17. 5. 2020, 22:27 | Vir: STA

Nastanitvene storitve bodo zaradi ukrepov drugačne, kot smo jih vajeni

profimedia

NIJZ je pripravil priporočila tudi za vse ponudnike turističnih storitev in njihove uporabnike. Bivanje v hotelih, kampih in podobne dejavnosti bodo zaradi ukrepov potekali drugače kot nekoč. Med drugim bodo morali pri aktivnostih na prostem še posebej paziti na uporabljeno opremo, pri nastanitvenih enotah pa, da bo čim manj srečevanja gostov.

S postopnim oživljanjem turizma bodo nekatere dejavnosti zaživele že v ponedeljek, ko se odpirajo namestitveni obrati do 30 sob, zaprti pa za zdaj ostajajo tisti z več nastanitvami, tisti za potrebe zdraviliškega zdravljenja, wellness in fitnes centri, bazeni, vodne aktivnosti ter diskoteke in nočni klubi.

Za obrate z nastanitvenimi enotami, kot so hoteli, apartmaji, sobe, stanovanja in turistične kmetije, poleg splošnih navodil za gostince v restavracijah po priporočilih Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) veljajo še različni pristopi, da bi se gosti čim manj srečevali, kot so časovnice, razporeditve v jedilnici ali ponudba zajtrka v sobi s predhodnim naročilom.

Pri ponudbi sob mora izvajalec s prilagoditvami in ponudbo zagotavljati eno- ali dvoposteljne sobe, v nastanitvenih enotah z več posteljami so lahko le gosti iz istega gospodinjstva. Iz sob morajo odstraniti tekstilne dekorativne elemente na oblazinjenem pohištvu in posteljah.

Pri sicer poudarjeni skrbi za čiščenje in razkuževanje pa velja tudi, da se lahko v primeru večdnevnega bivanja dnevno čiščenje opravi le na izrecno željo gosta.

Pri obiskih kampov NIJZ svetuje omejevanje številčnih druženj, prostori za kampiranje ali postajališča za avtodome bodo morali biti primerno označeni in urejeni, da bodo gostom zagotovili zadostno razdaljo, po možnosti naj ločijo vhode in izhode v skupne prostore. Tudi v kampih ne bodo smeli uporabljati otroških igral.

S ponedeljkom bodo lahko gostinci sicer stranke gostili tudi v notranjost lokalov. A bodo morali gostje v zaprtih prostorih nositi masko pri prihodu do mize, odhodu od mize ter pri uporabi sanitarij. Za slednje priporočajo gostincem razporeditev prostorov tako, da omogočijo zadostno razdaljo. Sušilniki za roke pa morajo biti izključeni.

V restavracijah in gostinskih lokalih med drugim svetujejo čim manj stikov med osebjem in gosti z uvedbo rezervacij ali brezstičnega naročanja hrane in pijače ter plačevanja. Svetujejo razporeditev miz z zadostno razdaljo, za omejevanje stikov pa je možna tudi uporaba fizičnih pregrad.

Izvajalci bodo morali preprečiti dostop do otroških igral ter odstraniti predmete, ki bi se jih lahko dotikalo več gostov. Svetujejo tudi, da naj ne uporabljajo samopostrežne ponudbe, kot so solatni bari ali plošče s hrano. NIJZ odsvetuje uporabo namiznih prtov in blazin za stole, če jih ni možno uspešno razkužiti po vsakem gostu.

Izvajalci turističnih in gostinskih storitev naj bi tudi preprečili zbiranje gostov ob čakanju na storitve, pri tem lahko uporabljajo oznake na tleh. NIJZ pa jim svetuje tudi, naj splošna priporočila in navodila tako za zaposlene kot goste namestijo na več vidnih mestih, vedno pa ob vstopu v objekte ali parke.

Za turistične agencije veljajo priporočila o posamičnem vstopanju oziroma onemogočanju srečevanja, za goste naj bi bil na voljo ločen pisalni pribor, ki ga morajo razkužiti za vsakim uporabnikom. Po novem bodo morali promocijske in reklamne materiale ter prospekte gostom ponuditi zgolj na njihovo željo.

Na področju turističnih aktivnosti na prostem, vključno z vodnimi in podvodnimi aktivnostmi ter jamskim svetom, pa NIJZ priporoča, da jih organizirajo za posameznike oziroma za člane istega gospodinjstva ali manjše skupine. Pri tem so še izpostavili, da se v jamskem svetu nizki in ozki prostori lahko obravnavajo kot zaprt prostor.

Za aktivnosti na prostem predlagajo še čim manj stičnih površin, kot so interaktivne karte, vrtiljaki za vstopanje, mesta za posedanje, za tista mesta, ki se jih lahko dotika več oseb in jih ni možno razkuževati po vsakem uporabniku, kot so adrenalinski parki ali plezalne stene, pa naj obiskovalci uporabljajo zaščitne rokavice in razkužila.

Pri teh dejavnostih so v NIJZ še posebno pozornost namenili opremi, kot so neoprenske obleke, sedla, varnostni pasovi, čelade in očala. Izvajalci morajo gostom opremo dodeliti posamezno, če posamezniku ne ustreza, jo morajo razvrstiti med "nečisto". Po končani aktivnosti pa jo morajo zbrati in odnesti v čiščenje in razkuževanje; "čisto" in "nečisto" opremo morajo primerno ločiti.

Pri igralniški dejavnosti so izpostavili ustrezno razporeditev igralnih avtomatov in miz, razdalje so lahko manjše ob uporabi fizičnih pregrad. Površine in predmete, ki se jih lahko dotika več oseb, kot so žetoni, površine igralnih miz, ročice in tipke igralnih avtomatov, pa je treba pogosto čistiti in razkuževati.

Novo na Metroplay: Karin Velikonja | Slovenka, ki je odprla prvi holistični studio v Evropi