30. 3. 2021, 06:00 | Vir: STA

Do različnih cepiv različno zaupanje javnosti

Profimedia

Naklonjenost cepljenju proti covidu-19 je v primerjavi s tisto ob koncu lanskega leta porasla in je zdaj že več kot polovična, je pokazala anketa, ki jo je za Delo opravil inštitut Mediana. Vendar pa anketirani različnim cepivom ne zaupajo v enaki meri. Še največje zaupanje uživa cepivo proizvajalcev Pfizer in BioNTech, kaže anketa.

Če bi se po decembrski raziskavi Mediane cepilo 33 odstotkov vprašanih, bi se jih po marčni že 53,1 odstotka, piše Delo.

Med temi je 32,8 odstotka anketiranih odgovorilo, da se bodo gotovo cepili, 20,3 odstotka, da se bodo verjetno cepili, 8,1 odstotka pa jih je pojasnilo, da so se že cepili.

Da se gotovo ne bodo cepili, je odgovorilo 17,6 odstotka vprašanih, da se verjetno ne bodo, pa 16,5 odstotka. Neopredeljenih je bilo 4,7 odstotka vprašanih.

Anketa je tudi pokazala, da anketirani najbolj zaupajo cepivu proizvajalcev Pfizer in BioNTech. Da mu zaupajo, jih je namreč odgovorilo 34,2 odstotka. Ruskemu cepivu Sputnik V zaupa 8,6 odstotka, cepivu AstraZenece 8,3 odstotka, cepivu Moderne 7,2 odstotka, cepivu podjetja Johnson & Johnson pa 6,9 odstotka. Najmanjši delež zaupanja uživa cepivo Sinopharm in Sinovac (0,1 odstotka), 2,6 odstotka anketiranih pa je navedlo katero drugo cepivo.

Več kot petina vprašanih (21,4 odstotka) je odgovorila, da ne zaupa nobenemu od cepiv, desetina (10,7 odstotka) pa je bila neopredeljena.

Nekoliko drugačni pa so odgovori na vprašanje, s katerim cepivom bi se želeli cepiti, če bi lahko izbirali. Največji delež vprašanih, 35,9 odstotka, bi sicer še vedno izbral cepivo Pfizerja in BioNTecha, sledita pa Johnson & Johnson s 14 odstotki in Moderna z 10,3 odstotka. 9,5 odstotka bi jih izbralo Sputnik V in 5,1 odstotka AstraZeneco. O,4 odstotka jih je navedlo katero drugo cepivo.

Da se ne bi cepili z nobenim cepivom, jih je odgovorilo 8,3 odstotka, da jim je vseeno, pa 8,7 odstotka. Neopredeljenih je bilo 7,9 odstotka vprašanih.

Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana je anketo opravil med 23. in 24. marcem na vzorcu 502 oseb.
 

Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev