10. 12. 2024, 12:42 | Promocijska objava
Nogavice, prepletene s spomini: generacija Z v Evropi obožuje darila, ki prinašajo doživetja
Najnovejše slušalke AirPods? Ne bo jih zavrnil. Dizajnerska torba za vikend izlete? Ne bo jim rekla "ne." A najnovejša raziskava družbe Mastercard, ki je proučevala želje generacije Z v Evropi, razkriva, da so takšna darila pogosto le korak do nečesa večjega – nepozabnih doživetij.
Številni mladi Evropejci so prepričani, da se najboljša darila ne poklanjajo več v škatlah, temveč se zapišejo v spomin. Skoraj dve tretjini (63 %) mladih od 18 do 24 let letos povečuje svoje trošenje za doživetja – več kot katera koli druga starostna skupina v Evropi.
Doživetja, ki puščajo največji vtis na generacijo Z, so obisk destinacije z osebnega seznama želja (68 %), ogled nastopa najljubšega izvajalca v živo (53 %), obisk sanjske restavracije (42 %) ter bivanje v edinstvenem ali svetovno znanem hotelu (41 %).
Pri tem ne gre le za privlačnost samega dogodka. Skoraj polovica (47 %) vprašanih iz generacije Z kot glavni razlog za naložbo v doživetje navaja osebne stike, ki jih s tem gojijo. Svoj del pa morda doda tudi tako imenovani strah pred zamujenimi priložnostmi (FOMO).
»Čas letošnjih decembrskih praznikov je za evropske kupce idealen čas za razmislek, kaj resnično prinaša veselje, kar še zlasti velja pri izbiranju daril za najstnike in mlade odrasle,« povzema Beatrice Cornacchia, izvršna podpredsednica marketinga in komunikacij za Evropo, Srednji vzhod, Afriko in Azijsko-pacifiško območje družbe Mastercard. »Generacija Z ima zelo rada darila v obliki doživetij, saj jim omogočajo, da te posebne trenutke delijo s prijatelji in družinskimi člani. V družbi Mastercard smo ponosni, da omogočamo neprecenljiva doživetja, ki ljudem prinašajo to, kar imajo radi, ter ob tem pomagamo ustvarjati spomine za vse življenje.«
Generacija Z obožuje velika in majhna doživetja
Mlajše generacije si želijo tako svetovljanskih kot tudi intimnejših, lokalnih doživetij. Skoraj trije od petih pripadnikov generacije Z (55 %) si želi obiskati koncerte svetovno znanih glasbenikov na velikih prizoriščih, medtem ko jih 43 % enako uživa v manjših nastopih neodvisnih izvajalcev v lokalnem okolju. Podobno si jih 44 % želi privoščiti koktajl v prestižnem lokalu v mestu, medtem ko bi polovica (50 %) raje izbrala domač obrok v družinsko vodeni restavraciji. Potovanja in turizem se uvrščajo med najbolj iskana doživetja pripadnikov generacije Z, pri čemer si jih 50 % želi izkusiti še več. Tri od desetih oseb iz generacije Z izražajo navdušenje nad večkratno ponovitvijo doživetja v različnih okoljih ali na različnih lokacijah.
Še posebej mladi so pripravljeni odšteti več za doživetja, ki vključujejo potovanje. Milenijci (37 %) in pripadniki generacije Z (40 %) pravijo, da so pripravljeni potovati za doživetje, ki si ga zelo želijo. Ko gre za družbena omrežja in njihov vpliv na odločitev, kam potovati, je ta največji v starostni skupini od 18 do 24 let (27 %). Potovanjem sledijo glasbeni dogodki v živo (38 %), na tretjem mestu pa so z 31 % kulinarična doživetja, kot je obisk restavracije.
Ne glede na to, ali je v igri raziskovanje novih krajev, obisk dogodkov v živo ali uživanje v prav posebni večerji – generacija Z si želi daril, ki prinašajo pustolovščine, povezovanje z drugimi in trajne spomine, kar predstavlja svež pogled na praznično obdarovanje, kjer so zdaj v ospredju preživljanje skupnih trenutkov, ustvarjanje spominov in resnično uživanje v decembrskem vzdušju.