kot tudi intimnejših, lokalnih doživetij. Skoraj trije od petih pripadnikov generacije Z (55 odstotkov) si želijo obiskati koncerte svetovno znanih glasbenikov na velikih prizoriščih, medtem ko jih 43 odstotkov enako uživa v manjših nastopih neodvisnih izvajalcev v lokalnem okolju.

Podobno si jih 44 odstotkov želi privoščiti drago pijačo v prestižnem lokalu v mestu, medtem ko bi polovica raje izbrala domač obrok v družinsko vodeni restavraciji.

Potovanja in turizem se uvrščajo med najbolj iskana doživetja pripadnikov generacije Z. Še posebej mladi so tako pripravljeni odšteti več za doživetja, ki vključujejo potovanje.

Milenijci (37 odstotkov) in pripadniki generacije Z (40 odstotkov) pravijo, da so pripravljeni potovati za doživetje, ki si ga zelo želijo. Ko gre za družbena omrežja in njihov vpliv na odločitev, kam potovati, je ta največji v starostni skupini od 18 do 24 let (27 odstotkov).

Profimedia

Večkrat, a drugače

Tri od desetih oseb iz generacije Z medtem izražajo navdušenje nad večkratno ponovitvijo doživetja v različnih okoljih ali na različnih lokacijah. Potovanjem sledijo glasbeni dogodki v živo (38 odstotkov), na tretje mestu pa so z 31 odstotki kulinarična doživetja, kot je obisk restavracije.

Mastercard je raziskavo med 2. in 9. januarjem letos opravil v sodelovanju z raziskovalnim podjetjem Vitreous Worldwide. V anketi je sodelovalo 16.141 posameznikov, kar vključuje 14.125 sodelujočih iz 20 evropskih držav oziroma trgov (Slovenije ni med njimi) ter 2016 sodelujočih iz Avstralije, Brazilije, Kitajske in ZDA.

Pričakuješ prestiž, doživiš pravo polomijo: veliko razočaranje ob obisku znamenite mestne kavarne (FOTO)

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del