Očitno se lahko zgodi tudi nekaj takega. Gre za veliko nevšečnost tako za kupce kot za trgovino.
Kupci trgovske verige Delhaize v Belgiji so zelo nejevoljni, saj so jim v zadnjem času zaračunavali izdelke, ki jih preprosto niso kupili. Kot poroča belgijski portal HLN, je očitno šlo za tehnično napako v blagajniškem sistemu. To je težava, s katero se soočajo že nekaj mesecev, razkrili pa so jo s pomočjo raziskave potrošniškega programa "WinWin" na Radiu 2. Sicer gre za malo primerov, a nekateri potrošniki so imeli nepričakovane stroške, ki so znašali nekaj deset evrov, poroča omenjeni vir.
Kod je dejal vodja komuniciranja in upravljanja odnosov z deležniki pri verigi Delhaize, Roel Dekelver, do napake pride, ko sistem skenira izdelek skupaj z drugimi kodami, kot so QR kode. "Ko skeniraš izdelek z barkodo in se v neposredni bližini nahaja tudi QR-koda ali kakšna druga koda, se lahko sistem v določenih primerih zmede ali doda dodatni izdelek na račun. To se seveda ne bi smelo zgoditi," so se glasile njegove besede.
Stranke to opazijo šele po plačilu
Veliko strank napako opazi šele po plačilu, kar lahko privede do nepričakovanih stroškov v višini več deset evrov. "Zavedamo se, da je to za naše stranke lahko zelo frustrirajoče. Vedno je neprijetno, če nekaj neupravičeno plačaš, za kar se iskreno opravičujemo. Vsaka pritožba je pritožba preveč," dodaja Dekelver. Dejal je še, da so to spremembo uvedli kot pripravo na prihodnost, žal pa je zdaj povzročila težave. "S tem nismo zadovoljni in prednostno delamo na rešitvi," je še dejal.
Po navedbah trgovske verige je do težave prišlo po programski posodobitvi leta 2024. Veriga supermarketov se pripravlja na prehod na QR-kode, ki naj bi do leta 2027 zamenjale klasične črtne kode. Sprememba programske opreme je povzročila tehnično napako. Od začetka leta 2025 Delhaize povprečno prejme eno pritožbo na teden. Podjetje poudarja, da gre za majhno število primerov. "Gre za približno deset izdelkov, pri katerih se lahko pojavi ta težava. Torej nikakor ni prisotna pri vseh izdelkih," pravi Dekelver. A to je verjetno slaba "tolažba" za kupce, bi lahko dodali. Po raziskavi programa "WinWin" se težava najpogosteje pojavi pri izdelkih znamk Unox, Dr. Oetker, Zwan in Ecover.
Druge verige supermarketov niso prizadete
Pri drugih verigah supermarketov, kot so Carrefour, Colruyt in Lidl, podobnih pritožb niso prejeli. Te verige so svoje blagajniške sisteme ustrezno prilagodile in zdi se, da gre za specifično težavo Delhaize. Medtem ko pristojni skušajo narediti vse, da bi čim prej odpravili težavo, strankam svetujejo, naj vedno skrbno preverijo svoj račun. Če opazijo napako, naj se takoj obrnejo na zaposlene v trgovini, ki jo lahko takoj odpravijo. "Iskreno se opravičujemo za nevšečnosti, ki smo jih povzročili. Težavo jemljemo zelo resno in naredili bomo vse, da se v prihodnje ne bi več ponovila," je še dejal Deklever.