Plesniv sir, miši, ki bezljajo po trgovini ... Vse to so dokumentirali novinarji v znani trgovski verigi.
Novinarji nemške revije Stern in oddaje RTL Team Wallraff trgovski verigi Kaufland očitajo pomanjkljivosti na področju higiene in varnosti živil. Nova preiskava oddaje "Team Wallraff – Reporter pod krinko" razkriva zaksrkbljujoče vpoglede v vsakdanjik zaposlenih pri Kauflandu, eni največjih nemških verig supermarketov, ki je del skupine Schwarz, kamor spada tudi Lidl, je zapisano na spletni strani RTL-a.
Številne informacije in pogovori z notranjimi viri so ekipo preiskovalnega novinarja Günterja Wallraffa spodbudili k skoraj enoletni, po vsej državi razširjeni raziskavi. Skupno so preverili 50 poslovalnic Kauflanda v dvanajstih zveznih deželah, rezultati pa so zelo neprijetni. V več kot 80 odstotkih primerov so novinarji naleteli na plesen v hladilnih skrinjah. Poleg tega sta novinarki, ki sta delali pod krinko, dokumentirali, kako plesniva živila pridejo v prodajo, kako se prekinjajo hladne verige in kako pomanjkljivi higienski ukrepi ogrožajo varnost živil. Poročanje RTL-a so povzeli tudi drugi nemški mediji.
Team Wallraff deckt Mängel auf – Kaufland reagiert mit personellen Konsequenzen#Handel #Kaufland #Lebensmittel #Supermarkt #Unternehmen #wochenblattnewshttps://t.co/o29moWdz0h pic.twitter.com/U4zhu7sopL
— Wochenblatt (@wochenblattnews) April 4, 2025
Pokvarjena živila spet na police?!
Kot prodajalka na oddelku svežih izdelkov je preiskovalna novinarka v poslovalnici Kauflanda v Bad Tölzu večkrat prejela navodila sodelavcev, naj očitno pokvarjeno ali pretečeno blago še naprej prodaja. Plesnive hlebce sira naj bi preprosto obrezala in jih znova postavila na prodajno polico.
Poleg tega je novinarka RTL-a prejela navodila, naj pretečene izdelke s svežega oddelka prepakira v plastično embalažo za samopostrežni oddelek, jih ponovno označi in doda nove datume roka uporabe. Kaufland se je na očitke odzval z izjavo: "Vaši opisi ravnanja z blagom na oddelku nikakor ne ustrezajo našim smernicam. Vaša vprašanja smo vzeli kot povod za temeljit pregled naših postopkov v Bad Tölzu in jih temeljito preverjamo. Preiskave še potekajo."
Miši in nehigienske razmere
Preobremenjeni zaposleni v trgovinah so poročali o občutku časovnega pritiska – pogosto na račun higiene. To potrjujejo tudi ugotovitve preiskovalnih novinark: od plesni v hladilnikih do prisotnosti miši v eni izmed poslovalnic v Homburgu (dežela Saška). Tam je nočna kamera pod policami s piškoti in pecivom v šestih nočnih urah zabeležila 48 gibanj miši. Ena od novinark je poleg tega odkrila mišje iztrebke pri košarah za kruh in v bližini hrane. Očividci so redakciji celo poslali fotografije, ki naj bi prikazovale mrtvo miš na embalaži za toast.
Kaufland se je na vprašanje RTL-a odzval tako: "To poslovalnico bomo predvidoma od maja 2025 posodobili tako gradbeno kot tehnično. Modernizacija bo pomembno pripomogla k učinkovitemu preprečevanju pojava škodljivcev. Od pojava škodljivcev leta 2024 tesno sodelujemo s pristojnim organom za nadzor hrane in s strokovnjaki. Izvedeni ukrepi že delujejo, kar so potrdili tudi pri ponovnih pregledih s strani nadzornega organa."
Kako pa je s čiščenjem?
Nekateri zaposleni v trgovinah so izjavili, da zaradi velikih časovnih pritiskov ni mogoče dosledno upoštevati higienskih standardov. Po navedbah preiskovalnih novinarjev primanjkuje tudi profesionalnih čistilnih služb. Temeljito čiščenje naj bi se tako izvajalo le pred napovedanimi inšpekcijami. Kaufland se je odzval tako, da je v dveh supermarketih uprava zamenjala vodje trgovin, gre za trgovini v Bad Tölzu in Homburgu, ki sta bili predmet preiskave. Sicer pa ima Kaufland v Nemčiji več kot 770 trgovin in več kot 90.000 zaposlenih.