T. R. K. | 29. 6. 2024, 08:00

Ste se kdaj vprašali, zakaj v nakupovalnih centrih ni oken? Razlog vas bo presenetil

Profimedia

Prvi nakupovalni center brez oken je bil v Ameriki postavljen leta 1956. 

Ste se kdaj spraševali, zakaj v nakupovalnih centrih ni oken? Vse se je začelo leta 1956 v Ameriki, ko se je za vedno spremenila nakupovalna izkušnja. Nova oblika maloprodaje je namreč združila vrvež trgovine na glavni ulici in ga poustvarila v stavbi, ki pa - namenoma - ni imela oken. 

Strategija je bila premišljena. To so bili varčevalni ukrepi za upravljavce nakupovalnih središč, ki so bili namenjeni temu, da bi vplivali na obiskovalce nakupovalnih središč. Tako bi namreč le-ti potrošili več. Nenaravna svetla umetna razsvetljava pa je ob tem poskušala ustvariti večno dnevno okolje. Na ta način so obiskovalci nakupovalnega središča ostajali dlje, kot je bilo mišljeno, porabili pa so več, kot so želeli, poroča CNN.

Burt Flickinger, strokovnjak za trgovino na drobno in direktor svetovalnega podjetja Strategic Resource Group, je za CNN povedal, da se trgovski centri izogibajo oknom tudi zaradi načina prodaje. Burt Flickinger, strokovnjak za trgovino in direktor svetovalnega podjetja Strategic Resource Group, je za CNN povedal, da se trgovski centri načrtno izogibajo oknom, saj tako prodajo več. 

Tina kosec/BOBO

Manj oken in več sten je po njegovih besedah pomenilo več prostora za trgovce na drobno, ki so lahko dodali več  polic, da so lahko založili svoje izdelke in povečali prodajo na kvadratni meter v svojih trgovinah. Prostora tako ni bilo treba rezervirati za okna, ki bi ponudila le dolgočasni pogled na parkirišče.

Toda najbolj zvijačen razlog za omejitev oken v nakupovalnih središčih je ta, da kupci izgubijo občutek za čas. "Kupci brez oken ne morejo videti deževne ali snežne nevihte, ki piha v notranjost. Nakupovanje brez oken ustvarja okolje potrošnje brez motečih dejavnikov," je dejal Flickinger. "Ko imajo ljudje občutek brezčasnosti in udobja, družine porabijo več, ker se lahko osredotočijo samo na trgovine in izkušnjo v nakupovalnem središču," je še dodal. 

Novo na Metroplay: Luka Mesec o sedanjem delu vlade in dosežkih, ki bi jih izpostavil