Na začetku tega leta so za direktorja Zavoda za turizem v Mariboru imenovali Jureta Struca. Struc, ki je bil direktor trženja v Pivovarni Laško in direktor medijske hiše Večer, je bil za pozicijo izbran zaradi številnih izkušenj z velikimi sistemi in blagovnimi znamkami.
M: V kakšnem stanju ste prevzeli mariborski zavod za turizem?
Bolj kot stanje zavoda, je pomembno, v kakšnem stanju je celotna panoga. Jasno je, da v času, ko je stala cela Slovenija, tudi zavod ni mogel v polni meri obratovati. Zavod sam posluje dobro, vse bolje pa smo se počutili tudi prebivalci Maribora, saj je mesto z letošnjim poletjem ponovno zaživelo in zadihalo s polnimi pljuči. Prireditveni utrip je bil izjemen, mestno jedro in okolica s Pohorjem in vinskimi cestami sta bila polna tako domačih kot tuijih turistov, poleg tega pa dobiva Maribor z vsakim dnem tudi novo, lepšo podobo.
M: Kako globoko je v koronakrizi padel mariborski turizem in kakšna je pot nazaj?
Maribor je, kot ostala mesta in destinacije, utrpel velik padec. Lani je bilo 56 odstotkov manj nočitev kot leto prej, prihod gostov je bil manjši za 66 odstotkov. Tudi letošnji rezultati so zaznamovani s koronskimi ukrepi v prvem kvartalu, vendar se z dobrimi poletnimi rezultati - 55 odstotno rast nočitev in 63 odstotno rast prihodov turistov - slika močno popravlja in kaže podobo kot si je želimo tudi v prihodnje. Res je, da so številke eno, vsakdan marsikaterega turističnega ponudnika pa na robu ali onstran preživetja, a že v prvi službi so me naučili, da je kriza vedno priložnost, da stvari postavimo na novo. Morda je zdaj priložnost, da na turizem pogledamo drugače in najdemo nove rešitve. Dejstvo je, da moramo biti na preži in se usmeriti v to, kar pije vodo - butični turizem in petzvezdična doživetja, vse to, kar Maribor že ima.
M: Kako vaše dosedanje izkušnje vplivajo na način vodenja?
Imam več kot 20 let delovnih izkušenj na področju menedžmenta ter poslovnega in komunikacijskega svetovanja. V svoji karieri sem med drugim deloval kot svetovalec največjim slovenskim podjetjem. Cilj, ki sem si ga zastavil, je, da bom svoje znanje in izkušnje uporabil pri oblikovanju podobe in vloge Zavoda za turizem Maribor kot kompetenčnega partnerja deležnikov v turizmu, okrepljenega z zaupanjem ustanovitelja in skupnosti. Trenutno se na primer intenzivno pripravljamo na nastop Maribora na svetovni razstavi Expo v Dubaju, pri čemer je zavod za turizem eden od ključnih partnerjev. Zavedamo se, da je to je odlična priložnost, da postavimo letvico višje na področju promocije mesta in regije, tako sebi kot ostalim partnerskim organizacijam v Mariboru in širši regiji. Na svetovnem prizorišču se bomo predstavili kot mesto edinstvenih lokalnih zgodb z globalnim potencialom.
M: Kaj je vaš moto, ki vas vodi v poklicnem (in zasebnem) življenju?
Z odprtim odnosom in ustrezno komunikacijo je moč uskladiti še tako različne poglede in povezati še tako razdvojene deležnike; s skupnimi cilji pa je pot na vrh nedvomno krajša in prijetnejša.
M: Kdo ste, ko niste v vlogi direktorja Zavoda za turizem Maribor?
Ko se odklopim od službenih obveznosti, sem predvsem ljubitelj aktivnosti v naravi in potovanj, prosti čas pa rad izkoristim tudi za prebiranje knjig. Z novim položajem sem stopil v še tesnejši stik z odlično ponudbo doživetij, ki jih ponuja štajerska prestolnica, pri čemer me najbolj navdušujejo številni gastronomski presežki. Vinoteka Hiše Stare trte združuje na primer kar 200 etiket 50 lokalnih vinarjev – bralce vabim, da jih spoznajo tudi sami na prihajajočem Festivalu Stare trte, festivalu vina, kulinarike in kulture, ki ga v Mariboru vsako leto prirejamo v čast naši 450-letni Guinnessovi rekorderki, najstarejši trti na svetu.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji