14. 6. 2021, 06:33 | Vir: STA

Potrošniki čedalje bolj osveščeni in se za zavzemajo za trajnostno embalažo

profimedia

Trajnostna embalaža je v spletni prodaji postala nujnost, ne le z okoljskega vidika, ampak tudi z vidika želja kupcev, v najnovejši raziskavi ugotavljata embalažno podjetje DS Smith in javnomnenjski inštitut Ipsos Mori. Tako skoraj tretjina evropskih potrošnikov pravi, da ne kupuje več od podjetij, katerih embalaža ni trajnostna.

Raziskavo o navadah in preferencah potrošnikov sta DS Smith in Ispos Mori izvedla med 24. septembrom in 19. oktobrom 2020. V njej je sodelovalo 9000 ljudi, starih med 18 in 65 let, iz Velike Britanije, Francije, Nemčije, Španije, Poljske, Belgije, Danske, Finske, Nizozemske, Švedske in Portugalske.

V raziskavi ugotavljajo, da so potrošniki bolj okoljsko ozaveščeni kot kadarkoli doslej. Podatki namreč kažejo povečano povpraševanje ljudi po pakiranju iz popolnoma recikliranih materialov in bolj trajnostnih embalažnih rešitvah za spletno prodajo.

Skoraj tretjina evropskih potrošnikov je dejala, da so prenehali kupovati izdelke določenih blagovnih znamk, ker njihova embalaža ni trajnostna. Približno polovica Evropejcev si je zaželela več embalaže iz kartona ali papirja. Največ, 58 odstotkov vprašanih, pa si želi, da bi bili izdelki pakirani v manj embalaže, so ugotovitve raziskave predstavili v DS Smith Slovenija.

Kot so zapisali v sporočilu za javnost, se največ plastike proizvaja za pakiranje izdelkov, nahaja se tudi v gradbenih materialih, tekstilu in potrošniških izdelkih. Po podatkih fundacije Ellen MacArthur povprečen Evropejec porabi več kot 100 kilogramov plastike na leto, osem milijonov ton jo vsako leto konča v morjih, do danes pa se je recikliralo samo devet odstotkov vse proizvedene plastike.

Med pandemijo covida-19 je prišlo do eksplozije spletnega nakupovanja. Kot je pokazala raziskava, je od marca lani dve tretjini Evropejcev pogosteje nakupovalo prek spleta. Med njimi jih 82 odstotkov pravi, da se bodo v enaki meri ali celo pogosteje odločali za spletno nakupovanje tudi po prenehanju državnih ukrepov za zajezitev širjenja koronavirua.

V DS Smith so lani sicer zaznali tudi povečano povpraševanje po trajnostni embalaži za spletno prodajo. Za segment oblačil, obutve in ostalih modnih dodatkov ter za segment embalaže za elektroniko se je povpraševanje povečalo za 35 odstotkov, pri embalaži za pripravljeno hrano in živila pa za 51 odstotkov.

"Kupna moč potrošnikov, ki se raje odločajo za okolju prijazne izdelke, se povečuje, zato obstaja večje tveganje za spletne trgovce, ki ne razmišljajo o trajnostni embalaži, ter za blagovne znamke, ki izdelke pakirajo v okolju škodljivo embalažo, da kupci po pregledu košarice ne bodo zaključili naročila," so še poudarili v DS Smith Slovenija.

Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev