7. 11. 2021, 07:29 | Vir: STA

Pet britanskih živilskih trgovcev obljubilo, da bodo v 10 letih prepolovili izpuste

profimedia

Vodje petih največjih britanskih trgovskih verig, Tesco, Sainsbury's, Waitrose, Co-op in M&S, so obljubili, da bodo do konca tega desetletja prepolovili vpliv, ki ga trgovina s hrano v enem tednu pusti na okolju. Ob tem so v luči zmanjšanja uničenja narave napovedali sodelovanje s Svetovnim skladom za naravo (WWF).

Z obljubo nameravajo prepoloviti vpliv na globalno segrevanje, zmanjšati obseg krčenja gozdov, napraviti kmetijstvo in pridelavo morske hrane okolju prijaznejša ter zmanjšati živilske odpadke ter odpadno embalažo, poroča nemška tiskovna agencija dpa. Supermarketi, ki skupaj dosežejo več kot polovico nakupovalcev hrane v Združenem kraljestvu, bodo vsako leto WWF posredovali podatke o napredku na posamičnih področjih in objavili ukrepe za zmanjšanje.

Poleg tega so omenjeni supermarketi obljubili, da bodo pred koncem prihodnjega leta postavili znanstveno utemeljene cilje, s katerimi bodo pomagali ohraniti globalno segrevanje pod 1,5 stopinje Celzija glede na predindustrijsko dobo. Cilji bodo zajemali vse kategorije emisij.

"Kot izvršni direktorji vodilnih trgovcev s hrano v Združenem kraljestvu se zavedamo, da je prihodnost brez narave prihodnost brez hrane. Do leta 2030 moramo ustaviti izgubo narave," so se strinjali v skupni izjavi.

Izvršna direktorica WWF Tanya Steele je medtem ocenila, da se ne bo mogoče spopasti s podnebnimi spremembami in ohraniti globalnega segrevanja pod 1,5 stopinje Celzija, ne da bi se ukvarjali z globalno oskrbo hrane.

"Proizvodnja hrane je ena največjih groženj našemu planetu. S podnebnimi in naravnimi izrednimi razmerami se bomo spopadli le, če bodo svojo vlogo odigrali tudi trgovci s hrano," je dodala.

Obljube, ki so jih dali izvršni direktorji trgovcev Tesco, Sainsbury's, Waitrose, Co-op in M&S, po njenem mnenju pomenijo veliko spremembo. Steelova ob tem upa, da bodo njihovih stopinjam sledili drugi trgovci na drobno s hrano, da bo lahko vsak kupec prepričan, da izdelki, ki jih kupijo, ne spodbujajo podnebne krize in potiskajo dragocenih prostoživečih živali bližje robu.

Živilski sektor je odgovoren za več kot 30 odstotkov skupnih podnebnih emisij in 60 odstotkov izgubljene narave po vsem svetu, zato je zmanjšanje vpliva te dejavnosti lahko pomemben korak v boju proti podnebnim spremembam. Dejavnost namreč vsako leto izpusti 17,3 milijarde ton ogljikovega dioksida, kar je približno 19-krat več kot komercialna letala.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj