19. 2. 2020, 14:44 | Promocijska objava
Motor za nove izzive
Nissan Qashqai poleg dizelskih motorjev poganja tudi sodoben bencinski motor, ki so ga razvili za nove evropske okoljske standarde. Motor je na voljo v dveh različicah, in sicer s 103 kW (140 'konjev') in s 117 kW (160 'konjev').
Biti številka ena v razredu je nekaj, na kar so ponosni vsi avtomobilski proizvajalci. Biti prvi v najbolje prodajanem razredu, razredu križancev segmenta C, pa je še toliko bolj občudovanja vreden dosežek. Z njim se lahko že nekaj let hvali Nissan Qashqai, ki po slovenskih cestah že nekaj časa križari v drugi generaciji. Ta pa je pravzaprav že dobila tudi nekaj posodobitev, po zaslugi katerih še naprej brez težav sledi konkurenci.
Qashqaijeva podoba je zrela, elegantna in hkrati dinamična. K temu brez dvoma pripomore prenovljen videz karoserije z markantno kromirano rešetko v obliki črke V, LED-žarometi in pa do 19-palčna platišča – novosti, ki so sledile ob zadnji posodobitvi karoserije. A ena izmed najsvetlejših točk Qashqajia je pravzaprav večino časa očem skrita – pod motornim pokrovom.
Najnovejši bencinski motor, ki ga je Nissan namenil Qashqaiju, je bil pravzaprav razvit skupaj z Daimler in Alliance Renault Nissan. Resda je bil prostorninsko majhen, nikakor pa ne podhranjen. Ravno nasprotno, 103 kilovati oziroma 140 'konjev' se povsem brez težav spoprijema s težo avtomobila. Še posebno opazna je odzivnost pri nizkih vrtljajih, saj avtomobil odločno pospešuje že od približno 2.000 vrtljajev naprej. Tako imenovana turbo luknja je tako praktično neopazna oziroma je očitna le pri najnižjih vrtljajih in če se zmotimo pri pretikanju med prestavami. Šeststopenjski menjalnik sicer povsem sledi tempu 1,3-litrskega motorja, skupaj pa tako uspešno pripomoreta k nizki porabi in izpustom. Za ljubitelje avtomatike je sicer na voljo tudi samodejni menjalnik s prestavo več in pa dvojno hidravlično sklopko.
In čeprav je Qashqai v drugi generaciji, kot smo omenili nekoliko prej, že doživel posodobitev – ne nazadnje je ta generacija prišla na ceste že leta 2013 – pa ostaja v koraku s časom tudi na področju, ki v zadnjih letih doživlja najhitrejši napredek, in to je varnost. Nabor asistenčnih sistemov je namreč bogatejši kot pri nekaterih tudi novejših konkurentih, saj med drugim zna prepoznavati prometne znake, opozarjati na nenamerno menjavo voznih pasov, samodejno zavirati v sili, zaznavati premikajoče se objekte okrog vozila in še bi lahko naštevali. Seveda pa vrhunec predstavljajo tehnologije vožnje, zbrane v paketu ProPILOT, ki med drugim zajemajo radarski tempomat ter sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu.
Qashqaiju pa ni tuja niti povezljivost. Info-zabavni sistem NissanConnect namreč že sam ponuja sodoben navigacijski sistem, hkrati pa omogoča povezljivost in uporabo dodatnih funkcij, ki jih omogočata oba najbolj razširjena operacijska sistema pametnih mobilnih telefonov. Tukaj pa je tudi še ozvočenje proizvajalca Bose, kar pomeni, da bo zvok, ki bo prišel v kabino, zadovoljil tudi voznike in potnike z nekoliko bolj ostrim sluhom.
FOTO: Uroš Modic