Britanski modni sektor se zaradi sporazuma o odnosih med Združenim kraljestvom in EU po brexitu sooča z realno grožnjo zdesetkanja, so vodilni predstavniki panoge opozorili britanskega premierja Borisa Johnsona. Izpostavili so pomanjkanje določil o prostem pretoku blaga in storitev za kreativne sektorje, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Več kot 400 vodilnih predstavnikov sektorja je napisalo javno pismo, ki ga je Johnsonu ta teden poslala lobistična organizacija Fashion Roundtable. Kot so poudarili, sporazum, ki sta ga strani po dolgih pogajanjih, polnih zapletov in medsebojnega obtoževanja, dokončno sklenili konec minulega leta, ni izpolnil obljub britanske vlade o maksimalno nemoteni trgovini med Otokom in sedemindvajseterico.
Navedli so, da je v delu dokumenta, kjer bi morala biti določila o prostem pretoku blaga in storitev za kreativne sektorje, "velika zevajoča luknja", pismo povzema AFP.
"V tem sporazumu smo bili povsem neupoštevani, naši pomisleki in skrbi pa so povsem spregledani v trenutnih političnih odločitvah," piše v pismu.
Predstavniki sektorja vlado pozivajo, naj sledi svoji zavezi po nemotenem čezmejnem delovanju v kreativnem sektorju, npr. v modi in tekstilni industriji, ter sprejme konkretne ukrepe za naslovitev skrbi sektorja.
Želijo si, da bi v pogovorih z EU Združeno kraljestvo v medsebojne gospodarske odnose dodalo več elementov recipročnosti na področjih, kot so uveljavljanje davka na dodano vrednost, olajšanje pretoka zaposlenih v panogi med Otokom in celino in pri državni pomoči sektorju.
Njihove skrbi delijo tudi številni drugi sektorji britanskega gospodarstva, kjer opozarjajo predvsem na izrazito povečanje birokracije po poteku prehodnega obdobja, ki je bilo po uradnem odhodu države iz EU v veljavi do konca 2021. V tem obdobju se za prebivalce in gospodarstvo glede na obdobje članstva v uniji ni spremenilo še nič.
https://t.co/zShtV1roco Thank you @BBCNews for covering our open letter to the Government. #dontmakefashionhistory
— Fashion Roundtable (@FashionRoundTab) February 2, 2021
Novo na Metroplay: “Zdravstveno komuniciranje mora temeljiti na znanstvenih, preverljivih dejstvih!” | Mitja Vrdelja