13. 8. 2024, 14:20
Kako je prevajalka postala uspešna podjetnica: ključen je bil obisk sejma
Mila Litvinjenko je od poučevanja francoščine in prevajanja za Združene narode prišla do vodenja ene najbolj znanih kozmetičnih znamk v Srbiji. Mila bo ena od govornic na konferenci Forbes Adria Power Women's Summit, ki bo 4. septembra v Beogradu.
Mila Litvinjenko se je rodila v Beogradu, kjer je končala študij francoskega jezika in književnosti. Takrat si niti predstavljala ni, kam bo zavila njena življenjska pot. To zgodbo je delila v podkastu Poslovne zgodbe (spodaj v videu v srbskem jeziku).
Nad francoščino jo je navdušila njena profesorica jezika v osnovni šoli. Nikoli ni imela drugih želja, kot da je pri svojem delu povezana s francoščino. A sčasoma je ugotovila, da poučevanje ni njena življenjska želja, čeprav je tri leta učila odrasle.
“To je od mene zahtevalo kreativnost – da skupino ljudi, starih med 18 in 60 let, v treh mesecih spravim do tega, da začnejo govoriti francosko. Mislim, da mi je uspevalo,” pripoveduje.
Nekaj časa je delala kot tolmačka za Združene narode, prav tako se je ukvarjala s knjižnim prevajanjem.
Usodni sejem
Nato je leta 1996 odšla na kozmetični sejem v Bologno, kjer je prijateljem pomagala s prevajanjem iz italijanščine v srbščino. Ko je končala delo, je začela raziskovati sejem in spoznavati ljudi iz sveta kozmetike, čeprav takrat o ličilih ni vedela še ničesar.
V Niš se je vrnila z več zaboji brošur in katalogov ter stopila na popolnoma novo pot. Od takrat do začetka proizvodnje njene kozmetike Aura je minilo le leto in pol.
V podkastu Poslovne zgodbe jo je voditelj vprašal, kaj bi svetovala mlajši verziji sebe, pa je dejala le: “Bravo, Mila, da si šla za svojim srcem”.
Poudarila je, da si lahko kreativen na vsakem področju, pomembno je le, da čutiš strast in da te nekaj vleče. “Nikoli ni pravi čas, da stopite na poslovno pot. Tudi ko sem jaz začela, ni bil pravi čas, ampak vedela sem, kaj me izpolnjuje in kaj ne.”
Danes ima Aura v ponudbi več kot 500 izdelkov in več kot 100 zaposlenih, večinoma žensk. Izdelki so navzoči na 17 trgih, med njimi tudi v državah nekdanje Jugoslavije. Utrli so si pot tudi do Azije in ZDA.
Novo na Metroplay: Nuša Lesar o najlepšem letu svojega življenja, materinstvu in delu voditeljice