28. 2. 2019, 18:22 | Vir: STA
Bruselj poziva Facebook, Google in Twitter h krepitvi boja proti lažnim novicam
Evropska komisija poziva spletne velikane Facebook, Google in Twitter k odločnejšemu ukrepanju v boju proti lažnim novicam. Spodbuja jih, naj okrepijo prizadevanja v vseh članicah unije, da bodo pomagali zagotoviti "integriteto" volitev v Evropski parlament maja letos.
Komisija je danes objavila poročila o napredku, ki jih morajo Facebook, Google in Twitter mesečno objavljati kot podpisniki prostovoljnega kodeksa ravnanja proti dezinformacijam pred majskimi evropskimi volitvami.
Komisija je podjetja prosila za podrobne informacije glede umeščanja oglasov, preglednosti političnega oglaševanja, zapiranja lažnih profilov in sistemov označevanja avtomatizirane pošte (tako imenovanih botov).
V Bruslju želijo več napredka pri uresničevanju zavez in več podrobnosti o ukrepanju, ki bi potrdile, da se nove politike in orodja ustrezno uporabljajo v vseh članicah unije.
Poleg tega komisija Facebook, Google in Twitter spodbuja, naj okrepijo sodelovanje s preverjevalci dejstev in akademskimi raziskovalci za lažje prepoznavanje dezinformacijskih kampanj ter za izboljšanje vidnosti preverjene vsebine.
Komisija bo stanje znova preverila marca, ko bodo spletne platforme posredovale poročila o dejavnostih v februarju. Do konca leta bo komisija pripravila celovito oceno uresničevanja prostovoljnega kodeksa ravnanja, ki je začel veljati oktobra lani.
Če z rezultati ne bo zadovoljna, lahko predlaga tudi zakonodajo za ureditev tega področja. Spremljanje uresničevanja kodeksa ravnanja je del akcijskega načrta za boj proti dezinformacijam.
V začetku meseca je sicer evropska komisarka za pravosodje in varstvo potrošnikov Vera Jourova izrazila zadovoljstvo z ukrepanjem spletnih velikanov, kot so Facebook, Twitter in YouTube, v boju proti sovražnemu govoru.
Ker prostovoljni kodeks ravnanja učinkuje, pravil za zdaj ni treba uzakoniti, a boja s tem ni konec, je tedaj izpostavila komisarka ter pozvala k izboljšanju povratnih informacij za uporabnike in preglednosti glede obvestil in odstranitev.
Kodeks ravnanja za boj proti sovražnemu govoru na spletu je Evropska komisija uvedla maja 2016 ob sodelovanju štirih največjih informacijskih podjetij - Facebooka, Microsofta, Twitterja in YouTube.
Lani so se mu pridružila štiri nova podjetja: Google+, Instagram, Snapchat in Dailymotion. V začetku meseca pa je svoje sodelovanje napovedala tudi francoska igralna platforma jeuxvideos.com.
Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev