A. B. | 3. 4. 2022, 18:36

Iznajdljivost ne pozna meja. Namesto DIZLA po rezervoar RASTLINSKEGA OLJA?

Lahko tako prihranimo?

Profimedia

V Sloveniji za liter dizelskega goriva odštejemo nekaj več kot 1,5 evra. Ali se nam splača namesto dizla avtomobilski rezervoar napolniti kar z rastlinskim oljem? 

Strokovnjaki nemškega avtokluba ADAC jasno svarijo pred tovrstnim eksperimentiranjem, poročajo na Žurnal24. "Največja težava je temeljna razlika v viskoznosti v primerjavi z običajnim dizlom. Rastlinska olja povzročajo težave pri zagonu in negativno vplivajo na zmogljivost in življenjsko dobo motorja." Dodajajo, da "Ne gre le za zmanjšano moč motorja, srednjeročno je to slabo za motor oziroma lahko poškodujete tudi sistem za gorivo."

Mnenju se je pridružil tudi profesor nemškega tehnološkega inštituta Thomas Koch, ki je za nemško revijo Focus Online potrdil, da je vnetljivost rastlinskega olja iznatno slabša, hkrati pa z izgorevanjem okolje onesnažuje še toliko bolj. 


Pri starejših dizelskih motorjih pa naj bi bila situacija vendarle nekoliko drugačna

Kot je povedal Koch: "Vbrizgavanje pri starejših dizelskih motorjih je precej drugačno. Pogosto nimajo občutljivih senzorjev, ki se takoj odzovejo na razlike v napačnem gorivu. Zato lahko starejši dizelski motorji z distribucijskimi črpalkami za vbrizgavanje vsaj začasno delujejo s pomočjo rastlinskih olj." 

Takšna vozila so pred leti predelovali z namenom boljšega prenašanja alternativnih goriv. V nekatere avtomobile, denimo stari mercedes 123 z dizelskimi motorji OM615, lahko natočimo tudi olje iz "supermarketa" V OM615/616 lahko vlijete skoraj vse," pravi razvijalec Thomas Koch. 

Sončnično olje.

Sončnično olje.

Profimedia

Kaj o tem menijo slovenski mehaniki? 

Trikratni mehanik leta, Primož Rožnik je za Žurnal24 poudaril, da se tovrstnim eksperimentom raje izognimo, saj z njimi tvegamo ne le okvare, temveč visoke stroške popravil. 

"Olje od cvrtja ima zelo veliko nečistoč in različnih ostalih primesi, ki lahko negativno vplivajo na vse dele sistema vbrizga goriva – črpalke, injektorje, tesnila, cevi … Filtri se kljub pred filtriranemu olju zelo radi mašijo. Stroški popravil pa ne upravičijo prihranka pri nabavni ceni takega goriva, saj ga je za uporabo treba mešati z dizelskim gorivom." 

Zanimiva ideja pa vendarla ni vredna eksperimenta, ki bi tvegal stroške popravila vašega avtomobila. Zato dejanje toplo odsvetujemo. 

Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev