Take stvari se žal res dogajajo, kar zgovorno priča v prid dejstvu, da je treba obdržati račun.
Ko imamo račun, lahko odreagiramo oziroma izdelek, s katerim nismo zadovoljni, vrnemo na kraj nakupa. No, gospe s Hrvaške se je zgodila nevšečnost, s kateri se zagotovo lahko marsikdo poistoveti, njeno zgodbo pa so objavili na Facebook strani Halo, inšpektor. Dodali so še res zgovorno fotografijo, ki jim jo je posredovala gospa iz Osjieka.
"Osječanka je s polnim zaupanjem v tamkajšnjih Plodinah kupila sušene testenine Mlinotest z jajci in korenčkom. Ko je doma želela pripraviti juho, pa… Na površje so priplavali črvi! In molji. Ker to ni prvi primer, o katerem ste nas obvestili, objavljamo zgodbo z opozorilom o možnih posledicah - morda gre za celotno serijo izdelkov (številka lota je vidna na embalaži na sliki). Zato smo se obrnili na uglednega strokovnjaka za varnost in kakovost hrane. Evo, kaj nam je odgovoril: "Testenine naj bi bile termično obdelane. Jajčeca se prenašajo iz moke, ki je okužena z 'molji', ki so značilni za moko. V ustreznih pogojih se razvijejo naprej. Proizvajalec ni pregledal surovine, kar bi lahko storil s pomočjo močne lupe ali pa bi jo dal na analizo v laboratorij. Obstaja pravilo, ki se tukaj ne upošteva – če se enkrat opečeš, kasneje paziš ali poiščeš strokovni nasvet," je pojasnil mr. sc. Marijan Katalenić, strokovnjak za varnost in kakovost hrane. Čakamo odziv Mlinotesta, ki je očitno Osječanki poleg testenin priložil še gratis – črve…"
V komentarjih so se oglasili še drugi potrošniki in delili svoje izkušnje. "Tega je povsod veliko. Ko hodiš po katerem koli supermarketu in če si pozoren, vidiš, da letajo naokrog. Tudi če nisi zelo pozoren, lahko opaziš molje. Naj vas potolažim: tega je vedno bilo tudi v domačih in industrijskih živilih," je bila prizanesljiva neka gospa.
Izkušnja druge potrošnice pa je precej hujša. "Pred nekaj leti sem v Plodinah kupila kos junjetine, pisalo je stegno, zdelo se je, da je res stegno. Prinesla sem ga domov, meso je bilo preklopljeno, noter pa je bila živa, debela črna muha s kupom jajčec. Vrnila sem meso, dobila denar in opravičilo, a od takrat ne zahajam v Plodine." V tem primeru je gospa verjetno obdržala račun, tako da ji je trgovec brez težav vrnil denar.
Primer gospe iz Osijeka je sprožil še druga vprašanja - nekateri kupci so v komentarjih opisali situacije, ki so pri njih sprožili vprašanja. "Stojim pred oddelkom s pekovskimi izdelki v trgovini v Novigradu in iščem nekaj, s čimer bi prijela pecivo. Rokavic ni, papirja ni… Ko nenadoma zagledam gospo, ki kruh prijema kar z rokami! Opazim prijemalke - prva je zlomljena, druga umazana od "nečesa"… Vprašam prodajalko, zakaj je prijemalka umazana. Odgovori: "To je od čokolade, kolačev in peciva." Aha, v redu, hvala… In zdaj se sprašujem, koliko izdelkov je bilo že prodanih, da se je nabral tako debel in neprijeten sloj umazanije? Ker nisem njihov redni kupec, ne vem - je to izjema ali stalna praksa? Hvala vam."
Očitno se je v zadnjem času še kako povečala ozaveščenost potrošnikov, ki poznajo svoje pravice in so pripravljeni glasno opozoriti na nepravilnosti. V času naraščajočih cen živil so številni še kako pozorni na vsako podrobnost, saj živila niso nič kaj poceni, če pa (nehote) kupimo tako, ki bi ga bilo treba izločiti s prodajnih polic, pa smo pogosto jezni. A vse je mogoče rešiti - se obrniti na trgovca, da napako odpravi. Zato pa je pametno shraniti račune od nakupov, kajne?
Novo na Metroplay: Pižama in certificirana nutricionistka Mojca Cepuš nas naučita brati deklaracije na prehranskih izdelkih | Več vem, bolje jem