4. 5. 2022, 12:55

Bomo Slovenci kmalu tankali v Italiji?

Bobo

Po prvomajski podražitvi bencina smo se vprašali, ali bodo Italijani, ki so prej množično hodili po bencin k nam, to počeli še naprej?

Zelo sveži so še spomini na kolone vozil z italijanskimi registrskimi tablicami, ki so na slovenskih bencinskih črpalkah čakali, da napolnijo rezervoar. Razlike pri ceni goriv med Slovenijo in Italijo so bile praviloma vedno precej visoke. Tako so tik pred prvomajskimi podražitvami goriv Italijani pri 50-litrskem tanku bencina na slovenski strani prihranili kar 12,95 evra, medtem ko bi pri 50 litrih dizelskega goriva prihranili 11 evrov.

In po podražitvah?

Vse kaže, da bi lahko prišlo do preobrata in bomo Slovenci že kmalu hodili po bencin v Italijo. Trenutne številke namreč kažejo, da pri njih ni šlo za kako omembe vredno podražitev. Za liter bencina je čez italijansko mejo treba odšteti 1,78 evra (prej  1,762), medtem ko liter dizla pri njih stane 1, 77 evra (prej 1,761).

 Za liter 95-oktanskega bencina je pri nas trenutno treba odšteti 1,617 evra (prej 1,503), medtem ko liter dizla po novem stane 1,817 evra (prej 1,541). Po dizelski podražitvi sodeč bi se Slovencem že splačalo odpraviti po dizel v Italijo.

Uredništvo

Spomnimo ...

Sredi marca je vlada določila najvišjo ceno bencina na 1,503 evra za liter, dizla pa na 1,541 evra za liter, tudi v primeru višje nakupne cene. Ta omejitev je veljala do 1. maja

"Višanje cen ni povezano z dejstvom, da smo naftni trgovci v času regulacije cen pogonskih goriv ustvarjali izgubo, ki so jo naftni trgovci ustvarili v času regulacije cen pogonskih goriv," so za Žurnal24 povedali na gospodarskem ministrstvu.

Ob tem je ministrstvo tudi zagotovilo, da bodo trgovci povrnjeno gospodarsko škodo ter izgubljeni dobiček dobili z drugega naslova, in ne s podražitvami. Načina izračuna izpada za trgovce niso predstavili.

Prav tako naj bi s Petrola pojasnili, da neposredna primerjava cen pogonskih goriv v Sloveniji z okoliškimi državami trenutno ni možna. Zakaj? Kot odgovarjajo, v okoliški državah še vedno veljajo nekateri ukrepi za regulacijo cen pogonskih goriv (npr. subvencije), medtem ko se v Sloveniji cene trenutno oblikujejo tržno.

Še dodatno pojasnilo v zvezi z Italijo

Konkretno za Italijo so še nadalje pojasnili, da v coni I. in II. država Italija z davčno politiko znižuje razliko v ceni v primerjavi s cenami v Sloveniji. V preostalem delu Italije so cene goriv krepko višje kot ob meji s Slovenijo.

Primorski dnevnik je ob tem poročal, da imajo imetniki izkaznice za subvencionirano gorivo v tako imenovanem prvem pasu pravico do 29 centov popusta pri litru goriva. Ob tem so tudi dodali, da so cene goriv v Italiji nižje, ker je vlada za 25 centov znižala trošarine na bencin.

Profimedia

Odzivi na Golobove očitke o nedelujočem trgu

Robert Golob je ob robu izjave po koncu prvega kroga koalicijskih pogajanj opozoril na neverjetno usklajenost cen pogonskih goriv pri trgovcih z naftnimi derivati. Kot je dejal, so podražitve pod drobnogled vzeli tudi njihovi pravniki, v zadnjih podražitvah pa je opaziti sume kartelnega dogovarjanja.

Na Petrolu in OMV so se že odzvali na tovrstne očitke. "Politike določanja cen v skladu s pravili o varstvu konkurence v OMV Slovenija ne komentiramo, pri čemer vas vljudno prosimo za razumevanje," je bil odziv vodstva OMV. Na Petrolu so zavrnili očitke o kakršnem koli kartelnem dogovarjanju cen.

Bobo

Odzval se je tudi Počivalšek

Vlada bo po napovedih ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravka Počivalška preverila zadnje dogajanje na trgu pogonskih goriv in po potrebi ukrepala, je poročala N1 info. Ob tem je odločitev vlade, da ne regulira več cen pogonskega goriva, utemeljil s stabilizacijo trga, tako v smislu količin kot cen.

Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah