Ta pri nas zelo priljubljena trgovska veriga mora plačati kazen: takole so zavajali potrošnike ("privili" so jih inšpektorji)

5. 3. 2025, 12:13 | Uredništvo
Deli
Ta pri nas zelo priljubljena trgovska veriga mora plačati kazen: takole so zavajali potrošnike ("privili" so jih inšpektorji) (foto: Profimedia)
Profimedia

Nepoštenost se na dolgi rok nikoli ne obrestuje, saj prej ali slej packarije pridejo na plano.

Na Hrvaškem so trgovci zaradi naraščajočih cen izdelkov, ki se zdijo res neutemeljene, v zadnjem času pod lupo javnosti - pa tudi pod drobnogledom pristojnih. Tako sta bila pred kratkim podjetje Eurospin Hrvaška in odgovorna oseba P. N. (36) kaznovana zaradi neverodostojnosti glede kakovosti izdelkov v oglaševalski kampanji. Občinsko sodišče na Reki je namreč odločilo, da sta uporabljala nepošteno oziroma zavajajočo poslovno prakso, ki je kazniva na podlagi Zakona o varstvu potrošnikov, poroča Večernji list.

trgovina-eurospin-mlecni-izdelki.jpg
Trgovina Eurospin, mlečni izdelki
Profimedia

Nedokazane trditve o kakovosti

Na svoji spletni strani so navajali trditve o kakovosti izdelkov, ki niso bile dokazane z uradnimi, neodvisnimi in verodostojnimi raziskavami trga. Tako so za izdelke znamke Land na primer trdili, da so "najboljši mlečni izdelki", za izdelke Athena, da gre za "najboljšo ribo z vsega sveta", znamko Tobias so oglaševali kot "najboljše hrenovke za številne okusne recepte." Prav tako so za izdelke znamke Ondina trdili, da gre za "ribe in školjke najboljše kakovosti," za Best Brau pa so navajali, da so to "piva iz vse Evrope."

Eurospin je bil kaznovan s 3400 evri globe, odgovorna oseba pa z 1330 evri. Podjetje mora plačati tudi 80 evrov sodnih stroškov, odgovorna oseba pa 50 evrov, še poroča Večernji list.

Pozive na sodišče so gladko prezrli

Obtoženi se niso odzvali na štiri obravnave, ki so bile sklicane že lani, tako da je sodišče sklenilo, da se razprava lahko izvede tudi brez njihove prisotnosti. In kakšen je bil njihov zagovor? Trdili so, da beseda "najboljše" predstavlja običajno poslovno prakso in ne zavajajoče oglaševanje, saj naj bi po njihovem mnenju izraz "najboljše" odražal subjektivno dojemanje kupca. A njihova dejanja govorijo drugače: vse takšne reklame so odstranili s svoje spletne strani, pravijo pa še, da je to bila oglaševalska praksa v začetni fazi njihovega poslovanja na Hrvaškem, ko so se še prilagajali hrvaškemu trgu in predpisom.

Skrb vzbujajoče novice z Arktike: “Prepozno je, da bi to preprečili”

Državna inšpektorica je na sodišču dejala, da so na podlagi anonimne prijave od Eurospina zahtevali dokaze o resničnosti njihovih oglasnih trditev, a jih niso prejeli. Eurospin se lahko na sodbo pritoži.

Ikea odpoklicala več izdelkov, vrnite jih na mesto nakupa

Novo na Metroplay: “Zdravstveno komuniciranje mora temeljiti na znanstvenih, preverljivih dejstvih!” | Mitja Vrdelja