Novice Promocijsko sporočilo

Od ideje do izdelka - kako nastane popolno poslovno darilo?

18. 4. 2025, 09:00
Od ideje do izdelka - kako nastane popolno poslovno darilo? (foto: promocijska fotografija)
promocijska fotografija

Poslovno darilo ni le predmet – je premišljen izraz hvaležnosti, ki krepi vezi s strankami in partnerji. A kako nastane tisti popolni kos, ki pusti vtis? Pot od prve ideje do končnega izdelka je polna ustvarjalnosti, načrtovanja in pozornosti do detajlov. Ne gre le za izbiro uporabnega ali lepega darila, temveč za zgodbo, ki jo sporoča – o vaši blagovni znamki, vrednotah in odnosu do prejemnika. Kako torej združiti praktičnost, estetiko in osebno noto v darilu, ki bo ostalo v spominu?

Poslovna darila so temeljno orodje poslovne komunikacije. Z njimi gradimo in utrjujemo poslovne odnose, pa naj gre za vezi z lastnimi zaposlenimi, s poslovnimi partnerji ali s strankami. Vsem njim je ob določenih (posebnih) priložnostih treba izraziti hvaležnost, spoštovanje in naklonjenost oziroma jim s predajo poslovnega darila sporočiti, da cenimo njihov trud ter da je njihov prispevek h končnemu rezultatu podjetja pomemben.

Tovrstni način obdarovanja velja za starodavno prakso, ki je sčasoma postala del vsakodnevnega poslovnega protokola. Raziskave celo kažejo, da imajo poslovna darila izjemno pozitivne učinke in da, dolgoročno gledano, sodijo med najučinkovitejše poteze ter, nikakor zanemarljivo, najcenejše oglaševalske postopke. Poslovna darila so namreč tako rekoč brezplačna reklama.

Poslovna darila izpolnjujejo več namenov

Poslovna darila se praviloma podarjajo ob posebnih priložnostih, med kakršne štejejo prednovoletni čas, zaključek poslovnega leta, konec sezone, organizacija ali udeležba na katerem od kongresov, sejmov ali festivalov, posebni dosežki podjetja, sklenitev novega partnerstva, obeleževanje obletnic ter druge prelomnice v delovanju podjetja.

V povezavi z vsemi njimi se poslovnim darilom pripisujejo naslednje značilnosti:

Poslovna darila krepijo poslovne odnose, toliko bolj, ko gre za obdarovanje poslovnih partnerjev in zaposlenih, kajti poslovna darila vzbudijo pozitivna čustva (presenečenje, veselje, zadovoljstvo, hvaležnost), kar pomeni, da poslovna darila ustvarjajo posebno vez, ki temelji na zaupanju ter zvestobi. Prav ta dva zvišujeta možnosti uspešnega sodelovanja tudi v prihodnosti.
Poslovna darila povečujejo ugled podjetja, saj odražajo skrb za prejemnika in tega obdarijo s pozornostjo. Posebej to velja, ko so poslovna darila izbrana na osnovi individualnih potreb, želja in okusov, kar se priporoča za poslovna darila ob upokojitvi ali ob sklenitvi posebnega partnerstva. Na splošno poslovna darila povezujejo prejemnika poslovnega darila z dejavnostjo podjetja.
Poslovna darila širijo prepoznavnost blagovne znamke in veljajo za najboljšo reklamo, ker se ta izvaja praktično kjerkoli ter kadarkoli. S tem, ko nekdo uporablja poslovno darilo v povsem vsakdanjih situacijah, širi informacije o podjetju in povečuje njegovo prepoznavnost, s tem pa se vrednost samega poslovnega darila zvišuje.

Zanimivosti, povezane s poslovnimi darili:

● Poslovna darila ne smejo nikoli vsebovati osebnega sporočila. Poleg tega je najprimernejši čas za njihovo izročitev neposredno po sestanku, s čimer se izognemo ustvarjanju pritiska pred morebitnim podpisom pogodbe o sodelovanju.
● Poslovna darila je vljudno odpreti pred očmi tistega, ki obdaruje, saj mu s tem izkažemo hvaležnost.
● Na Kitajskem imajo poslovna darila izjemno pomembno vlogo pri sklepanju novih poslovnih sodelovanj. Tako si poslovni partner, ki takoj po podpisu pogodbe odpre steklenico konjaka obeta dolgo in uspešno skupno poslovanje.
● V Italiji je poslovna darila nadvse pomembno izročiti, še preden ta prejmemo sami. S tem poskrbimo za uspešno sodelovanje, medtem ko v nasprotnem tvegamo, da to ne bo pripeljalo do želenih rezultatov.

Poslovna darila od ideje do izvedbe

Morda se zdi, da je poslovna darila lahko izbrati in da je obdarovanec vesel vsake, četudi majhne pozornosti, a praksa kaže, da temu ni tako. Izbira poslovnih daril je precej kompleksna ter terja nekaj truda, energije in časa, predvsem pa dobro poznavanje obdarovancev.

Ne nazadnje se za poslovna darila odločimo, ker s tem korakom želimo doseči določene rezultate, do teh pa bo prišlo izključno, če bodo poslovna darila izbrana skrbno, z upoštevanjem panoge, znotraj katere delujemo, strategije našega podjetja in obdarovančevih navad, želja ter potreb.

Od ideje do izdelka - kako nastane popolno poslovno darilo?
promocijska fotografija

1. KORAK: Analiza – komu so poslovna darila namenjena in kakšen je njihov pomen?

Poslovna darila za poslovne partnerje zagotovo ne bodo enaka tistim poslovnim darilom, namenjenim strankam. Zato je treba že na začetku določiti, koga želimo s posameznimi poslovnimi darili obdarovati, saj je od tega odvisna vrednost poslovnih daril oziroma njihov obseg.

2. KORAK: Izbira poslovnih daril – so ta povezana s točno določenim dogodkom?

Za poslovnimi darili se običajno skriva koncept, ki uresničuje dolgoročno vizijo podjetja. Iz tega razloga morajo poslovna darila, če gre za obdarovanje na sejmih, kongresih ali festivalih, svojo vlogo izpolnjevati prav tam, če želimo z njimi le opozoriti na naše podjetje, da se bodo ljudje ob prvi priložnosti, ko bodo iskali našo storitev ali izdelek, spomnili prav na nas, pa naj bodo poslovna darila univerzalnejše narave, namenjena vsakodnevni uporabi, saj bodo tako dosegla najširšo množico.

3. KORAK: Priprava poslovnih daril – logotip, slogan, ime ali kontaktni podatki?

Izbrana poslovna darila je treba opremiti s prepoznavnimi elementi našega podjetja, kar lahko pomeni bodisi logotip podjetja bodisi njegov slogan, ime, kontaktne podatke, najprepoznavnejši izdelek ali pa celo nekaj, s čimer bomo zaradi drugačnosti vzbudili pozornost vsakogar.

Na tej točki se je prav tako treba odločiti za vrsto opremljanja z naštetimi elementi, in sicer so na voljo tisk, vezenje ter gravura.

4. KORAK: Izdelava poslovnih daril – z Magma poslovna darila do uspešnega obdarovanja.

Izbrana poslovna darila, za katera je izdelano (in potrjeno) oblikovanje, se pošlje v izdelavo, nakar se jih izroči tistim, katerim so tudi namenjena. Za daleč najzanesljivejšo izbiro, ko gre za poslovna darila, velja slovensko podjetje Magma poslovna darila, ki sprva pripravi ponudbo, katero je treba potrditi in plačati po predračunu ali naročilu, nato izdela digitalni predogled, izdelek pošlje v tisk, vezenje ali gravuro ter poslovna darila dostavi ali pripravi za osebni prevzem.

Od ideje do izdelka - kako nastane popolno poslovno darilo?
promocijska fotografija

Magma poslovna darila je podjetje s stalno zalogo najbolj prodajanih izdelkov v razstavni sobi, tudi sicer pa z dobro poslovno mrežo dobavo več kot deset tisoč različnih poslovnih daril garantira v manj kakor petih delovnih dneh. Z delovanjem, katerega začetek sega v leto 1998, je doslej poslovna darila izdelalo za več kot 20.000 strank, medtem ko letno poskrbi za kar milijon poslovnih daril. Znano je po zanesljivosti, kakovosti in prostranem skladišču, nudi pa tako tisk kot vezenje in gravuro, odvisno od vrste posameznega poslovnega darila.

Pri tem je dobro vedeti, da tisk izvaja kot tampotisk, sitotisk, transferni tisk, reliefni tisk, transferni tisk na keramiko, UV-digitalni tisk, Epoxy tisk, cilindrični sitotisk in v obliki sublimacije, digitalno potiskanega papirja ter nalepk. Vezenje, ker vsak material za izdelavo veza ni primeren, opravlja na majice, puloverje, jakne, kape in tkane vrečke, gravuro, za katero je značilno, da ne podpira izbire barve, ker je ta odvisna od podložne barve ter same strukture materiala, pa najpogosteje opravi v beli, črni ali črno-sivkasti barvi.

Več informacij na telefonskih številkah +386 (0)51 310 305 in +386 (0)3 490 52 00 ter elektronskem naslovu info@magmaposlovnadarila.si.