Čedalje pogostejše so pritožbe, ki se nanašajo na razmerje količina - cena.
Gre za tako imenovano skrčflacijo. Kot je zapisano na Wikipedii, gre za proces krčenja velikosti ali količine izdelkov na trgu, včasih pa tudi spreminjanje formulacije za nižjo kakovost ob ohranitvi ali celo zvišanju cene. Gre za prevod angleške besede shrinkflation, v obeh primerih je to skovanka iz besed "skrčiti" in "inflacija." Zdaj pa je v luči tega na udaru priljubljena znamka čokolade - gre za Milko.
Zmanjševanje teže in višanje cene
Kot poroča portal Fenix.de, je Milka zvišala cene svojih čokoladnih tablic in hkrati zmanjšala njihovo težo, zaradi česar je Potrošniški center v Hamburgu njenim izdelkom podelil naziv "zavajajoča embalaža meseca". Cena čokolade Milka se je zvišala z 1,49 € na 1,99 €, količina pa se je zmanjšala s 100 g na 90 g. To pomeni dejansko podražitev za več kot 48 %. Sprememba se nanaša na okuse: Alpenmilch, Celi lešniki, Rozine-lešnik, Temna čokolada, Kravje packe, Bela čokolada, Lešnik in Luflée. Proizvajalec Milke, Mondelez, ta ukrep utemeljuje s povečanimi stroški surovin, zlasti kakava.
Kje je transparentnost do kupcev?
Potrošniški center v Hamburgu kritizira dejstvo, da je to povišanje cen na policah supermarketov skoraj neopazno, s čimer je kršena transparentnost do kupcev. Čeprav Mondelez kot razlog za podražitev navaja višje stroške, pa finančna poročila podjetja kažejo na rast dobička in nižje proizvodne stroške. Zato Potrošniški center v Hamburgu kupcem svetuje, naj bodo pri nakupih previdni, primerjajo cene in po potrebi razmislijo o cenovno ugodnejših alternativah ali trgovskih blagovnih znamkah, ki lahko ponujajo podobno kakovost.
Doslej smo se že dodobra naučili, da trgovci uporabljajo različne trike za povečanje svojega dobička, kar je v današnjih časih, ko smo potrošniki še kako pozorni, resen izziv. A pozor - polek skrčflacije obstaja še tako imenovana skimpflacija. Gre za zmanjšanje kakovosti izdelkov in storitev, da bi še naprej dosegali dobiček brez zviševanja cen. Če ste v zadnjem času naročili kakšno pico ali drugo jed iz priljubljene restavracije, pri tem pa opazili, da sestavine niso več takšne, kakršne so bile oziroma da je njihova kakovost slabša, gre prav za to. Za skimpflacijo.
Družbena omrežja, ki jih včasih radi kritiziramo (predvsem njihov vpliv na družbo), so še kako koristna, ko gre za zaznavanje prej omenjenih in podobnih pojavov. Ljudje pogosto zapišejo svoja opažanja, tudi ko gre za izdelke in storitve, njihovo kakovost in ceno. Pogosto se ob kakšni objavi razvije razprava, med katero pa se razkrije marsikaj, kar da za misliti. Take objave najdemo na Facebooku, Instagramu, TikToku, X-u... In so odličen pričevalec o tem, kaj se pravzaprav dogaja na področju trgovine.
View this post on Instagram
Trgovci se bodo pač morali navaditi, da so se časi spremenili in da so tudi oni - hoteli ali ne - pod budnim očesom javnosti. Ko gre za denar, smo pač vsi pozorni, saj so plače takšne, kakršne so, tako kot cene. Hočemo pa točno vedeti, kaj dobimo za svoje plačilo. Če proizvajalec tako zavaja, se lahko pripravi na "povračilo" s strani kupcev, ki jim to početje ni niti malo povšeči.
Novo na Metroplay: Ajdan Pajntar o organizaciji porok, ljubezni do cvetja in dekoraciji dogodkov