6. 4. 2020, 14:34
O nakupih potrošnikov v Sloveniji v obdobju trajanja virusa COVID-19
Za izbrane trgovske verige, ki za opazovane blagovne skupine skupaj predstavljajo več kot polovico ustvarjene maloprodajne vrednosti v Sloveniji, beležijo pri Nielsen rast prodaje v višini 67 % v tednu med 9. in 15. marcem 2020 glede na primerljivo obdobje lanskega leta.
Glede na analizo podatkov panela maloprodaje, ki jo je za opazovane blagovne skupine izbranih trgovskih verig pripravila agencija Nielsen, je povsod po svetu zabeležena rekordna prodaja izdelkov za zaščito zdravja, kot so na primer medicinske maske in sredstva za dezinfekcijo.
Z naraščanjem števila obolelih za virusom COVID-19 je moč opaziti tudi spreminjanje načina nakupovanja pri kupcih blaga široke potrošnje, saj so le-ti k nakupovanju pristopali v širšem obsegu.
V Sloveniji je prodaja opazovanih blagovnih skupin pri izbranih trgovskih verigah v tednu med 9. in 15. marcem narasla za 67 % glede na primerljivi teden preteklega leta (11.–17. marca 2019).
Strah pred posledicami je med drugim ljudi pognal v trgovine in obsežnejše nakupe, tako smo v obdobju med 9. in 15. marcem 2020 za blagovne skupine, ki jih v panelu maloprodaje spremlja Nielsen (ACNIELSEN raziskovalna družba, d.o.o.) pri izbranih trgovskih verigah zabeležili 67% povečanje vrednostne prodaje v primerjavi s primerljivim tednom v letu 2019 (11.–17. 3. 2019). Ustvarjena prodajna vrednost je bila 64 % višja za prehrambene blagovne skupine, med tem ko so neprehrambene beležile 77% vrednostno rast.
Za blagovne skupine kot so moka, riž in testenine beležimo v tednu med 9. in 15. marcem 2020 več kot 300% rast v primerjavi s primerljivim tednom preteklega leta. Žitni kosmiči, žitarice za kuhanje, konzervirano meso, že pripravljene omake in juhe v vrečkah so tiste blagovne skupine, kjer beležimo vrednostno rast prodaje od 200-300 %. Enako velja za toaletna mila in gumijaste rokavice, za slednje v naslednjem tednu, torej od 16. – 22. marca 2020, beležimo skoraj 400% rast vrednostne prodaje v primerjavi s primerljivim tednom v letu 2019 (18. 3.–24. 3. 2019).
Potrošniki so se založili tudi s papirnatimi izdelki, vključno s toaletnim papirjem, ter detergenti za pranje perila, medtem ko je na primer blagovna skupina alkoholnih pijač zabeležila negativno rast vrednostne prodaje.
Nielsen je v povezavi z virusom COVID-19 identificiral 6 različnih stanj oziroma faz, skozi katere prehajajo potrošniki, začenši s proaktivnimi nakupi, ki so posledica skrbi za zdravje, do stabilizacije razmer oziroma vračanja življenja nazaj v neko novo „normalnost“.
V času prve in druge faze, ki je po ocenah Nielsen-a v Sloveniji trajala zadnja dva tedna v februarju in v prvem tednu marca, so potrošniki kupovali še razmeroma premišljeno, s povečanim zanimanjem za proizvode, ki so pomembni za splošno zdravje, podobno kot so to počeli v preteklih letih v času gripe in povečanih prehladnih obolenjih.
V tretji fazi, od 9. do 15. marca, ko smo v Sloveniji že beležili povečevanje števila obolelih in ko so bili najavljeni novi preventivni ukrepi vlade, so potrošniki prešli v fazo, v kateri so nakupe razširili na več blagovnih skupin kot običajno, potrošili več za posamezen nakup kot sicer in delali zaloge živil in izdelkov za gospodinjstvo. V tem obdobju je bilo že moč zaznati nadpovprečne nakupe preko spletnih strani trgovcev blaga široke potrošnje.
Lahko rečemo, da zadnja, šesta faza, predstavlja za nas vse luč na koncu tunela. To je obdobje, za katerega je predvideno vračanje življenja nazaj v dnevne rutine, obenem pa je to faza, ki oznanja še večji poudarek skrbi za zdravje in higienske navade.
Takrat bomo lahko tudi že videli, kakšen vpliv bo virus COVID-19 imel na indekse prodaje blaga široke potrošnje, ter kolikšen vpliv je pustil na morebitne spremembe v načinu nakupovanja, odnosu do trgovskih blagovnim znamk napram znanim blagovnim znamkam, kot tudi to, ali je morebiti prišlo do sprememb pri povezanosti, ki jo v odnosu do trgovskih verig čutijo potrošniki.
Nielsen je globalno podjetje za merjenje in analiziranje podatkov, ki zagotavlja najbolj popoln in zaupanja vreden pogled na potrošnike in tržišča po vsem svetu. Naš pristop združuje Nielsen podatke z drugimi viri podatkov, da bi naročnikom po vsem svetu pomagali razumeti, kaj se dogaja zdaj, kaj se bo dogajalo v prihodnosti in kako glede na to, kar vemo, sprejemati odločitve.
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc