14. 4. 2021, 13:14 | Vir: STA
Ljubljanski cepilni center po zagotovilih vodstva sledi nacionalni strategiji in pri cepljenju ne zaostaja
Zdravstveni dom (ZD) Ljubljana pri cepljenju proti covidu-19 sledi nacionalni strategiji cepljenja in pri cepljenju ne zaostaja. Cepili so 15 odstotkov prebivalcev, za cepljenje katerih je zadolžen ljubljanski cepilni center, med starejšimi od 80 let je precepljenost 60-odstotna, je pojasnila direktorica ZD Ljubljana Antonija Poplas Susič.
Ljubljanski cepilni center poleg prebivalcev ljubljanske mestne občine pokriva še sedem sosednjih občin, skupno skoraj 350.000 prebivalcev. Poleg tega so zadolženi še za cepljenje zaposlenih v nekaterih organizacijah, kot so ljubljanska univerza, šole, vrtci, zapor, zdravstveni delavci, je pojasnila direktorica.
Po podatkih Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) so v ljubljanskem cepilnem centru cepili skoraj 60.000 oseb. Cepljenje je organizirano na Gospodarskem razstavišču, kjer vsak dan v dveh izmenah dela okoli 120 oseb. V vsaki od šestih cepilnih vrst, v katerih imajo organizirane po tri cepilne točke, lahko na uro cepijo šest oseb.
Ob večjih dobavah cepiva lahko kapacitete še povečajo. "V mesecu in pol lahko precepimo 60 odstotkov prebivalcev ljubljanske občine in širše," je ocenila Poplas Susičeva.
Pri organizaciji cepljenja so se predvsem na začetku soočali z različnimi težavami, med drugim na nacionalni ravni ni bilo enotnega informacijskega sistema in imenskega seznama za naročanje. Prav tako informacijski sistem zdravnikov v zdravstvenem domu ni bil kompatibilen s sistemi, ki jih uporablja skoraj 60 ljubljanskih zdravnikov koncesionarjev.
Zato je bila nujna vpeljava enotnega sistema, v začetku aprila so za prijavo na cepljenje začeli uporabljati spletno aplikacijo Gospodar zdravja.
Vodstvo zdravstvenega doma je še zagotovilo, da cepivo naročajo skladno z navodili NIJZ in da dosledno sledijo strategiji cepljenja, ki so jo v dobrih treh tednih spremenili trikrat. Kot je izpostavila Poplas Susičeva, to ni lahka naloga.
Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev