Petra Kordiš je izvršna direktorica znamke Charming Slovenia, ki se ponaša s čudovitimi zelenimi kotički Slovenije. Petra s svojo radovednostjo in profesionalnostjo gradi uspešno zgodbo, ki privabi tako domače kot tudi tuje goste.
M: Najtežja poslovna lekcija, ki ste se jo naučili?
Vsaka dobra stvar potrebuje svoj čas – včasih več, ko bi si to želeli/pričakovali. Včasih se mi zdi, da bi čez noč želela »premakniti« gore, da se stvari odvijajo prepočasi. Vendar me je preteklo delo naučilo, da znam kdaj stopiti korak nazaj, si vzeti čas in pogledati stvari iz druge perspektive. Dobre ideje dorastejo, vrhunski produkti obstanejo. Nič pa se ne zgodi hipno. Vsako leto imam več izkušenj in poslednično se lahko stvari lotevam tudi bolj premišljeno, s pravšnjo mero potrpežljivosti.
M: Kaj je po vašem mnenju ključ do uspeha?
Poleg vseh tistih, o katerih se »naučimo iz knjig« (dobro poznavanje lastnega produkta, trga in seveda brezkompromisna vizija) mislim, da ključ do uspeha leži v ljudeh, ki te obdajajo. Najbližji, ki s teboj razvijajo ideje, družina, ki te v delu podpira in v težkih trenutkih stoji ob strani. Poslovni partnerji in/ali kolegi, ki nudijo konstruktivne kritike in izkušnje iz svojih področij. Ključ do uspeha leži v ljudeh, ki nas nekaj naučijo – nam pomagajo rasti, čeprav včasih s kakšnimi neprijetnimi lekcijami.
In ja – kot vse ostale tudi mene obdajajo ljudje, s katerimi se ne ujamemo, se ne strinjamo. Z njimi verjetno nikoli ne bom preživela dopusta ali prostega popoldneva; so pa sigurno pomembna lekcija, ki me lahko veliko nauči.
M: Kako zelo pomembna je ekipa, katero ste si izbrali za delovanje v vaših namestitvenih objektih?
Ekipa je srce vsake naše namestitve in osnova na kateri sploh lahko gradim. Dovršeno arhitekturo lahko postavi marsikdo; grajenje ekipe pa zahteva bistveno več znanja, vztrajnosti in včasih tudi kombinacij. Vesela sem, da me po petih letih obdaja močna ekipa, ki verjame v naše delo. Ekipa, ki je med poletjem več drug z drugim, kot z domačimi. Ekipa, ki resnično predano strmi k cilju – nuditi gostom obljubljeno izkušnjo in oddih, o katerem bodo govorili še dolgo.
Ekipa Charming Slovenia ima precej simpatično nalogo – kreirati oddih, ki vsakemu, ki prestopi naša vrata, omogoči brezskrbne počitnice. V panogah, kjer delamo z ljudmi, se velikokrat »hranimo« s pozitivno energijo drugih in gostje, ki prihajajo k nam, nam jo prinesejo ogromno.
Biti »vodja« ni naziv; je (vzorčen) primer vizije podjetja. Dober vodja mora do potankosti poznati delovno okolje, naloge. »Practice what you preach« - v kolikor želim, da moja ekipa dosega zastavljene standarde, jih moram najprej spoštovati sama.
M: Vaši glamping resorti temeljijo na naravi. Se zavedamo pomen narave, kateri smo priča v Sloveniji? Se zavedamo, kaj imamo?
Mislim, da nas je v Sloveniji narava precej obdarila s pestrostjo in raznolikostjo. Vse to ponuja obilico možnosti (kvalitetnega) preživljanja prostega časa. Če se pred prvo epidemijo COVIDA nismo zavedali, kako obdarjeni smo, leto dni kasneje to sigurno bolj cenimo.
Glamping je izkušnja, kjer gostu ponudimo odmik od urbanega. Gostje, ki prihajajo iz tujine (predvsem iz velemest), velikokrat osupnejo ob stoterih odtenkih zelene, ob pitni vodi (iz pipe in iz marsikaterega izvira, reke) ob biodiverzitetni pestrosti. Slovenci imamo na dosegu roke to, kar marsikomu predstavlja luksuz. Super je, da smo v tem vidiku lahko »razvajeni« in še lepše je, kadar se tega zavedamo.
M: Kaj vam pomeni beseda »lokalno«?
Ker se zavedam majhnosti Slovenije, zame »lokalno« pomeni vse znotraj naše državice. Imamo čudovite dobavitelje in popoln recept je, ko iz različnih makro regij združimo najboljše ponudnike. V naših resortih imamo zajtrk sestavljen iz sestavin SLO dobaviteljev in prav nič drugače ne izgleda moj domači hladilnik. Vesela sem, da lahko hedonistično razvajamo brbončice z domačimi siri, vrhunskimi vini in svežim sadjem in zelenjavo, ki ne prepotuje tisočih kilometrov. Ne samo, da so takšni produkti dobri za naše dobro počutje – to zavedanje pomaga lokalnim pridelovalcem in domačemu gospodarstvu.
Kot primer – v našem Forest glamping resortu večina surovin, ki jih gostje dobijo za zajtrk, izhaja iz okolja (max 10km). Poleg zabojčka lokalnih dobrot gost dobi tudi zapis, kjer spoznava lokalne dobavitelje in jih v popoldanskem času lahko tudi obišče.
M: Poslovni plani za naprej?
Plani, s katerimi izpopolnjujemo dosedanjo ponudbo, in plani, ki širijo znamko. Trenutno smo v pripravi konceptov za nove resorte. Charming Slovenia je znamka, ki pod okrilje združuje glamping resorte v osrčju narave. Želimo poiskati nove destinacije, ki niso med najbolj iskanimi in nasičenimi področji Slovenije in tako na zemljevid dodati vabljivo ponudbo – tako za domače kot tudi tuje goste. Sama želim raziskovati nove trende, se učiti dalje in poskrbeti, da raste znanje tudi zaposlenih.
M: Je korona pustila posledice na vašem poslu?
Seveda – zaradi restrikcij nas je obiskalo manj tujih gostov, vendar se že v letošnjem letu tuji gostje vračajo na naše destinacije.
Ni pa vse »koronsko« slabo. Slovenci smo pričeli odkrivati kar nam leži pred lastnim pragom, uživati v domačem okolju. Veseli me, da se gostje, ki so lani pri nas vnovčili bone, vračajo tudi letošnje leto. Veseli me, da smo obudili ljubezen in strast do razikovanja domačih hribov, vasic, rek. Vsaka kriza je priložnost za rast.