Čeprav tabla prepoveduje parkiranje na pločniku, se številni na to požvižgajo ...
Kolesarski župan Matej Praprotnik na svojih profilih na družbenih omrežjih opozarja na diskriminacijo kolesarjev v mestnem prometu, pa naj gre za lokacije, kjer kolesarske steze niso ustrezno označene ali varne, ali pa za obnašanje preostalih udeležencev prometa do kolesarjev.
Na zadnjem posnetku je izpostavil območje pred slaščičarno Rašica v ljubljanskih Črnučah. Ker je slaščičarna, znana predvsem po svojih krofih, izjemno obljudena, je tam povečana tudi frekvenca prometa.
Čeprav je lastnik slaščičarne pred lokalom postavil tablo, naj stranke ne parkirajo na pločniku, se številni na to požvižgajo in avtomobile "za pet minut", kolikor naj bi trajalo, da skočijo po krofe, puščajo sredi pločnika, s čimer otežujejo prehod kolesarjem, mamam z otroki in uporabnikom invalidskih vozičkov. Ker je v slaščičarni zelo pogosto gneča, pa pet minut lahko traja tudi precej dlje.
Praprotnik je glede na vse to izvedel eksperiment: ker je moral zaradi dveh avtomobilov, parkiranih na pločniku, obvoziti kolesarsko stezo, je tudi sam za kratek čas "ustavil" promet: s kolesom se je postavil na cesto. A njegovo dejanje je bilo takoj deležno ogorčenja voznikov, češ da ogroža promet, čeprav, je povzel, ima za kolesarja vozilo na pločniku povsem enak učinek.
View this post on Instagram
Je težko zapeljati petdeset metrov naprej?
"Motonormativnost. Nikogar ne zmoti avto sredi pločnika, vse pa zmoti pešec sredi ceste. Izgovor "Samo za dve minuti" si lahko privošči le lastnik avtomobila," je k objavi posnetka eksperimenta pripisal Praprotnik.
"Lastnik slaščičarne je postavil znak "Prepovedano parkiranje na pločniku", čeprav bi to morali vozniki že vedeti. Parkiranje na pločniku je prepovedano. To je tudi pot v šolo. Je tako težko zapeljati petdeset metrov naprej, do križišča, varno parkirati in se zadnjih nekaj metrov sprehoditi peš? Samo dve minuti dlje bo trajala pot."
Toda kot so pripomnili tudi Praprotnikovi spletni sledilci, so vozniki avtomobilov enostavno – leni. Tudi pred trgovinami parkirajo neposredno pred vhodom, čeprav tam ni parkirnih mest, včasih pa celo na intervencijskih površinah.
Nekaj pa bo treba, pozivajo pristojne, narediti tudi na območju pred Rašico. "Tale del postaja čedalje bolj nevaren. Bo treba postaviti več kot samo tablo za prepoved. V januarju in februarju je večina pešcev in kolesarjev primorana voziti po cesti, saj vsi parkirajo na pločniku. Potem pa kaj omeniš mamicam, ki so šle po krofe, in te pošlje, kamor sonce ne posije," je bil v komentarju neposreden eden od poznavalcev lokalnega dogajanja.
Novo na Metroplay: Zemlja omogoča, da se zgodi čarovnija | N1 podkast s Suzano Lovec