La. P. | 23. 11. 2023, 08:01

Duhovit predlog občana: bi moral LPP zaradi zastojev razpoloviti ceno vozovnic?

Borut Živulović/BOBO

Avtobusi se v času največjih prometnih konic pogosto zgostijo v dolge kolone, ki se – včasih tudi po uro ali več – ne premaknejo nikamor.

Popoldanska prometna konica, promet v središču prestolnice pa stoji. O podobnem scenariju smo v zadnjem času poročali že večkrat. Čeprav je bila Ljubljana ob popoldnevih, ko se ljudje vračajo iz služb, vedno obremenjena s prometom, se zdi, da ni bilo še nikoli tako hudo kot zdaj, ko na različnih prometno obremenjenih lokacijah v mestu potekajo gradbena dela.

Promet je na območju del močno oviran.

Promet je na območju del močno oviran.

Bobo/Borut Živulovič

V obsežni prenovi je denimo Linhartova cesta, sledi prenova krožnega križišča pri Žalah, ki bo postalo tako imenovano turbo krožišče, na novo pa bodo na občini uredili tudi Železno in Vilharjevo cesta, nadgrajen bo uvodni del Šmartinske ceste, razširjen podvoz pod železnico pri Orto baru, Masarykova cesta in Trg OF pa bosta dobila podobo bulvarja.

Vse to pomeni, da bo promet na območju del močno oviran več let, vendar so omenjena gradbena dela, pravijo na MOL, nujna zaradi prometne ureditve območja Potniškega centra Ljubljana, ki ga bomo dobili v prihodnjih letih.

"Naš cilj je zagotoviti najboljše možne pogoje za javni potniški promet. Da bomo dosegli ta cilj, je treba izvesti več zahtevnih ureditev, tudi gradbenih. Trenutni so zastoji zaradi prevelikega števila vozil na cesti ter zaradi gradbenih del. Gradbenih del na cesti ni mogoče izvajati brez začasnih negativnih vplivov na promet in na bivanjske razmere," so pred časom dejali za Ljubljanainfo. Akutne težave v najbolj prometno obremenjenih križiščih pa trenutno rešujejo s policisti in redarji, ki v prometnih konicah urejajo promet.

Posledice prometa v centru prestolnice najbolj občutijo meščani.

Posledice prometa v centru prestolnice najbolj občutijo meščani.

Bobo

V prometnem zamašku na avtobusu tudi po uro ali več

Posledice prometnega kaosa v centru mesta ironično najbolj občutijo meščani, ki se – bodisi ker želijo narediti nekaj za okolje bodisi ker druge možnosti nimajo – vozijo z avtobusi. Ti se v času največjih konic sploh na območju Slovenske ceste in Bavarskega dvora namreč pogosto zgostijo v dolge kolone, ki se – včasih tudi po uro ali več – ne premaknejo nikamor.

Eden od njih je zato na spletni servis mestne občine poslal duhovit predlog. "Zaradi vsakodnevnih zastojev bi bilo pošteno, da LPP zniža ceno mesečnih vozovnic za polovico, ker skoraj cel šiht naredimo na avtobusih," je zapisal.

Ljubljana je ob popoldnevih, ko se ljudje vračajo iz služb, zelo obremenjena s prometom.

Ljubljana je ob popoldnevih, ko se ljudje vračajo iz služb, zelo obremenjena s prometom.

Borut Živulović/Bobo

Njegov predlog so obravnavali na Oddelku za gospodarske dejavnosti in promet, kjer pojasnjujejo, da vozniki avtobusov v takšnih primerih nimajo neposrednega vpliva na promet, se pa potovanja zaradi zastojev časovno podaljšajo.

"Podaljšanje voznih časov samo po sebi ne predstavlja utemeljenega razloga za znižanje cen prevozov," so odločni, zagotavljajo pa, da so sodelavci LPP skupaj z MOL, policijo, mestnim redarstvom in Javnim podjetjem Ljubljanska parkirišča in tržnice aktivno pristopili k vsakodnevnemu urejanju problematike zastojev v mestnem središču.

"Od začetka izvajanja aktivnosti beležimo občutno zmanjšanje zastojev, posledično pa imajo avtobusi bistveno manjše zamude, časovno območje nastajanja zamud pa se je tudi občutno zožilo in traja zgolj med 15.30 in 16.30," zatrjujejo.

Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc