10. 1. 2022, 06:00 | Vir: STA
Lani se je uporaba mobilnih telefonov med vožnjo zmanjšala za približno 10 odstotkov
V minulem letu je policija zabeležila 33.254 prometnih prekrškov, povezanih z uporabo mobilnega telefona, kar je približno 10 odstotkov manj kot leto prej. Upad kršitev Agencija za varnost prometa pripisuje ozaveščanju skozi vse leto, nadzoru policije in poostreni zakonodaji, tako v prihodnjem tednu pripravlja novo preventivno akcijo.
Mobilni telefoni so zadnje desetletje eden od večjih motilcev pozornosti v prometu in po podatkih Agencije za varnost v prometu močno vplivajo na kognitivne sposobnosti voznika. Uporaba mobilnega telefona od 4- do 23-krat poveča tveganje za nastanek prometne nesreče, so pokazale različne mednarodne raziskave.
Četudi uporaba mobilnega telefona ni med glavnimi vzroki za nastanek prometnih nesreč, pa je po navedbah agencije pomemben dejavnik tveganja za njihov nastanek. Študije so ugotovile tudi do 50 odstotkov slabši reakcijski čas kot pri vožnji v normalnih pogojih.
Med pisanjem SMS-sporočila ali pregledovanjem družbenih omrežij je voznik povprečno pet sekund osredotočen na telefon, in ne na vožnjo. Pri vožnji na avtocesti voznik v tem času prevozi več kot 180 metrov, na hitri cesti pa 139 metrov. Gre za podobno tveganje, kot da bi takšno razdaljo prevozil z zaprtimi očmi.
Lani je bilo kršiteljev 33.254, kar je 10 odstotkov manj kot v letu 2020, ko jih je bilo 36.771. Upad kršitev Agencija za varnost prometa pripisuje ozaveščanju skozi vse leto, nadzoru policije in poostreni zakonodaji. Sredi avgusta so začele veljati zakonske spremembe, ki so poostrile kazni za uporabo mobilnega telefona v cestnem prometu. Kazen za uporabo mobilnega telefona med vožnjo za voznike motornih vozil znaša 250 evrov in tri kazenske točke, kazen za neupravičeno uporabo mobilnih telefonov, slušalk in drugih naprav med vožnjo koles, e-skirojev in ostalih lahkih motornih vozil pa znaša 120 evrov.
Kršitelji so večinoma vozniki osebnih avtomobilov, teh je bilo v preteklem letu 16.664 oziroma dobra polovica. Približno petina oziroma 7053 je bilo voznikov tovornih vozil, dva odstotka pa je bilo kolesarjev. Pešci niso predstavljali relevantnega dela, a agencija kljub temu opozarja, da sta pravočasnost in ustreznost reakcij pešca zaradi uporabe mobilnih telefonov in pregledovanja družbenih omrežij zmanjšana do 60 odstotkov. Pešci namreč pogosto zaradi pogledovanja v mobilni telefon stopijo na prehod za pešce ali na kolesarsko stezo, ne da bi preverili, ali so to storili dovolj varno.
Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev