13. 12. 2022, 11:52 | Promocijska objava
Matea Benedetti: "Da vztrajaš, potrebuješ dolgoročen cilj. Tudi, če cilj nastopi, ko te več ni"
Oblačilna industrija predstavlja deset odstotkov svetovnih emisij ogljika in ostaja – takoj za nafto, drugi največji industrijski onesnaževalec okolja. Ti podatki že dolgo poudarjajo nujnost prehoda na trajnostni način proizvodnje in tega se kot pionirka trajnostne mode na slovenskih tleh dobro zaveda Matea Benedetti.
Ustanoviteljica ene najbolj ekoloških svetovnih modnih znamk Benedetti Life obenem pa profesorica na Fakulteti za dizajn je v Barcaffèjevem intervjuju Portret ob kavi s Primožem Lukežičem razkrila, kako je navade najprej spreminjala pri sebi nato pri svojih potrošnikih, kaj je njen recept za uspeh, predvsem pa kakšna je njena vloga na tem svetu – ustreči potrošnikom ali vračati planetu?
Celotni video intervju si lahko ogledate na spletnem mestu Barcaffè.
»Trda roka in sprotno delo«
Svoje študente uči predvsem hitrosti, »saj moraš v modi biti hiter, kolekcije in kroja ne gre delati en teden«, pravi Matea. Naučiti jih želi, da bi bili boljši raziskovalci, saj kot pravi, te generacije »niso vajene delati v globino, želijo na hitro čez in težko držijo fokus«. A njena »trda roka« ne popušča, zato s študenti ponavlja vajo – »vedno moraš vajo ponoviti vsaj trikrat , da ne narediš napake in to te pelje naprej«.
»Vse se da, če se hoče«
Ne glede na to, kako velike ali majhne so naše sanje, smo ljudje nagnjeni k odlašanju. K prvemu koraku naj bi nas spodbujala tudi jutranja kava, šele takrat, pravi Matea, se zares zbudi in vstopi v »lep začetek dneva«.
Uživa v turški s kozjim mlekom. Kot pravi Primorki ji pogosto zavre kar v kafetjeri. Je to njen recept za uspeh? Le prvi korak.
Najpomembneje je verjeti, da se vse da, če se hoče. »Imeti moraš vizijo za deset, petdeset ali sto let vnaprej! Ni dovolj, da tvoj pogled seže od danes do prihodnjega leta«. Pravi, da je pomemben le končni cilj in ko se tega zaveš, se vedno vrneš nazaj na svoje tirnice tudi, ko te kaj iztiri, saj »dolgoročnost cilja presega tvoje omejitve«. Zase pravi, da bo do svojega cilja prišla, ko je verjetno več ne bo, a mu kljub temu ostaja izjemno zvesta.
Najprej planet, nato profit in kupci
Mateina okoljska ozaveščenost presega nujo po visokih dobičkih, namreč z etičnimi poslovnimi praksami želi javnostim vcepiti vrednote odgovornega potrošništva.
Eno modno kolekcijo predstavi na vsaki dve leti. Tako upočasnuje postopek potrošnje, kljub temu da takšne prakse v njen žep prinesejo veliko manj kot sicer, saj modne znamke naredijo tudi po 24 kolekcij na leto. Zato se mora znajti, predvsem pa izobraziti kupca – navaditi ga na nove vrednote. Nič drugačna zgodba ni pri znamki Barcaffè, kjer potrošnike premikajo s spodbujanjem vsakega posameznika k početju prvih korakov in sledenju ciljem, prav tako k bolj okoljsko zavednim praksam od začetka procesa proizvodne verige do trajnostnih embalaž na trgovskih policah.
Vas zanima, kako težko je spremeniti svoje navade tudi, kadar so v dobro planeta? V inspirativnem video intervjuju na Barcaffè Matea opiše svojo odločitev o prehodu iz uspešne kostumografinje v oblikovalko trajnostne mode in deli še mnogo njenih uspehov, predvsem pa poti do njih.
Ne glede na veličino svojega odtisa pa dosežke vidi le kot kredibilnost blagovni znamki, ostaja z nogami na tleh in osredotočena na svoj cilj - planet.